Keddtől mobilinternetet is kínál a UPC Magyarország, elsősorban meglévő ügyfeleinek. Az eddig kábeles szolgáltatóként ismert társaság klasszikus virtuális szereplőként lép a hazai mobilpiacra.
Komoly pénzügyi nyomás nehezedik egy ideje már a távközlés szereplőire, amit növekedéssel kell és lehet ellensúlyozni. A UPC stratégiájában a növekedést három  kulcselem alapozhatja meg – emelte ki a piaci változások kapcsán Betzalel Kenigsztein, a UPC Magyarország vezérigazgatója a cég keddi tájékoztatóján. Az egyik a felvásárlás, amiben igen aktívnak bizonyult az elmúlt időszakban a cég. Emlékeztetett a Fibernet egy részének felvásárlására, valamint a néhány hónapja véglegesedett Rubicom akvizícióra, amely révén több mint 90 ezerrel nőtt az ügyfélszám, az eddig három lábon álló - kábelen tévét, vezetékes internetet és telefont kínáló - cégnél.  A felvásárlásokra a jövőben is nyitottak, de most nem látnak újabb hasonló időszerű tranzakciót.

A növekedést segítik másik oldalról az üzleti előfizetők: bár a társaság sokáig lakossági szolgáltatóként volt ismert, de egyre nagyobb az érdeklődés az általa a mikro- és kisvállalkozásoknak az utóbbi másfél-két évben nyújtott szélessávú internet és telefon iránt is.

Visszafogott várakozások A harmadik kulcselemet az új termékek és szolgáltatások jelentik, közöttük is nagy reményeket fűznek "a negyedik lábhoz," a ma bevezetett mobilinternethez. A vezérigazgató a Bitport kérdésére az üzleti várakozásokkal kapcsolatban elmondta, hogy a piacra lépésük is megfontolt volt, így egyelőre a várakozásaik is visszafogottak. Az év végéig nem több tízezres mobilinternetes ügyfélszámban gondolkodnak, de biztosak abban, hogy a következő pár hónapban több ezren csatlakoznak majd ehhez a szolgáltatáshoz is.

A megfontoltságot támasztja alá, hogy noha már évek óta napirenden volt a mobilpiaci belépő kérdése, az nem merült fel, hogy saját frekvenciára pályázva hálózatot is építsenek. A UPC – hangsúlyozta a vezérigazgató – virtuális szolgáltatóként jelenik meg a piacon, de abban felvállalja a klasszikus szerepet. Ez azt jelenti, hogy noha a hálózatot és a nagykereskedelmi szolgáltatást a Vodafone Magyarországtól bérli, az ügyféllel maga áll közvetlen kapcsolatban, legyen szó a számlázásról, egyéb ügyfélszolgálati feladatról, vagy műszaki segítségnyújtásról. Magyarországon volt már példa arra, hogy több virtuálisnak mondott megállapodás mögött lényegében az eredeti mobilmárkát áruló viszonteladói kapcsolat állt.

A hangpiaci belépő még nem időszerű  A visszafogottságra utal az is, hogy a mobilpiacnak egyelőre csak az adatátviteli szegmensében kívánnak megjelenni, vagyis hangszolgáltatást még egy ideig biztosan nem terveznek bevezetni. Betzalel Kenigsztein ezt részben azzal is magyarázta, hogy a mobil hangpiacon való megjelenés nagyobb pénzügyi befektetést igényelne. Ott már jóval szélesebb készülékválasztékra, esetleg készüléktámogatásra lenne szükség, mint a mobilnetben, ahol a UPC jelenleg egyféle modemmel árulja a mobilinternetet, adatmennyiségtől függően havi 1500-6500 forint között.

A lakossági előfizetőknek alapból 7,2 megabit/sec letöltési sebességű mobilnetet kínál a cég, ami további néhány száz forintos díj fejében megháromszorozható. Az üzleti előfizetőknek alapból jár a 21,1 megabit/sec-os sebesség – hívta fel a figyelmet Császár Zoltán, a UPC mobilüzletágának az igazgatója.  Visszafogott továbbá a tekintetben is a cég, hogy az újabb szolgáltatására egyelőre nem tartja szükségesnek külön márkát bevezetni, azt egyszerűen upc mobilinternet néven forgalmazza.

Februárban indult a Lidl mobilszolgáltatása
Márciustól startolt el a Tesco Mobile

A környezetvédelem és a digitális oktatás körül forgott az idei InnoMax

Az idén tizenegyedik alkalommal kiírt pályázat keretében az innovációs díjak mellett digitális oktatást támogató eszközöket is kaphattak az indulók.
 
Minősített szolgáltatók, hosterek és globális piaci szereplők együtt szolgálhatják ki a vállalatok növekvő igényeit. Áttekintettük ezt a gyorsan változó piacot két szakértővel.

a melléklet támogatója az Invitech

...az pedig sokkal gyorsabb, ha mindent csak egyszer, vagy még egyszer sem kell személyesen elvégezni. Májusi mellékletünk második része az IT infrastruktúra automatizálásáról.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

Az elmúlt tíz évben radikális változás történt az adatfeldolgozásban, ami az infrastruktúrát is átalakította.

a melléklet támogatója a Dell Magyarország

Ha bővítené tudását és fejlődne a digitális transzformáció területén, látogasson el a Transformation-experts.hu oldalra, ahol egy gyors regisztráció után inspiráló cikkek, esettanulmányok, prezentációk, videók és egyéb szakértői anyagok széles tárházához kap hozzáférést.

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.