Kedden egy technikai hiba miatt mintegy egy órán keresztül nem működött a Telenor hang- és mobilinternet szolgáltatása; kötbért négy óra leállás után követelhetnek az ügyfelek.
Hirdetés
 
Mintegy egy órán keresztül - nagyjából fél 12-től délután fél 1-ig - nem volt elérhető a mintegy 4 millió ügyféllel rendelkező Telenor mobil hangszolgáltatása Budapesten és környékén, illetve a mobil internet szolgáltatása országosan. Emellett nem volt elérhető a cég honlapja sem. Az előfizetőket egyébként akkor illetné meg kötbér, ha a szolgáltatás négy óránál hosszabb ideig szünetel.

"A leállást technikai hiba okozta, amelynek okát a munkatársak megállapították, és a hálózat működését helyreállították. A hálózat ismét teljes funkcionalitással üzemel, így a Telenor szolgáltatásai az ország minden részén elérhetőek. Elnézést kérünk az érintettektől az esetlegesen okozott kellemetlenségekért" - tette közzé a Telenor. Az MTI információja szerint egy tápegység meghibásodása okozta a leállást.

Tavaly volt az utolsó nagy leállás Legutóbb alig egy éve fordult elő jelentős műszaki hiba a magyar mobilhálózatban: a T-Mobile hálózata december 4-én hajnalban kezdett akadozni egy hálózati szoftver frissítését követően. A szolgáltatás akkor kora délutánra fokozatosan állt helyre.

Ekkor vált szállóigévé az "OK, csörögjetek ránk! ;)", amit a Vodafone Twitter-kommunikációjáért felelős munkatársa posztolt be a T-Mobile Twitter-üzenetére; a munkatársat utóbb elbocsátották, mivel nem egyeztette az üzenetet a cégvezetéssel.

Valaki végre elmagyarázta, miért veszi át az emberek munkáját az MI

A Nobel-díjas Geoffrey Hinton is úgy látja, hogy a jelenlegi felállásban azért erőltetik az emberi munka kiváltását a mesterséges intelligenciával, mert másképp nehéz lenne nyereségbe fordítani a technológiába öntött óriási befektetéseket.
 
Hirdetés

Mi lesz a sötétszál sorsa?

A mindent behálózó dark fiber létjogosultsága megkérdőjeleződik a vezetékmentes technológiák megállíthatatlan terjedésével?

A vállalati IT-költések a hagyományos, tőkebefektetésen alapuló modellről egyre inkább a szolgáltatásalapú, üzemeltetési költségekre épülő megközelítés felé tolódnak el. Utóbbi rugalmasabb, azonban a teljes birtoklási költség sokszor csak utólag válik láthatóvá.

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.