A MOL Mobile jövő hét elején induló szolgáltatásához a Telekom nyújtja a technológiai hátteret és a hálózatot.
Saját márkás mobilszolgáltatást indít a MOL, adta hírül a Népszabadság. A napilap úgy tudja, hogy jövő hét hétfőtől megkezdi működését a MOL Mobile, ami az eddigi információk szerint nem virtuális, hanem úgynevezett márkázott szolgáltatásként indul útjára.

Így működnek együtt  A Népszabadság szerint a MOL többek között a dohánytermékek töltőállomásokról való kiszorítása miatt keresett új üzleti lehetőségeket, amivel egybeesik az a stratégiai megállapodás, mit még júliusban kötött két vállalat egymással. Az együttműködés szövegezése szerint „a megállapodás az értékesítés, a kiskereskedelem, az energia-kiskereskedelem és az informatika területét érintő együttműködésekről szól. A stratégiai dokumentum többek között szándéknyilatkozatot is tartalmaz a különböző kis- nagykereskedelmi szolgáltatások bővítéséről és további kereskedelmi együttműködések lehetőségeiről, valamint az informatikai és távközlési szolgáltatások területéről.”

Új területet céloznak meg együtt: Hernádi Zsolt, a MOL elnök-vezérigazgatója és Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója

Ezek szerint mostanra érett be a partnerség, aminek egyik eredménye a MOL Mobile. Az üzleti modell szerint a vásárlók nem az olajtársasággal, hanem a Telekommal állnak majd szerződéses viszonyban, az előhívószám változatlanul a 30-as marad és telefonáláskor, illetve a mobilnet használatakor egyaránt a Telekom hálózata szolgálja ki az ügyfeleket.

A Népszabadság információi szerint induláskor négyféle Samsung készüléket (hagyományost és okost egyaránt) lehet választani, az egyenleg a MOL weboldalán tölthető fel, a versenytársakénál valamivel alacsonyabb percdíjak pedig egységesek lesznek függetlenül a napszaktól, vagy a hívási irányoktól. A szolgáltatás fontos mozzanata a MOL Multipont törzsvásárlói kártya használata, amivel tovább csökkenthetők a percdíjak. 

Mobilt mindenhonnan  Nem ismeretlen ez a fajta mobilszolgáltatói szerep hazánkban: ennek első képviselője a Postafon volt, ami a Magyar Posta és a Vodafone partnerségében indult el 2009-ben. A Postafon még a mai napig működik, viszont a másik, óriás lendülettel, a Red Bull Mobile és a Telenor együttműködésében bevezetett márkázott mobilszolgáltatás eddig sem jutott. A 2010-ben elstartolt RBM készülékek speciális tartalommal, az előfizetések kedvező árakkal csalogatták volna a fiatal célközönséget, amely azonban nem volt vevő a dologra, így idén év elején ez a termék ki is vonult a piacról. 

Márciustól startol a Tesco Mobile
Februárban indul a Lidl mobilszolgáltatása

Red Bull Mobile: készülékek és tarifák az új mobil márkától


A MOL Mobile-nak két, hozzá hasonló módon működő, az áruházláncban történő árusítást kihasználó versenytársa maradt. Egyik a Tesco Mobile, ami a Vodafone hálózatának segítségével árul előfizetéseket, és már valódi virtuális szolgáltatónak tekinthető, mivel az előfizetők a 31-es előhívószámot használják és nem a Vodafone-al állnak szerződéses viszonyban. A Lidl áruházakban megvásárolható Blue Mobile csomagok viszont a színtiszta márkázott szolgáltatói modellt követik, ahol szintén a Telekom biztosítja a hálózatot és a technikai hátteret.

A biztonsági vezetők többsége szerint képtelenek megvédeni szervezetüket

Egy frissen publikált átfogó felmérésben a megkérdezett informatikai biztonságért felelős vezetők kétharmada ismerte be, hogy rendszerük nincs felkészülve egy célzott kibertámadás kezelésére.
 
Minősített szolgáltatók, hosterek és globális piaci szereplők együtt szolgálhatják ki a vállalatok növekvő igényeit. Áttekintettük ezt a gyorsan változó piacot két szakértővel.

a melléklet támogatója az Invitech

...az pedig sokkal gyorsabb, ha mindent csak egyszer, vagy még egyszer sem kell személyesen elvégezni. Májusi mellékletünk második része az IT infrastruktúra automatizálásáról.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

Az elmúlt tíz évben radikális változás történt az adatfeldolgozásban, ami az infrastruktúrát is átalakította.

a melléklet támogatója a Dell Magyarország

Ha bővítené tudását és fejlődne a digitális transzformáció területén, látogasson el a Transformation-experts.hu oldalra, ahol egy gyors regisztráció után inspiráló cikkek, esettanulmányok, prezentációk, videók és egyéb szakértői anyagok széles tárházához kap hozzáférést.

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.