A Google a nyáron kezdi el alkalmazni minden hirdetőjére az eddig csak a politikai reklámok esetében kötelező szűrést. Először az amerikai felhasználók kattinthatnak majd minden hirdetés mellett a hirdető valódi profiljára.
Hirdetés
 

A Google pár napja jelentette be újabb tervét az oldalain megjelenő hirdetések átláthatóbbá tételére, amelynek értelmében a jövőben minden hirdetőnek egy kötelező azonosítási eljáráson kell majd keresztülmennie. Ez a Google Ads Blog bejegyzése szerint azt jelenti, hogy a társaság bármelyik hirdetési platformján helyet vásárló szervezeteknek és azok képviselőinek személyes azonosító okmányokkal és cégbejegyzési dokumentumokkal kell igazolniuk a kilétüket, és azt is, hogy melyik országban folytatják a tevékenységüket.

A megoldás tulajdonképpen annak a szabályozásnak a kiterjesztése, amit 2018 óta már 30 országban bevezettek a politikai hirdetésekkel, egész pontosan a választási reklámokkal kapcsolatban. Most ugyanezeket a feltételeket alkalmaznák témakörtől függetlenül az összes hirdetőre, és a Google tervei szerint a "Miért jelent meg ez a hirdetés?" funkciók mellett már nyáron felbukkannak az első hirdetői profilok is a keresési találatok mellett, amelyek alapján pontosan azonosítható lesz a fizetett megjelenések megrendelője is. A dolgot az angol nyelvű példa alapján így kell elképzelni:
 

forrás: blog.google


Érdemes megjegyezni, hogy a "rossz minőségűnek" nevezett tartalmak feladóit eddig is felszólíthatták a hasonló igazolások beküldésére, ami az olyan esetekben bizonyult hasznosnak, mint most a koronavírus-járvány kapcsán a hamisított vagy nem is létező orvosi maszkokat ajánlgató csalók nagy tömegének kiszűrése. A szolgáltató várakozásai szerint az új szabályok segíthetnek majd tudatosabbá tenni a felhasználók döntéseit, bár itt az a kérdés is adja magát, hogy az általános filterezésnek eddig mi lehetett az akadálya.

Keresik a további intézkedések lehetőségét is

A Google a fogyasztók fokozottabb védelmén túl a digitális hirdetési ökoszisztéma állapotának javulására is számít, mivel a kötelező azonosítások értelemszerűen megnehezítik majd, hogy a rosszhiszemű piaci szereplők elfedjék valós identitásukat, és akár meg is személyesíthessenek egy másik forrást. (A kérdés megint az, hogy a Google-nél miért éppen most jutottak erre a felismerésre.) A közleményből az is kiderül, hogy a teljes körű verifikációt legelőször az amerikai piacon indítják be, és fokozatosan próbálják majd kiterjeszteni a teljes nemzetközi mezőnyre.

Ez a folyamat a társaság saját becslése alapján évekig is elhúzódhat, a blogbejegyzés szerint azért, mert a program skálázásához a felhasználók érdekeinek szem előtt tartása mellett a hirdetési partnerekkel való folyamatos egyeztetésekre is szükség lesz a vállalat meglehetősen összetett hirdetési rendszerében. A Google ugyanakkor azt is hangsúlyozza, hogy nem ezt az eljárást tekinti a fejlődés végének, vagyis ettől függetlenül is folyamatosan keresni fogja azokat a lehetőségeket, amelyek révén nagyobb átláthatóságot bizosíthat a szolgáltatásait választó felhasználóknak.

Közösség & HR

Le kell-e mondani a távmunkázóknak a céges karrierről?

Ha valaki nem szeretne élete végéig a céges hierarchia alján maradni, nehéz helyzetben lesz, ha a távmunkát választja – vélik egyes szervezetfejlesztési szakértők.
 
A biztonság kiszervezéséhez komoly bizalmi tőke kell, ami lassan épül fel, de tartósabb is, mint a betyárbecsület.

a melléklet támogatója a Euro One

Hirdetés

Így érdemes kialakítani a biztonságfelügyeletet

A jó példákért nem kell messze menni. Az alábbiakban csupa magyarországi bevált gyakorlat következik.

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.