A Google a nyáron kezdi el alkalmazni minden hirdetőjére az eddig csak a politikai reklámok esetében kötelező szűrést. Először az amerikai felhasználók kattinthatnak majd minden hirdetés mellett a hirdető valódi profiljára.

A Google pár napja jelentette be újabb tervét az oldalain megjelenő hirdetések átláthatóbbá tételére, amelynek értelmében a jövőben minden hirdetőnek egy kötelező azonosítási eljáráson kell majd keresztülmennie. Ez a Google Ads Blog bejegyzése szerint azt jelenti, hogy a társaság bármelyik hirdetési platformján helyet vásárló szervezeteknek és azok képviselőinek személyes azonosító okmányokkal és cégbejegyzési dokumentumokkal kell igazolniuk a kilétüket, és azt is, hogy melyik országban folytatják a tevékenységüket.

A megoldás tulajdonképpen annak a szabályozásnak a kiterjesztése, amit 2018 óta már 30 országban bevezettek a politikai hirdetésekkel, egész pontosan a választási reklámokkal kapcsolatban. Most ugyanezeket a feltételeket alkalmaznák témakörtől függetlenül az összes hirdetőre, és a Google tervei szerint a "Miért jelent meg ez a hirdetés?" funkciók mellett már nyáron felbukkannak az első hirdetői profilok is a keresési találatok mellett, amelyek alapján pontosan azonosítható lesz a fizetett megjelenések megrendelője is. A dolgot az angol nyelvű példa alapján így kell elképzelni:
 

forrás: blog.google


Érdemes megjegyezni, hogy a "rossz minőségűnek" nevezett tartalmak feladóit eddig is felszólíthatták a hasonló igazolások beküldésére, ami az olyan esetekben bizonyult hasznosnak, mint most a koronavírus-járvány kapcsán a hamisított vagy nem is létező orvosi maszkokat ajánlgató csalók nagy tömegének kiszűrése. A szolgáltató várakozásai szerint az új szabályok segíthetnek majd tudatosabbá tenni a felhasználók döntéseit, bár itt az a kérdés is adja magát, hogy az általános filterezésnek eddig mi lehetett az akadálya.

Keresik a további intézkedések lehetőségét is

A Google a fogyasztók fokozottabb védelmén túl a digitális hirdetési ökoszisztéma állapotának javulására is számít, mivel a kötelező azonosítások értelemszerűen megnehezítik majd, hogy a rosszhiszemű piaci szereplők elfedjék valós identitásukat, és akár meg is személyesíthessenek egy másik forrást. (A kérdés megint az, hogy a Google-nél miért éppen most jutottak erre a felismerésre.) A közleményből az is kiderül, hogy a teljes körű verifikációt legelőször az amerikai piacon indítják be, és fokozatosan próbálják majd kiterjeszteni a teljes nemzetközi mezőnyre.

Ez a folyamat a társaság saját becslése alapján évekig is elhúzódhat, a blogbejegyzés szerint azért, mert a program skálázásához a felhasználók érdekeinek szem előtt tartása mellett a hirdetési partnerekkel való folyamatos egyeztetésekre is szükség lesz a vállalat meglehetősen összetett hirdetési rendszerében. A Google ugyanakkor azt is hangsúlyozza, hogy nem ezt az eljárást tekinti a fejlődés végének, vagyis ettől függetlenül is folyamatosan keresni fogja azokat a lehetőségeket, amelyek révén nagyobb átláthatóságot bizosíthat a szolgáltatásait választó felhasználóknak.

Közösség & HR

Az MI általában sokba kerül. De megtérül-e?

Ellentmondásos adatok keringnek arról, hogy megtérülnek-e, és ha igen, mennyi idő alatt az MI-beruházások.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.