A beszámolók alapján elolvadt az érdeklődés a Vision Pro headsetek iránt, az Apple néhány üzletében szinte nem is keresik a gyártó legújabb hardveres termékét.

Az Apple nem egész három hónappal ezelőtt dobta piacra a kevert valóság megjelenítésére alkalmas eszközeit Vision Pro headseteket. Bár a legelső készleteket a várakozásoknak megfelelően pillanatokon belül elkapkodták a vásárlók, rögtön az elején nyilvánvalóvá vált, hogy a 3500 dollárnál induló eszközök iránti kereslet nem lesz folyamatosan magas. Az interneten megjelent értékelések minimum vegyesek voltak, az elemzők már az Apple-től megszokott repülőrajtot követően, január végén arról értekeztek, hogy az érdeklődők második hulláma sem generált jelentős keresletet.

A Bloomberg most arról is beszámolt, hogy az Apple üzleteiben alig-alig jegyeznek elő időpontokat a Vision Pro demójára, hogy kipróbálhassák a méregdrága készüléket. A lapnak nyilatkozó alkalmazottak arról beszéltek, hogy az eladások is "napi pár darabról" "hetente egy maroknyira" csökkentek, miközben az MR-headsetek korai alkalmazóitól is azt hallani, hogy a filmnézésen kívül nemigen használják másra a Vision Prót, és még arra sem túl gyakran. Ez nyilván nem a legjobb belépő egy olyan terméktől, amelynek kifejlesztése nyolc évébe és sok milliárd dollárjába került az Apple-nek.

Eddig az Apple sem tett csodát

Az előrejelzések szerint a Vision Pro következő kiadása néhány évig még biztosan nem fog megjelenni, a felhasználók pedig a hosszabb ideig tartó viselés kényelmetlenségeiről, fejfájásról, monoklikról vagy elpattant hajszálerekről panaszkodnak a különböző fórumokon. A Futurism február közepén arról írt, hogy néhány vásárló már vissza is küldte a headseteket az üzletbe. A Gizmodo azt észrevételezi, hogy a bolti forgalomtól függetlenül is feltűnő, mennyire nem téma a Vision Pro a már a megjelenését követő harmadik hónapban sem – vagyis a felhajtás nagyon gyorsan elhalt körülötte.

Egyes kommentárok szerint mindez azt mutatja, hogy a VR-iparág ebben a formában máris elavulttá vált, és még a Meta jóval megfizethetőbb Meta hardverei sem fogynak valami jól. Egy friss felmérés szerint ráadásul nem csak azokat lesz nehéz meggyőzniük a gyártóknak, akiknek még nincs saját VR-headsetjük, mivel a tulajdonosok nagyobb része kifejezetten ritkán veszi elő a meglévő eszközöket. A jelenség, ami az előző kísérletek mindegyikét jellemezte, most az Apple termékét is hamar utolérte, és a sokat emlegetett "gyilkos alkalmazás" sincs sehol, hogy beindítsa a dolgokat.

Piaci hírek

A tornászok és az egyszerű szavak is kifektetik az OpenAI Sora modelljét

Rászabadultak a felhasználók a ChatGPT gyártójának szétreklámozott videógenerátorára, és hamar kiderült, hogy az a kevés mozgást és még kevesebb betűt felvonultató témákban erős.
 
A software defined network már évek óta velünk él. Csak idő kérdése volt a koncepciót kiterjesztése a WAN-okra.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.