A vezetőség 96 százalékban csodákat vár a mesterséges intelligenciától az alkalmazottak produktivitásának növelésében, de az érintett munkavállalók 77 százaléka szerint az MI egyelőre csak növelte a munkaterhelésüket, hozzájárulva a stresszhez és a kiégéshez. Ez nyilvánvaló ellentmondást mutat a döntéshozók elképzeléseivel – olvasható az Upwork néhány nappal ezelőtt közzétett felmérésében, miközben a cégvezetők mindenhol erőltetett ütemben igyekeznek bevezetni az új technológiákat, gyakran elbocsátásokkal is összekötve a folyamatot.
A munkaerőközvetítő platform 2500 felhasználó (fele részben szabadúszó, fele részben főállású alkalmazott) válaszait értékelte az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában és az Egyesült Királyságban. A kutatás egyik legérdekesebb megállapítása, hogy az irányítópult mögött hiába delirálnak a "dolgozók termelékenységének felszabadításáról", a C-szintű vezetők csupán negyede számolt be képzési programok beindításáról az MI használatához, és csak 13 százalékuk rendelkezik stratégiával is a feltételezett előnyök kiaknázásához.
Ész nélkül ez sem fog működni
Innentől kezdve nem csoda, hogy a mesterséges intelligenciával dolgozó alkalmazottak közel felének, 47 százalékának még az sem világos, hogy az új eszközök pontosan milyen módon lennének hivatottak segíteni a munkájukat. A teljes munkaidőben foglalkoztatottak 71 százaléka nyilatkozott a kiégésről, és 65 százalékuk érzi úgy, hogy nehezére esik kiszolgálni a munkáltatók igényeit – ami talán nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy ezek az elvárások még a cégvezetők 81 százaléka szerint is ténylegesen növekedtek az elmúlt év során.
A túlterheltség és a kiégés miatt az Upwork válaszadóinak harmada valószínűsíti, hogy a következő hat hónap során új munkahelyet keres majd magának. A kutatást szemléző Futurism az eredményekkel kapcsolatban kiemeli, hogy az Upwork mindettől függetlenül elsimeri a mesterséges intelligencia termelékenységnövelő szerepét, feltéve, hogy azt megfelelően alkalmazzák. A cikk szerint ugyanakkor beszédes dolog, amikor már egy ilyen szolgáltató is pellengérre állítja azt a technológiát, amelytől a döntéshozók a munkavégzés forradalmasítsát várják.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak