Vírusvédelmet, irodai programcsomagot, weblap- és webshop szolgáltatást, valamint ügyfélkezelő szoftvert is a korábbinál olcsóbban vehetnek igénybe a megújult Magenta 1 Businessre szerződő ügyfelek.
Fokozottan árérzékenyek a hazai kkv-k
A T-Systems Magyarország októbertől módosította a kkv-knak szóló üzleti ajánlatának szerződéses feltételeit. Ennek értelmében a kedvezménycsomagot választók új elemként hozzájutnak a Magenta Bónuszhoz is, amelyből IT- és felhőszolgáltatást vásárolhatnak.
A kedvezmény minden hónapban igénybe vehető, ehhez legalább egy üzleti mobil és egy üzleti vezetékes (internet, telefon vagy Nyilvános TV) előfizetés szükséges. A Magenta Bónusszal a következő szolgáltatások havi díja csökkenthető: az O365, az M365, a G Suite, a Norton Security Online, a Cloud CPE Pro, a Webkönnyen és a Mini CRM.
Azok a kkv-ügyfelek, amelyek 1-4 mobil előfizetéssel rendelkeznek, havi nettó 2000 Ft-ot, az 5-nél több előfizetésre szerződők pedig havi nettó 5000 Ft-ot fordíthatnak IT- vagy felhőszolgáltatásokra,illetve azok havidíj-csökkentésére. A módosítások nyomán például a Webkönnyen Business webshop szolgáltatás már egy 3 fős vállalkozás számára is 0 forintos havidíjat eredményezhet – áll a társaság közleményében.
Az üzleti szolgáltató az új ajánlat kidolgozásakor a hazai kkv-k fokozott árérzékenységét vette figyelembe. Ezek a cégek, főként a kisvállalkozások ugyanis ma még nagyon keveset költenek informatikára, és általában a digitális transzformációjukra.
Márpedig a KSH legfrissebb jelentése szerint a Magyarországon működő vállalkozások több mint 99 százaléka tartozik a kkv-körbe, közel 2 millió embert foglalkoztatva. Ezért az ország gazdasági növekedése szempontjából sem közömbös, hogyan halad a kkv-k digitális átalakulása.
Jelentős részük még az egyszerűbb fejlesztéseket is az üzletszerzés és a költséghatékonyság mögé sorolja – emelte ki Bódi Gábor, a T-Systems marketingért felelős vezérigazgató-helyettese. Ezt támasztja alá a Bell Research tavaszi felmérése is, amely megmutatta, hogy a két évvel korábbi megállapításokhoz képest nem sok minden változott. A hazai kkv-k zöme a digitalizációt továbbra is csak sokadrangú kérdésként kezeli.
Aki növekedni akar, többet kell költenie informatikára
A cégvezetőket legalábbinkább a versenytársakkal vívott harc foglalkoztatja, ahol még azért nem feltűnő a digitalizáció hiánya, mert a többiek is hasonló szinten állnak. Hátrébb sorolódik a termékfejlesztés és az ügyfélélmény javítása is, és csak minden negyedik vállalkozás költött az elmúlt egy évben informatikai fejlesztésre, 72 százalékuk pedig az utóbbi két évben egyáltalán nem foglalkozott informatikai korszerűsítéssel.
A legalább 20 főt foglalkoztató középvállalkozások jóval derűlátóbbak: 80 százalékuk számít növekedésre. Ez a kör havonta és átlagosan 1,3 millió forintot költ IT-szolgáltatásokra, de a többségük ennél jóval kevesebbet, 200-300 ezer forint közötti összeget.
Azok a vállalkozások, amelyek mindössze havi 20-50 ezer forintot fordítanak informatikára, inkább stagnálást várnak. A szakértők ennek alapján azt a következtetést vonják le, hogy minél inkább költ egy vállalkozás IT-ra, minél inkább igénybe vesz digitális szolgáltatásokat, annál dinamikusabb fejlődésre számíthat a jövőben.
Ahhoz azonban, hogy a vállalkozások növekedni tudjanak, alapvetően két feltételt kell megteremteniük. Az egyik, hogy minél jobban tudjanak a tényleges bevételszerző tevékenységükre koncentrálni. A másik pedig, hogy megtalálják azokat az értékesítési csatornákat, ahonnan a legtöbb potenciális ügyfelet és vásárlót érhetik el.
A fizetős szoftverek többlethaszna
Az elsőt az irodai szoftverek, a mobilelérés és a felhőszolgáltatások segítik. A már említett felmérés szerint általános irodai szoftvereket a vállalkozások 87 százaléka használ. Az igazi különbség a fizetős szoftverek tekintetében mutatkozik meg: a dinamikusan növekvő vállalkozások 92 százaléka vesz igénybe licenszdíjas irodai szoftvereket, szemben az átlagos 56 százalékkal.
Ez azért fontos, mert a cégek csak a fizetős szolgáltatás keretében jutnak hozzá a biztonságos levelezéshez és az ehhez tartozó nagy tárterületű postafiókhoz – ami például a T-Systems esetében akár 100 GB-ot is jelenthet. Nincs szükségük a nem biztonságos fájlmegosztó szolgáltatások igénybevételére,a felhőben tárolhatják az adatállományaikat. Hozzájutnak fájlszinkronizációhoz, valamint a csoportmunkát segítő alkalmazásokhoz is, mint amilyen a SharePoint.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak