Bár Kínát, ahol elsöprő többségben vannak a mobilról netezők és vásárlók, nehéz lesz ebből a szempontból megszorongatni, de a maga komótos módján azért Európa is igyekszik lépést tartani a technológiai fejlődéssel. A Mastercard megbízásából készült reprezentatív kutatás számai azt mutatják, kontinensünk egyre mobilisabb lesz, ha vásárlásról van szó.
Ötből négy
Az Innofact által készített, 11 ország több mint 18 ezer lakosának, köztük honfitársaink véleményét tartalmazó felmérés egyik fő megállapítása, hogy a megkérdezettek 80 százaléka használja már online vásárlásra a telefonját. Ennél is jelentősebb mondás, hogy ennek a tábornak a fele, a teljes lakosság 39 százaléka hetente legalább egyszer rendel valamit okostelefonján. A legaktívabbak ebből a szempontból a németek és az Egyesült Királyság lakói, akik közül 47 százalék számít rendszeres mobilon vásárlónak.
Az európaiak közel háromnegyede tervezi, hogy a mobiljáról vásárol karácsonyra. A mobil ráadásul nem csak a felesleges sorbanállást segít elkerülni, de mondjuk az otthoni számítógéphez képest az az előnye is megvan, hogy időt lehet vele spórolni. Az ajándékok közel ötödét tömegközlekedés közben (19%) vagy munkahelyi szünetekben (18%) szerzik be a felhasználók, sokan pedig az ebédszünetben vásárolgatnak (9%). Amikor a részvevőket arra kérték, hogy válasszák ki a három kedvenc karácsonyi bevásárló idejüket, az európaiak többsége a hétköznapi szabad percekre szavaztak, nem a hétvégi szabadnapokra.
A megkérdezettek több mint fele (54%) vásárolt már valamilyen ruhát vagy kiegészítőt mobileszközön, a németeknél ez az arány már meghaladja a 68 százalékot. Az elektronikus cikkek 40 százalékos aránnyal követik a ruházati cikkeket a sorban. Néhány cikk, például a tömegközlekedési jegyek tekintetében nagy különbség van az egyes piacokon: például a svájciak közel fele vásárol (48 %) vonaljegyet mobilról, míg ez az oroszoknál mindössze 17 százalék. A parkolójegyeket a svédek 44 százaléka mobilról veszi, a németeknek viszont csupán 12 százaléka oldja meg mobilról a jegyvásárlást.
Hazai viszonyok
A kutatás eredményei alapján a magyar felhasználók szerint a kényelem és a gyorsaság a legfőbb érv a mobilos vásárlás mellett. E mellett a többség a kanapéról vásárol (82%), de sokan használják ki, hogy fel sem kell kelniük az ágyból ahhoz, hogy beszerezzék a kiszemelt árucikkeket (25%). A megkérdezettek 72 százaléka használ valamilyen vásárlási applikációt, közülük a többség telefonján több ilyen alkalmazás is van.
Az európai trendeknek megfelelően leggyakrabban mi is ruhát és elektronikai cikkeket vásárlunk mobilról (43%), de nálunk előkelő helyen szerepel az élelmiszer bevásárlása (37%) és a parkolójegy vásárlás is (34%). A magyarok 48 százaléka a karácsonyi ajándékok egy részét már a tömeget elkerülve szerzi be. A megkérdezettek többsége (64%) az ünnepektől függetlenül is legalább havonta egyszer vásárol mobilról. Az is kiderült, leginkább hétköznap délután és munkaidő után szeretünk online rendelni telefonunkról, de mint a legtöbb európai vásárló, a magyarok is szívesen töltik vásárlással az ebédszünetet vagy a napi ingázással töltött időt.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak