Bár két működő szolgáltatása is van az USA-ban, a PayPal tesztjelleggel harminc francia gyorsétteremben próbálkozik egy harmadik úttal. Közben a direkt konkurencia mellett feltűnt egy kereskedői szövetség is.
Az internetes utalásokkal nagyra növő PayPal láthatóan nem akar kimaradni a digitális újvilág meghódításából sem, ami jelenleg a mobil fizetési rendszerek piacán zajlik. Rengetegen megpróbálnak beékelődni a kereskedő és a vásárló közé: a hagyományos bankkártyás tranzakciónál kisebb jutalékot kérve az előbbitől, gyors, biztonságos megoldást kínálva az utóbbinak.



Amerika messze van  Mivel hazai terepen, azaz az Egyesült Államokban már két megoldással is jelen van a PayPal, ezért nem is tűnik rossz ötletnek az, hogy egy harmadik változatot biztonságos távolságban próbálnak ki. Ha nem jön be az ötlet, akkor a teszttel nem zavarják meg az amerikai felhasználókat, ha pedig igen, akkor nyugodt szívvel megkezdhetik a tengerentúli "telepítést".

A harminc francia McDonaldsban induló megoldás lényege, hogy a vásárló egy mobil alkalmazásban rendelheti meg az ételt, italt, majd azt a PayPal-fiókja segítségével ki is fizetheti. Innentől már nincs más dolga, mint a külön az ilyen fizetésekre fenntartott pulthoz fáradni, és elvenni a megrendelt árukat.

Működnek, de nem mennek?   Mint ahogy írtuk, mideközben a cégnek két megoldása is van a mobil fizetésre. Az egyiknél a felhasználónak engedélyeznie kell a bolti vásárlás lehetőségét a fiókjában, ezt követően pedig az erre a megoldásra felkészített pénztárgépnél a mobilszáma és egy speciális kód beütésével rendezheti a számlát. Ilyen fizetési megoldás működik például a 2000 amerikai bolttal rendelkező Home Depot-nál.

A másik a tavasszal bevezetett PayPal Here, amely egy telefonhoz csatlakoztatható kiegészítő segítségével lehetővé teszi, hogy egy sima okostelefonból is kártyaelfogadó terminál váljon. A megoldás egyébként nem új, sőt a PayPal rendszer kísértetiesen hasonlít a tavaly indult Square ötletére. Utóbbi kis túlzással annyiban tér el a PayPal megoldásától, hogy a leolvasó náluk négyzet alakú, míg a Here esetében egy háromszög.

Megint jönnek, kopogtatnak  Mintha még nem lenne épp elég szereplő és szolgáltatás jelen már most az egyre átláthatatlanabb mobil fizetési arénában, a kártyakibocsátók, távközlési cégek, feltörekvő startupok és veterán internetes óriások mellett az USA-ban a napokban bontott zászlót egy kereskedelmi láncokat tömörítő szervezet is. A Merchant Costumer Exchange (MXC) induló tagsága között olyan nagyságokat találni, mint például a Best Buy és a Wall-mart. Céljuk meglehetősen világos: olyan mobil fizetési megoldást fejleszteni és működtetni, amely a kereskedők és a vásárlók érdekeit szolgálja, univerzálisan használható és az igények szerint alakítható. Bár a megalakulásról szóló sajtóközlemény nem említi, de mellékesen ezzel a lépéssel a fenti szereplők életét is megkeseríthetik, rákényszerítve őket, hogy az árazási modelltől kezdve gondoják újra jelenlétüket ebben a szegmensben.

Inkább ott, mint itt van a PayPal Here
PayPal: lopás a Google mobil pénztárcája

Önsegítő csoportja már van, de más segítsége még nincs az MI-pszichózisban szenvedőknek

Egyre nyilvánvalóbb, hogy a mesterséges intelligenciával hajtott, emberszerű viselkedésre tanított chatbotok milyen mentális problémákat okozhatnak a felhasználóiknak, akik legfeljebb egymásra számíthatnak, ha komolyra fordul a dolog.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.