Nagyjából félévnyi, szűkebb körben végzett tesztperiódust követően a YouTube teljes platformján bevezeti azt a módosítást, amelytől a közeg "barátságosabbá" válását reméli a videómegosztó hálózat. A felhasználók ugyan továbbra is rányomhatnak a nemtetszést jelképező lefelé mutató hüvelykujjra, ám hogy összesen ezt hányan tették meg, azt már csak a cég és az alkotó látja. (Az alkotók egyébként saját hatáskörben eddig is dönthettek úgy, hogy nem hozzák nyilvánosságra az anyagukra adott értékelések számát.)
A vállalat tegnap kiadott blogbejegyzése a döntést a tartalomelőállítók védelmére hozott lépések egyikeként jellemzi. A YouTube álláspontja szerint teljesen mindegy, hogy egy csatornának hány követője van, vagy milyen hátérrel bír, lehetőséget kell kapnia a hangja hallatására.
A Google irányítása alatt álló videómegosztó még idén március végén jelezte, hogy a felhasználók egy részénél kísérletezésbe kezd a dislike funkcióval kapcsolatban. A tesztek alapján arra jutottak, hogy a váltotatás visszaszorítja az úgynevezett dislike attack jelenséget, amikor felhasználók egy csoportja célzottan árasztja el negatív értékelésekkel valamely tartalmat. A cég szerint ilyen támadásnak gyakran estek áldozatául a kisebb eléréssel bíró tartalomelőállítók. Utóbbiakat pedig különösen érzékenyen érintheti ez, és elkedvetlenítheti őket a további anyagok készítésétől.
Ugyanakkor a dislike-ok nyilvános "sterilizálásának" vannak a YouTube által is elismert hátulütői. A tartalmak között szelektáló nézők számára ugyanis értékes információval bírt ez a számláló, mivel a megérdemelten és nem manipulatív szándékkal leminősített tartalmak megnézésétől így könnyebben megkímélhették magukat.
A politika és a cipész cipője
Érdemes megemlíteni azt is, hogy az amerikai cég márciusi bejelentése előtt az USA-ban azért került reflektorfénybe a dislike attack jelensége, mert a Biden-adminisztráció által készített tartalmakat rendszeresen széttrollkodták az előző elnök hívei. Ezt, a Fehér Ház hivatalos csatornáján megjelent márciusi videót például több mint tízszer annyian szavazták le, mint ahány tetszésnyilvánítás érkezett rá.
Ami azt illeti, a dislike-ok megjelenítésével maga a YouTube is többször súlyosan megégette magát. A közönség ugyanis rendszeresen és látványosan értékelte nagyon rosszra a cég által korábban hagyományosan kiadott év végi összefoglaló anyagokat. A leginkább utált videók toplistáján is jegyzett Rewind-sorozatot azonban már bizonyosan nem menti meg a mostani változtatás, hiszen épp pár hete jelentették be, hogy sem idén, sem a későbbiekben nem készül már hasonló. A sorozatot így a 2019-es darab zárta, mivel tavaly a pandémiára hivatkozva elmaradt a "népszerű" válogatás.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak