Az iOS 6 megjelenése óta az Apple számára a Google Maps-t leváltó saját térképszolgáltatás számít az egyik legkínosabb területnek. Az almás vállalat egyelőre furcsán reagált a torz műholdképek és a félrevezető információk miatti felháborodásra. A cikkben mutatunk is párat a legfurcsább bakik közül.
A nemrég bemutatott iPhone 5 forgalmazásának megkezdése előtt pár nappal indult el az iOS 6 is, ahol az operációs rendszerből véglegesen száműzték a Google Maps-t, hogy a helyére az Apple saját térképszolgáltatása kerüljön. A felvezetés természetesen nem mellőzte a vállalat szokásos nagyzását, "minden eddiginél nagyszerűbb felhasználói élményt" ígértek - ezzel persze valószínűleg az olyan funkciókra gondoltak, mint a háromdimenziós épületek virtuális körberepülése. Ehelyett valami igazán speciális élményben lehet része azoknak, akik elé a rosszul összeilletsztett műholdképek miatt Salvador Dalít idéző szürreális látvány tárul, vagy épp kétszáz évvel ezelőtti időkre jellemző "fehér foltokba" futnak bele egy város közepén.

Vár állott, most kőhalom A két fontos probléma egyike a légifelvételek megnézésekor kerül elő. A Gizmodo nemes egyszerűséggel az "apokaliptikus horrorshow" jelzőt használta, ugyanis a képeken hidak dőlnek össze, épületek dagadnak vagy nyúlnak méretük kétszeresére. A hiba oka az, hogy a légifelvételek összeillesztésére használt szoftver az egyes képek határainak összeegyeztetésekor rossz pontokat köt össze, és problémákat okoz a térbeli alakzatok leképezése is.

Ezért sikerült például a New York-i Williamsburg hidat szoftveresen lerombolni:



Amikor pedig a hibás illesztés összetalálkozik az objektumok magasságáért felelős, ámde kissé kezdetleges 3D-motorral, akkor születnek olyan megoldások, mint a Hoover-gát aljára lapított országút:



Az is rendben volna, hogy egy új térképszolgáltatásban még nem minden objektum szerepel három dimenzióban. A megoldás azonban ilyenkor kissé furcsa, az oldalról fényképezett épületet szimplán rádöntik a vízszintes felületre. Így lehetséges az is, hogy az Eiffel torony teljes hosszában rádőlt Párizsra:



Bízz bennem, tudom, merre vagy Legalább ekkora (ha nem még nagyobb) hibának számít a több ezernyi elrontott navigációs pont, valamint az útvonaltervező minden logikát nélkülöző működése. Igaz, a lépésről-lépésre navigációhoz az Apple a Tom Tom megoldását licencelte, ezt azonban sikerült pontatlan és megbízhatatlan módon beépíteni az alkalmazásba.

Az alábbi képen arra látunk példát, amikor valami nem ott van, ahol lennie kéne, a Washington emlékmű például "utcára került":



Az sem épp apró melléfogás, ha egy híd tőszomszédságában kötelező komphasználatra figyelmeztet az útvonaltervező:



Végül pedig egy sokatmondó összehasonlítás: így néz ki ugyanaz a hely az iOS 5 alatt futó Google Mapsben és az iOS 6 új térképén:



Az Apple köszöni Természetesen az iPhone 4 kiadása utáni "antenna-gate" és hasonló esetek miatt tudjuk, hogy az Apple sosem kér bocsánatot a klasszikusan vett értelemben. A vállalat szóvivője, Trudy Muller a következő nyilatkozatot adta az AllThingsD-nek:

"Ügyfeleink a világ minden tájáról frissítenek az iOS 6-ra, amelyben 200 új szolgáltatás található, többek között az Apple Maps, első térkép-megoldásunk. Nagyon izgatottak vagyunk az olyan új, innovatív funkciók miatt, mint a Flyover, a lépésről-lépésre navigáció vagy a Siri integráció. Úgy indítottuk el a szolgáltatást, hogy tudtuk, ez egy kiemelten fontos kezdeményezés, amelynek csak az elején járunk. Mivel a térképünk cloud megoldás, minél többen használják, annál jobbá válik. Épp ezért nagyra értékelünk minden visszajelzést, és keményen dolgozunk azon, hogy még jobbá tegyük a felhasználói élményt."

Magasabb, gyorsabb és villámlik: itt az iPhone 5
Az Apple száműzi a Google térképét az iOS alól
Kigyúrja magát a Google térképe


Egyelőre nem tűnik sokkolóan okosnak a Gemini mesterséges intelligencia

Ahogy az lenni szokott, a Google közzétette, a felhasználók pedig azonnal rászálltak az új technológiára, amit sikerült is buta hibákra késztetniük.
 
Ez a kkv-k problémája világszerte. A megoldásszállítók pedig rendszer a széttagoltságra, a sok egyedi igényre, és az ebből eredő magas fejlesztési és támogatási költségekre panaszkodnak.

a melléklet támogatója a Yettel

Minden vállalatnak számolnia kell az életciklusuk végéhez érő technológiák licencelési keresztkockázataival. Rogányi Dániel és Vincze-Berecz Tibor (IPR-Insights) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 1. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.