Közös tulajdonú, ám az anyacégektől független stratégiával és árképzéssel dolgozó vállalatot alapított a Vodafone és a Tesco, amely virtuális mobilszolgáltatóként lép be a hazai piacra a jövő év elején.
Hirdetés
 
A Tesco mobilszolgáltatóként sem ismeretlen más európai országokban, az angol, ír és szlovák "bevásárlók" már választhatnak az áruházlánc nevével fémjelzett mobiltelefonokat és tarifacsomagokat. A magyar Tesco Mobile azonban ezektől eltérően valódi MVNO, azaz virtuális mobilszolgáltató lesz, a végfelhasználók felé a negyedik, "teljes értékű" szolgáltatóként jelenik meg.

A nulladik percben A Vodafone és a Tesco által alapított új vállalat cégbejegyzése a mai napon került a Cégbírósághoz, ezzel egy időben jelentette be mobilpiaci terveit a két vállalat - igaz, egy titkos forrásból egyesek már egy nappal korábban hírt adtak a közelgő eseményről.


A közös cégben 50-50 százalékos részesedéssel vesz részt a két alapító vállalat, ám az új résztvevő üzletileg, stratégiailag és pénzügyileg is függetlenként, azaz potenciális versenytársként száll be a hazai mobilversenybe.

A viszonylag szűkszavúan induló bejelentés önmagában csupán a közös cég létrejöttére és a mobilszolgáltatás elindításának időpontjára korlátozódott - ez egyébként a tervek szerint 2012 első negyedéve lesz. A kérdésekre válaszolva azért szerencsére kiderültek már részletesebb tények is.

Hanyas vagy? Dr. Beck György, a Vodafone Magyarország elnöke és Gerry Gray, a Tesco áruházlánc magyarországi ügyvezető igazgatója egyaránt megerősítette az új cég elvi függetlenségét: elmondásuk szerint a stratégia alakításától az árversenyben elfoglalt pozíción át a termékpalettáig önálló döntési jogkörrel rendelkező vezetők állnak majd a vegyesvállalat élén. Beck szerint nem feltétlenül céljuk az sem, hogy az új szolgáltató új ügyfeleket toborozzon, hiszen már ma is több a mobil-előfizetés Magyarországon, mint ahányan itt laknak, "és másik országot egyelőre nem tervezünk meghódítani" - tette hozzá a Vodafone vezetője. A cél inkább a jó ideje megdermedt háromszor egyharmados felhasználói eloszlás újraosztása.

NMHH: valóban olcsóbban telefonálhatunk?
Vodafone-Huawei: együtt gyorsulnak Magyarországon
Külföldi menedzser váltja Beck Györgyöt a Vodafone élén

A végfelhasználók felé gyakorlatilag szintén száz százalékosan független szolgáltató képe látszik majd. Saját előhívóval rendelkeznek majd a Tesco Mobile ügyfelei, saját tarifacsomagok és ajánlatok között válogathatnak, és a számlázást is saját személyzet és infrastruktúra intézi majd. Természetesen a szervizt és egyéb ügyfélszolgálati teendőket a Vodafone szakemberei látják el, ám az anyacégen belül egy teljesen különálló részleget alkotnak majd, tehát ez is függetlennek tekinthető - az egyetlen, ami összeköti az új szolgáltatót a Vodafone-nal, az anyacég hálózatának használata lesz.


Az angol Tesco Mobile egyik aktuális akciója: itthon vajon hová lőnek?

A Tesco Mobile természetesen a kor követelményeinek megfelelve a hangszolgáltatások mellett mobil internetes megoldásokat is értékesít majd. A különféle szolgáltatások valamilyen formában összekötődnek majd a Tesco egyéb akcióival és programjaival, például a hűségkártyákkal is, amelyekből már több mint 1,3 millió lapul a hazai vásárlók zsebében. Arról viszont nem hangzott el hivatalos információ, céloz-e speciálisan valamilyen vásárlói szegmensre az új szolgáltató - ebben a kérdésben a külföldi példák sem segítenek, hiszen a szlovák Tesco Mobile főként az olcsó tarifákra és belépő szintű készülékekre specializálódott, míg a brit változatban a legfelsőbb szinteken is kínálnak készülékeket. Ezekben az országokban viszont nem a Vodafone a valódi szolgáltató partner, hanem az O2, ezért a hazai partnerség ma még egyedi a két vállalat kapcsolatában.

A vízalatti robotflották kommunikációjában készül nagy dobásra egy izraeli startup

A Skana Robotics SeaSphere szoftvere egy régi problémát oldana meg a felszín alatt működő, pilóta nélküli járművek valós idejű adatmegosztásának biztosításával.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.