Az ausztrál hatóságok szerint a dél-koreai cég megtévesztette hirdetéseivel a fogyasztókat. A téma: hol és meddig ázhat a vízben egy Galaxy S?
Hirdetés
 

A fogyasztói jogok és a tisztességes verseny felett őrködő ausztrál kormányhivatal (Australian Competition and Consumer Commission - ACCC) szerint a Samsung törvénybe ütköző módon reklámozta telefonjait, pontosabban azok vízzel kapcsolatos viszonyát. A dél-koreaiak szerint ők tiszták, úgyhogy per lesz belőle.

Víz és víz között is van különbség

Az ACCC 300 samsungos reklám átnézését követően jutott arra az álláspontra, hogy a cég hirdetései félrevezetőek voltak, amelyek alkalmasak lehettek a fogyasztók döntéseinek befolyásolására. A fogyasztóvédelmi hivatalnak két fő problémája van. Az egyik, hogy a Samsung azt kommunikálta, hogy ha maximum 30 percig és legfeljebb másfél méteres mélységig merítjük el a Galaxy S család újabb tagjait, akkor az semmilyen következménnyel nincs a telefon élettartamára, működésére. Másrészt a Samsung hirdetéseiben tengerparti és úszómedencés környezetben bukkantak fel a mobilok, miközben a vízállósági garancia csak édesvízben érvényes.

A Samsung zászlóshajói közül elsőként az S7-es kapta meg az IP68-as minősítést, amiből a 8-as szám azt jelenti, hogy a készüléknek ki kell bírnia egy maximum félórás fürdőzést 1-3 méteres mélységben (a pontos értéket termékenként lehet meghatározni). 

Az ACCC vizsgálatai szerint a Samsung visszautasított garanciális kérelmeket víz miatt károsodott mobiloknál. Bár a sajtóhír nem tér rá ki külön, de ezeknél az eseteknél valószínűleg az volt az elutasítás alapja, hogy nem megfelelően (például sós vízben) használták az eszközt.

Tengerparti csábítás

A hatóság álláspontja szerint a cég az eszközeit nem, vagy nem meggyőző mértékűen tesztelte a vízállóság és a hosszú távú működőképesség relációjában - beleértve a sósvízi vagy medencés (klóros) használatot is. Az ACCC-nek az is feltűnt, hogy miközben tengerparton, hullámok között fotózó emberek szerepelnek a reklámjaiban, a Samsung honlapján szerepel, hogy az új Galaxy S10 sorozatot nem ajánlják tengerparti vagy medencés használatra. 

Az állítások megalapozatlansága mellett a másik fő oka a bírósági folytatásnak az, hogy a Samsung reklámaiban szereplő jelenetek megtéveszthették az ausztrál vásárlókat, akiknél egyértelműen fontos, döntést befolyásoló tényező a vízállósági funkció, így a cég jogosulatlan előnyre tett szert a versenytársakkal szemben.

A Samsung hivatalos reakciójában kitart a vízállóságával kapcsolatos marketingakciói mellett, hangsúlyozza, hogy mindenben megfelel a hatályos jogszabályoknak és természetesen a legfőbb célja a fogyasztók maximális elégedettségének biztosítása. Az eltérő álláspontok között a lefolytatandó jogi csata tehet majd igazságot.

Konzumer tech

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.