Minden bizonnyal egyik közösségi oldal alapítójának fejében sem az fordul meg először, hogy "csináljunk egy olyan szolgáltatást, ahol a Coca Cola lehet a barátom". Ennek ellenére a Facebook vagy a Twitter manapság már komoly vásárlásgeneráló erő.
A Facebook, a Twitter vagy épp a nemrég bagatell összegért eladósorba került Myspace a kezdetekben azért jött létre, hogy emberek tarthassák rajta egymással a kapcsolatot. Nem kellett hozzá sok idő, hogy felbukkanjanak másfajta felhasználók is: cégek, szolgáltatások, márkanevek, termékek jelentek meg, hogy gyűjthessék a rajongókat és követőket, közzétegyék "ingyenreklámjaikat", és természetesen ezáltal még nagyobb eladást generáljanak.

Gyere, gyere, szeress... A Getsatisfaction által készített infografikából kiderül, hogy mi a legfontosabb indok akkor, ha valaki "lájkol" egy brand nevet, egy szolgáltatást vagy terméket. Egyértelműen sokan vannak, akik már vásárlói, tulajdonosai az adott márkának: ez főleg a presztizs-brandek esetében jellemző, hiszen ilyenkor a felhasználó azért jelöli meg a márkát, hogy jelezze: neki bizony van ilyene.

Szintén nagy lájkolási lázat gerjeszthet valamilyen speciális akció, olyan ajánlat, amelyet kifejezetten a közösségi oldalakon aktívan részt vevőknek terveznek, viszont furcsa módon arra már jóval kevesebben gyűlnek egy márka online zászlaja alá, ha szimplán érdekes a tartalom.

Egy lájk hány forint?
Látható, hogy ha valamilyen márka megfog egy újabb követőt, azt meg kell becsülni, hiszen a legtöbben csupán 2-5 márkát követnek, olyan felhasználóból már jóval kevesebb akad, aki válogatás nélkül bejelöl bármit. Viszont aki már egyszer horogra akadt, az bizony nagy eséllyel vásárol is, legalábbis az infografika adatai szerint.

Lehet tehát újult erővel gyártani a facebookos oldalakat, Twitter-fiókokat és akciózni, postolni, információkat közölni: megéri! A Bitport Twitteren is jelen van és Facebookon is aktív: igaz, mi nem adjuk olcsóbban a híreket a követőknek, mert azok már így is ingyen vannak, de igyekszünk folyamatosan tájékoztatni mindenkit a legérdekesebb tartalmainkról... és ami mögöttük van.

A képre kattintva az infografika új ablakban, nagy méretben nézhető meg.



Forrás: Getsatisfaction.com

Vizualize.me: önéletrajzomat infografikában mondom el
Kidurran-e a közösségi lufi? [infografika]
Mennyibe fáj a munkahelyi zűrzavar? [infografika]

Nagy tempóban hajt ki a mobilok új szegmense

A hajlított kijelzőjű telefonok az elkövetkező néhány évben óriási lendülettel gyarapíthatják egyelőre vékonyka piaci tortaszeletüket.
 
A vállalatoknak egy-egy speciális feladatra, új projektre bizonyos esetekben gazdaságosabb és eredményesebb külső erőforrásokat bevonni, mint a főállású munkatársakra bízni a munkát.

a melléklet támogatója a Hays Hungary

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.