Minden bizonnyal egyik közösségi oldal alapítójának fejében sem az fordul meg először, hogy "csináljunk egy olyan szolgáltatást, ahol a Coca Cola lehet a barátom". Ennek ellenére a Facebook vagy a Twitter manapság már komoly vásárlásgeneráló erő.
A Facebook, a Twitter vagy épp a nemrég bagatell összegért eladósorba került Myspace a kezdetekben azért jött létre, hogy emberek tarthassák rajta egymással a kapcsolatot. Nem kellett hozzá sok idő, hogy felbukkanjanak másfajta felhasználók is: cégek, szolgáltatások, márkanevek, termékek jelentek meg, hogy gyűjthessék a rajongókat és követőket, közzétegyék "ingyenreklámjaikat", és természetesen ezáltal még nagyobb eladást generáljanak.

Gyere, gyere, szeress... A Getsatisfaction által készített infografikából kiderül, hogy mi a legfontosabb indok akkor, ha valaki "lájkol" egy brand nevet, egy szolgáltatást vagy terméket. Egyértelműen sokan vannak, akik már vásárlói, tulajdonosai az adott márkának: ez főleg a presztizs-brandek esetében jellemző, hiszen ilyenkor a felhasználó azért jelöli meg a márkát, hogy jelezze: neki bizony van ilyene.

Szintén nagy lájkolási lázat gerjeszthet valamilyen speciális akció, olyan ajánlat, amelyet kifejezetten a közösségi oldalakon aktívan részt vevőknek terveznek, viszont furcsa módon arra már jóval kevesebben gyűlnek egy márka online zászlaja alá, ha szimplán érdekes a tartalom.

Egy lájk hány forint?
Látható, hogy ha valamilyen márka megfog egy újabb követőt, azt meg kell becsülni, hiszen a legtöbben csupán 2-5 márkát követnek, olyan felhasználóból már jóval kevesebb akad, aki válogatás nélkül bejelöl bármit. Viszont aki már egyszer horogra akadt, az bizony nagy eséllyel vásárol is, legalábbis az infografika adatai szerint.

Lehet tehát újult erővel gyártani a facebookos oldalakat, Twitter-fiókokat és akciózni, postolni, információkat közölni: megéri! A Bitport Twitteren is jelen van és Facebookon is aktív: igaz, mi nem adjuk olcsóbban a híreket a követőknek, mert azok már így is ingyen vannak, de igyekszünk folyamatosan tájékoztatni mindenkit a legérdekesebb tartalmainkról... és ami mögöttük van.

A képre kattintva az infografika új ablakban, nagy méretben nézhető meg.



Forrás: Getsatisfaction.com

Vizualize.me: önéletrajzomat infografikában mondom el
Kidurran-e a közösségi lufi? [infografika]
Mennyibe fáj a munkahelyi zűrzavar? [infografika]

Az internetnek nem lenne muszáj ilyennek lennie

Legutóbb az új-zélandon elkövetett rasszista mészárlás világított rá arra, hogy a net milyen nyomorult módon működik abban a formában, ahogy a kétezres években felfutott online vállalatok felépítették.
 
Minek nekünk tartalomkezelő rendszer? – teszi fel a kérdést sok kis- és közepes vállalat vezetője. Pedig egy CMS-sel nem csak a költséghatékonyság javítható, hanem bevételek is növelők.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Tartalomkezelés az üzleti céloknak megfelelően

A konkrét üzleti folyamatokat segítő online lépésekre még mindig az útkeresés a jellemző. Pedig az internetet mindenki használja, és egyre többen készségszinten – mégis, valami hiányzik.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.