Egy friss felmérés szerint a cégvezetők nagy többsége a termelékenység növekedését várja az MI-től, miközben a dolgozók azt tapasztalják, hogy csak a feladataik szaporodnak miatta.
Hirdetés
 

A vezetőség 96 százalékban csodákat vár a mesterséges intelligenciától az alkalmazottak produktivitásának növelésében, de az érintett munkavállalók 77 százaléka szerint az MI egyelőre csak növelte a munkaterhelésüket, hozzájárulva a stresszhez és a kiégéshez. Ez nyilvánvaló ellentmondást mutat a döntéshozók elképzeléseivel – olvasható az Upwork néhány nappal ezelőtt közzétett felmérésében, miközben a cégvezetők mindenhol erőltetett ütemben igyekeznek bevezetni az új technológiákat, gyakran elbocsátásokkal is összekötve a folyamatot.

A munkaerőközvetítő platform 2500 felhasználó (fele részben szabadúszó, fele részben főállású alkalmazott) válaszait értékelte az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában és az Egyesült Királyságban. A kutatás egyik legérdekesebb megállapítása, hogy az irányítópult mögött hiába delirálnak a "dolgozók termelékenységének felszabadításáról", a C-szintű vezetők csupán negyede számolt be képzési programok beindításáról az MI használatához, és csak 13 százalékuk rendelkezik stratégiával is a feltételezett előnyök kiaknázásához.

Ész nélkül ez sem fog működni

Innentől kezdve nem csoda, hogy a mesterséges intelligenciával dolgozó alkalmazottak közel felének, 47 százalékának még az sem világos, hogy az új eszközök pontosan milyen módon lennének hivatottak segíteni a munkájukat. A teljes munkaidőben foglalkoztatottak 71 százaléka nyilatkozott a kiégésről, és 65 százalékuk érzi úgy, hogy nehezére esik kiszolgálni a munkáltatók igényeit – ami talán nem meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy ezek az elvárások még a cégvezetők 81 százaléka szerint is ténylegesen növekedtek az elmúlt év során.

A túlterheltség és a kiégés miatt az Upwork válaszadóinak harmada valószínűsíti, hogy a következő hat hónap során új munkahelyet keres majd magának. A kutatást szemléző Futurism az eredményekkel kapcsolatban kiemeli, hogy az Upwork mindettől függetlenül elsimeri a mesterséges intelligencia termelékenységnövelő szerepét, feltéve, hogy azt megfelelően alkalmazzák. A cikk szerint ugyanakkor beszédes dolog, amikor már egy ilyen szolgáltató is pellengérre állítja azt a technológiát, amelytől a döntéshozók a munkavégzés forradalmasítsát várják.

Közösség & HR

Itt a HP és a Google hiperszuper 3D-s konferenciarendszere

A nagyvállalati felhasználásra szánt eszköz 25 ezer dolláros áron kerül majd forgalomba, de erre még pluszban jön a szoftver és a szolgáltatás díja.
 
A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.