A tengerentúlon már több millió bérlemény ügyeit intézik MI-asszisztensek, amelyek meglepően emberi fellépéssel és meglepően robotszerű hibákkal működnek.

A The New York Times néhány nappal ezelőtt közölt riportja szerint egyre gyakoribb, hogy az ingatlankezelők és bérbeadók MI-alapú chatbotokat állítanak munkába azoknak a feladatoknak az elvégzésére, amelyeket hagyományosan a telefon mögött ülő emberek végeztek a bérlők ügyeinek intézésétől egészen a közös helyiségek használatáig és az energiafelhasználásig. A cikkben bemutatott egyik vállalkozásnál, ami majdnem ezer épületet és városi lakást kezel, például több, különböző személyiségű robot intézi a lakók kérdéseit vagy a díjhátralékok beszedését, ami a cég vezetője szerint rengeteg időt szabadít fel a túlterhelt ügyfélszolgálati munkatársak oldalán.

A lap a McKinsey Global Institute tavalyi jelentését idézi, amely szerint az új technológia összességében százmilliárd dolláros nagyságrendben generálhat értéket az ingatlanpiacon, bár a cikkből kiderül, hogy a dolog egyelőre messze van a tökéletestől. Mindenképpen pozitívumként mutatják be, hogy a szoftverrobotok 0-24 órában dolgoznak megszakítás nélkül e-mailen, szöveges üzeneteken és telefonon keresztül. A virtuális asszisztensek állítólag a hibaelhárításban is egyre jobbak, és az egyik szállító szerint már annyira emberi módon irányítják a beszélgetéseket, hogy a bérlők időnként személyesen is név szerint keresik őket, ha bemennek valamiért az irodákba.

Az önállóságtól azért messze vannak

Itt jön rögtön az első probléma, mert a jelenlegi szabályozás elég homályos abban a tekintetben, hogy a robotoknak hogyan kell jelezniük az ügyfeleknek, ha azok éppen egy mesterséges intelligenciával kommunikálnak – a NYT riportja alapján erre az adott szerepekben semmilyen törvény nem kényszeríti őket, és általában nem is teszik meg. Sokan ugyanakkor szeretnek tisztában lenni az ilyesmivel, és a cikkben idézett szakértő szerint a bérbeadóknak őszintének kellene lenniük, ha meg akarják őrizni a bérlők még meglévő bizalmát – az legalábbis rossz iránynak tűnik, amikor a jóhiszemű ügyfelek személyes találkozókat kérnek az MI-től, vagy ajándékokat küldenek neki.

Ennél is fontosabb lehet az az információ, amit a szoftverrobotok generálnak. A virtuális asszisztensek a szerepükből adódóan nagyon határozott fellépéssel működnek, és az emberek sok mindent hajlamosak elhinni nekik. Az általános interakción túl azonban nem lehet elkerülni az emberi ellenőrzést. A robotok időnként homályos, sőt ismétlődő válaszokat adnak, és képes magabiztosan kitartani a téves állítások mellett is, vagy olyan ígéreteket tenni, amelyeket a technológiát alkalmazó cégek nem tudnak beváltani. Egyszerű kérdések megválaszolására alkalmasak, de úgy bízzák rájuk a bonyolultabb feladatokat, hogy azok elvégzésére nem feltétlenül alkalmasak.

Közösség & HR

Linus Torvalds eligazította a generatív mesterséges intelligenciát

Már nagyon hiányzott a megfelelő iránymutatás a linuxos közösségnek.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.