Cloud tárhely, mobilos kliens, ügyfélszolgálati megoldás, közösségi kereskedelmi modul - ezek a cloud-CRM szolgáltató Salesforce.com legfrissebb bejelentései a Dreamforce konferenciáról.
Igaza volt az előzetes híreknek, a Dreamforce konferencia keretében változatos újdonságokat mutatott be a vállalati felhőszolgáltató. "Az üzlet egy közösségi megoldás" - hirdette bevezetőjében
Marc Benioff vezérigazgató. A végleges bejelentések többsége is ehhez a kijelentéshez illeszkedik, ezek nagyjából megfelelnek
a kiszivárgott információknak: íme a legfontosabbak dióhéjban.
Divat a felhőszinkron ■ A Chatter kommunikációs kliens és a Dropbox nevének összevonásával érkezett meg a Chatterbox, amely vállalatokra kihegyezett cloud tárhely azoknak, akik a Dropboxot nem tartják elég biztonságosnak, vagy épp az integrált funkciókat keveslik (ilyen alternatívákat egyébként
mi is összegyűjtöttünk a minap). A Chatterbox lényege természetesen az, hogy a Salesforce-komponensekben használt fájlokat és adatokat lehet vele kiemelten kezelni.
Egy másik frissítés a Salesforce Touch, amely HTML5-re épülve teszi lehetővé, hogy a felhasználók bármilyen mobil eszközön elérhessék a platformot.
Hilary Koplow-McAdams, a vállalat elnöke szerint ez a funkció volt az, amelyet a legtöbben, legtöbbször kértek a meglévő ügyfelek közül, bizonyítva, hogy a BYOD-gyakorlat a Salesforce-használókat sem kerüli el. "Az ügyfeleink állandóan arról kérdezősködtek, miért nem vihetik magukkal bárhová a Salesforce-ot" - foglalta össze a vezető.
Új ügyfélszolgálati megoldás is érkezett Chatter Communities for Service néven, amely a beharangozó szerint "összeköti a közösségi felhasználókat egy olyan közösségi kontakt centerrel, amely egy megosztott tudásbázison alapul". Elérhető egy olyan változat is, amelynek segítségével privát közösségeket hozhatunk létre regisztrált ügyfeleknek, kiemelt termékek vagy szolgáltatások támogatására.
A Data.com szolgáltatás új eleme a Social Key, amely szintén a közösségi elemzésre épít: a vállalatok számára új értékesítési csatornákat keres és segít megtartani a meglévőket.
Részlet a konferenciáról: így használja a Chatterboxot a Virgin America