Minden bizonnyal egyik közösségi oldal alapítójának fejében sem az fordul meg először, hogy "csináljunk egy olyan szolgáltatást, ahol a Coca Cola lehet a barátom". Ennek ellenére a Facebook vagy a Twitter manapság már komoly vásárlásgeneráló erő.
A Facebook, a Twitter vagy épp a nemrég bagatell összegért eladósorba került Myspace a kezdetekben azért jött létre, hogy emberek tarthassák rajta egymással a kapcsolatot. Nem kellett hozzá sok idő, hogy felbukkanjanak másfajta felhasználók is: cégek, szolgáltatások, márkanevek, termékek jelentek meg, hogy gyűjthessék a rajongókat és követőket, közzétegyék "ingyenreklámjaikat", és természetesen ezáltal még nagyobb eladást generáljanak.

Gyere, gyere, szeress... A Getsatisfaction által készített infografikából kiderül, hogy mi a legfontosabb indok akkor, ha valaki "lájkol" egy brand nevet, egy szolgáltatást vagy terméket. Egyértelműen sokan vannak, akik már vásárlói, tulajdonosai az adott márkának: ez főleg a presztizs-brandek esetében jellemző, hiszen ilyenkor a felhasználó azért jelöli meg a márkát, hogy jelezze: neki bizony van ilyene.

Szintén nagy lájkolási lázat gerjeszthet valamilyen speciális akció, olyan ajánlat, amelyet kifejezetten a közösségi oldalakon aktívan részt vevőknek terveznek, viszont furcsa módon arra már jóval kevesebben gyűlnek egy márka online zászlaja alá, ha szimplán érdekes a tartalom.

Egy lájk hány forint?
Látható, hogy ha valamilyen márka megfog egy újabb követőt, azt meg kell becsülni, hiszen a legtöbben csupán 2-5 márkát követnek, olyan felhasználóból már jóval kevesebb akad, aki válogatás nélkül bejelöl bármit. Viszont aki már egyszer horogra akadt, az bizony nagy eséllyel vásárol is, legalábbis az infografika adatai szerint.

Lehet tehát újult erővel gyártani a facebookos oldalakat, Twitter-fiókokat és akciózni, postolni, információkat közölni: megéri! A Bitport Twitteren is jelen van és Facebookon is aktív: igaz, mi nem adjuk olcsóbban a híreket a követőknek, mert azok már így is ingyen vannak, de igyekszünk folyamatosan tájékoztatni mindenkit a legérdekesebb tartalmainkról... és ami mögöttük van.

A képre kattintva az infografika új ablakban, nagy méretben nézhető meg.



Forrás: Getsatisfaction.com

Vizualize.me: önéletrajzomat infografikában mondom el
Kidurran-e a közösségi lufi? [infografika]
Mennyibe fáj a munkahelyi zűrzavar? [infografika]

Hirdetés

Könnyen fenyítő eszközzé válhat az online meetingeket támogató algoritmus

Semmi sem marad rejtve a megbeszélést vezető főnök előtt. Egy startup MI-je figyeli, hogy ki nem teszi oda magát.
 
Hirdetés
Hirdetés

A profik már nindzsákkal védik a szervereket

Hogyan igazodjunk el, és főleg mire figyeljünk a szolgáltatásként rendelhető virtuális szerverek között?

Jó hír: ehhez rendelkezésre állnak a megfelelő eszközök. Az általánossá váló távmunka még jobban ráirányította a figyelmet, hogy az adatok biztosítása nem csak a cloud szolgáltatók, hanem legalább akkora részben a megrendelők felelőssége is.

a melléklet támogatója a Servergarden

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.