A kártyaszolgáltató átláthatóbbá és egyértelműbbé szeretné tenni az ingyenes "beetető" időszak és a tényleges fizetés közötti átmenetet.

A Mastercard új szabályokat léptet életbe, amelyek célja, hogy a fogyasztók ne vásároljanak meg valamit csak azért, mert elfelejtettek leiratkozni a szolgáltatásról a promóciós időszak vége előtt. Bár az eddigi gyakorlathoz képest a kereskedők és szolgáltatók borítékolhatóan elesnek így némi bevételtől, az átláthatóság erősítése a tisztességes piaci szereplők számára üdvözlendő folyamat kell legyen, ami vélhetően hosszú távon mindenki számára pozitív változásokat eredményez.

A hosszabb távon igénybe vehető szolgáltatások esetében egyáltalán nem ritka az az üzleti modell, amikor a cég a reménybeli új ügyfelek számára ingyenes kipróbálási időszakot biztosít. Ez lehet egy grátisz alkalom a havi vagy éves konditerembérlet kiváltása előtt is, de leginkább az interneten keresztül igénybe vehető termékeknél találkozhatunk ilyesmivel. Elég csak a streaming szolgáltatókra gondolni, vagy éppen a Dropbox, esetleg a LinkedIn üzleti csomagját említeni.

Előbb kérdezz, aztán számlázz!

A Mastercard oldalán olvasható új játékszabályok a hírek alapján áprilisban élesednek globálisan és egyértelműen a fogyasztókat védik. Miközben a kártyakibocsátó nem tagadja el a vállalatoktól az ingyenes beetetési időszak létjogosultságát és hatékonyságát, a nem kívánt frusztrációtól és a bonyodalmas pénzvisszahívási procedúrától viszont megkímélné azokat az embereket, akiknek nincs igénye a termékre, csak éppen elfelejtették azt időben lemondani.

Éppen ezért a kereskedőknek csak úgy lehet majd elindítani a fizetési periódust, ha azt megelőzően levélben, vagy SMS-ben tájékoztatták az ügyfelet arról, hogy mikortól, milyen összeggel kivánja megterhelni a delikvens számláját. Fontos adalék, hogy ennek az információs levélnek, vagy üzenetnek azt is pontosan tartalmaznia kell, hogy miként lehet lemondani a szolgáltatást.

Ezt követően sem szűnnek meg a cégek közelezettségei. A Mastercard friss szabályzata ugyanis minden egyes tranzakcióhoz előír egy a számlát is magában foglaló direkt üzenetet, amely a fentiekhez hasonlóan szintén tartalmazza a lemondással kapcsolatos információkat. 

Az átláthatóságot szintén segítheti, hogy a szolgáltatóknak a számlán azt is jelezniük kell, hogy az ügyfél melyik oldalon hajtotta végre a vásárlást.

Iparági standard lehet?

Ugyan a témában a Mastercard lépése úttörőnek számít, de a fogyasztói oldalról várható pozitív fogadtatás miatt szinte borítékolható, hogy a bankkártyapiac többi fajsúlyos szereplője (American Express, Visa) követni fogja a kitaposott utat. Ennek a szolgáltatók nem feltétlenül örülnek, hiszen a megnövekedett kommunikációs kötelezettségnek extra költségvonzata lesz, hogy az elmaradt potya előfizetési pénzekről pedig már ne is beszéljünk.

Hosszabb távon azonban a tisztességes üzletre építő szereplők szintén jól járhatnak, hiszen egy ingyenességgel bepalizott, frusztrált ügyfél nagy nyilvánosság előtt (közösségi oldalakon, blogon, fórumokon) előadott panaszkodása nem túl jó marketing sem az adott cégnek, sem magának az ingyenes próbaidőszak intézményének.

Piaci hírek

Az Apple az MI-fejlesztéseiben próbálja kiaknázni az open source előnyeit

A cég a Hugging Face Hubon tett közzé több nyílt forráskódú LLM-et, melyek helyben, a végponti eszközökön futnak.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.