A héten jelentős automatizálási funkciókkal bővül a Shopify-partnerek eszköztára azzal, hogy a cég elérhetővé tette mesterséges intelligenciára épülő megoldásait, többek között a Sidekick digitális asszisztenst és az algoritmusos képgenerálást.
A Reuters beszámolója alapján ezzel az ügyfelek okostelefonjaikon keresztül is képesek lesznek az MI-funkciók igénybevételére, így a remények szerint gyorsan és egyszerűen javítható majd a különböző promóciós anyagok minősége, változatossága. Mindez eddig csak desktopos környezetben volt elérhető.
Mindez az e-kereskedelmi platformjáról és az online áruházak üzemeltetését támogató szoftvereiről ismert kanadai vállalat félévente tartott termékrendezvényén hangzott el. Ugyanitt a vállalat elnöke, Harley Finkelstein azt is elmondta, hogy a Shopify összesen több mint 150 frissítéssel igyekszik a piacon elérhető "legintegráltabb platformmá" válni, hogy a kereskedő partnerek egységes és zökkenőmentes élményt kaphassanak a vállalkozás minden növekedési szakaszában.
A bejelentett újdonságok egyik legfontosabb eleme a Sidekick szélesebb körű bevezetése. A kereskedőket analitikai támogatással erősítő chatbotot tavaly kezdte tesztelni a cég egy szűkebb, nagyjából 2000 partnert felölelő körben. A projekt pedig a jelek szerint mostanra olyan stádiumba ért, hogy azt már bátran ki lehet terjeszteni a teljes ügyfélkörre.
Hullámvasúton
A Shopify aktuálisan nincs a legjobb helyzetben, mivel a koronavírus idején támadt óriási érdeklődés az elmúlt időszak gazdasági bizonytalansága miatt jelentősen csökkent. A társaság májusban az elmúlt két év leggyengébb növekedési számait prognosztizálta, ami féléves mélypontra lökte az amúgy sem erős részvényárfolyamot. Ezzel a Shopify piaci kapitalizációja a 2021 novemberében elért csúcshoz képest kevesebb mint a felére zuhant: jelenleg amerikai dollárban számolva nagyjából 82 milliárdra értékelik.
Ettől függetlenül a helyzet nem reménytelen, sőt a Reuters által megkérdezett piaci elemzők egy része vételi lehetőséget lát a cég papírjaiban. Mindezt arra alapozzák, hogy a Shopify versenytársaihoz képest intenzívebb k+f-tevékenységet folytat, aminek eredményeként megoldásai élenjáró minőséget és gazdag funkcionalitást kínálnak. A másik pozitívum, hogy az e-kereskedelmi platform potenciális ügyfélkörének eddig csak nagyjából kilencedét érte el, azaz még bőven van tere az expanziónak az összességében évi 60 milliárd dollárosra becsült szegmensben.
A Shopify piaci erejét jól jelzi, hogy a szakértők szerint szűk két évvel ezelőtt azért tett ingyenesen elérhetővé egy korábban felvásárolt többplatformos rendszert az Amazon, hogy tompítsa azt az elszívó hatást, amit a kanadai rivális fejt ki a kereskedelmi óriás partnereire.
(Illusztráció: Shopify)
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak