Minden bizonnyal egyik közösségi oldal alapítójának fejében sem az fordul meg először, hogy "csináljunk egy olyan szolgáltatást, ahol a Coca Cola lehet a barátom". Ennek ellenére a Facebook vagy a Twitter manapság már komoly vásárlásgeneráló erő.
A Facebook, a Twitter vagy épp a nemrég bagatell összegért eladósorba került Myspace a kezdetekben azért jött létre, hogy emberek tarthassák rajta egymással a kapcsolatot. Nem kellett hozzá sok idő, hogy felbukkanjanak másfajta felhasználók is: cégek, szolgáltatások, márkanevek, termékek jelentek meg, hogy gyűjthessék a rajongókat és követőket, közzétegyék "ingyenreklámjaikat", és természetesen ezáltal még nagyobb eladást generáljanak.

Gyere, gyere, szeress... A Getsatisfaction által készített infografikából kiderül, hogy mi a legfontosabb indok akkor, ha valaki "lájkol" egy brand nevet, egy szolgáltatást vagy terméket. Egyértelműen sokan vannak, akik már vásárlói, tulajdonosai az adott márkának: ez főleg a presztizs-brandek esetében jellemző, hiszen ilyenkor a felhasználó azért jelöli meg a márkát, hogy jelezze: neki bizony van ilyene.

Szintén nagy lájkolási lázat gerjeszthet valamilyen speciális akció, olyan ajánlat, amelyet kifejezetten a közösségi oldalakon aktívan részt vevőknek terveznek, viszont furcsa módon arra már jóval kevesebben gyűlnek egy márka online zászlaja alá, ha szimplán érdekes a tartalom.

Egy lájk hány forint?
Látható, hogy ha valamilyen márka megfog egy újabb követőt, azt meg kell becsülni, hiszen a legtöbben csupán 2-5 márkát követnek, olyan felhasználóból már jóval kevesebb akad, aki válogatás nélkül bejelöl bármit. Viszont aki már egyszer horogra akadt, az bizony nagy eséllyel vásárol is, legalábbis az infografika adatai szerint.

Lehet tehát újult erővel gyártani a facebookos oldalakat, Twitter-fiókokat és akciózni, postolni, információkat közölni: megéri! A Bitport Twitteren is jelen van és Facebookon is aktív: igaz, mi nem adjuk olcsóbban a híreket a követőknek, mert azok már így is ingyen vannak, de igyekszünk folyamatosan tájékoztatni mindenkit a legérdekesebb tartalmainkról... és ami mögöttük van.

A képre kattintva az infografika új ablakban, nagy méretben nézhető meg.



Forrás: Getsatisfaction.com

Vizualize.me: önéletrajzomat infografikában mondom el
Kidurran-e a közösségi lufi? [infografika]
Mennyibe fáj a munkahelyi zűrzavar? [infografika]

Az MI általában sokba kerül. De megtérül-e?

Ellentmondásos adatok keringnek arról, hogy megtérülnek-e, és ha igen, mennyi idő alatt az MI-beruházások.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.