A Google pár napja jelentette be újabb tervét az oldalain megjelenő hirdetések átláthatóbbá tételére, amelynek értelmében a jövőben minden hirdetőnek egy kötelező azonosítási eljáráson kell majd keresztülmennie. Ez a Google Ads Blog bejegyzése szerint azt jelenti, hogy a társaság bármelyik hirdetési platformján helyet vásárló szervezeteknek és azok képviselőinek személyes azonosító okmányokkal és cégbejegyzési dokumentumokkal kell igazolniuk a kilétüket, és azt is, hogy melyik országban folytatják a tevékenységüket.
A megoldás tulajdonképpen annak a szabályozásnak a kiterjesztése, amit 2018 óta már 30 országban bevezettek a politikai hirdetésekkel, egész pontosan a választási reklámokkal kapcsolatban. Most ugyanezeket a feltételeket alkalmaznák témakörtől függetlenül az összes hirdetőre, és a Google tervei szerint a "Miért jelent meg ez a hirdetés?" funkciók mellett már nyáron felbukkannak az első hirdetői profilok is a keresési találatok mellett, amelyek alapján pontosan azonosítható lesz a fizetett megjelenések megrendelője is. A dolgot az angol nyelvű példa alapján így kell elképzelni:
forrás: blog.google
Érdemes megjegyezni, hogy a "rossz minőségűnek" nevezett tartalmak feladóit eddig is felszólíthatták a hasonló igazolások beküldésére, ami az olyan esetekben bizonyult hasznosnak, mint most a koronavírus-járvány kapcsán a hamisított vagy nem is létező orvosi maszkokat ajánlgató csalók nagy tömegének kiszűrése. A szolgáltató várakozásai szerint az új szabályok segíthetnek majd tudatosabbá tenni a felhasználók döntéseit, bár itt az a kérdés is adja magát, hogy az általános filterezésnek eddig mi lehetett az akadálya.
Keresik a további intézkedések lehetőségét is
A Google a fogyasztók fokozottabb védelmén túl a digitális hirdetési ökoszisztéma állapotának javulására is számít, mivel a kötelező azonosítások értelemszerűen megnehezítik majd, hogy a rosszhiszemű piaci szereplők elfedjék valós identitásukat, és akár meg is személyesíthessenek egy másik forrást. (A kérdés megint az, hogy a Google-nél miért éppen most jutottak erre a felismerésre.) A közleményből az is kiderül, hogy a teljes körű verifikációt legelőször az amerikai piacon indítják be, és fokozatosan próbálják majd kiterjeszteni a teljes nemzetközi mezőnyre.
Ez a folyamat a társaság saját becslése alapján évekig is elhúzódhat, a blogbejegyzés szerint azért, mert a program skálázásához a felhasználók érdekeinek szem előtt tartása mellett a hirdetési partnerekkel való folyamatos egyeztetésekre is szükség lesz a vállalat meglehetősen összetett hirdetési rendszerében. A Google ugyanakkor azt is hangsúlyozza, hogy nem ezt az eljárást tekinti a fejlődés végének, vagyis ettől függetlenül is folyamatosan keresni fogja azokat a lehetőségeket, amelyek révén nagyobb átláthatóságot bizosíthat a szolgáltatásait választó felhasználóknak.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak