A Prezi csütörtökön bejelentette, hogy 3,25 milliárd forintot fektet be a cégbe az amerikai Accel Partners által vezetett konzorcium. Már több mint hétmillióan használják világszerte, és sok szilícium-völgybeli kezdő IT vállalkozás is megirigyelné a sikerüket, a Bitportnak adott interjúban azonban a Prezi fejlesztési vezetője elmondja, hogy még nagyobb terveket szövögetnek.
A Prezi csütörtökön bejelentette, hogy sikeresen lezárta az Accel  Partners által vezetett Series B típusú, 3,25 milliárd forintról szóló  finanszírozási fordulót. A Prezi a legújabb azok között a sikeres magyar  vállalatok között, amelyek amerikai tőkefinanszírozást vettek igénybe  (ilyen például a Ustream és a 
LogMeln is).  
A Prezi az első  hazai alapítású vállalkozás, amely az egyik legkiválóbb  szilícium-völgybeli befektető cég, az Accel Partners támogatását  élvezheti. Az Accel olyan ismert cégek korai befektetője, mint a  Facebook, a Dropbox, valamint társ-befektetőként részt vállalt a  Groupon, Rovio (Angry Birds), Kayak és Spotify cégek  tőkefinanszírozásában is. A mostani befektetési körben újból részt vesz a  Sunstone Capital is, amely 2009-ben 350 millió forint értékben  fektetett a cégbe a TED Conferences céggel társulva.
Az Accel  részéről 
Andrew Braccia vezette a Prezivel folytatott befektetési  tárgyalásokat, így tagja lesz a Prezi igazgatótanácsának is. - A webszolgáltatások elterjedése alapvetően változtatja meg a  „dobozos” szoftverek hagyományos környezetét. A mai felhasználók a  legjobb szoftvereket keresik, amelyek hatással vannak a szakemberek és  oktatók életére világszerte. A Prezi átalakítja a prezentáció és a  kommunikáció világát online alkalmazásainak segítségével. Boldogok  vagyunk, hogy lehetőségünk nyílt részt venni egy ilyen kivételes  vállalkozói csoport munkájában - nyilatkozta a befektető a cég által kiadott közlemény szerint.
Cél a kétmilliárd felhasználó ■ A  Prezi egy zoomoláson alapuló prezentációs eszköz, melyben egymást  követő diák sora helyett az előadó egy digitális vásznon szabadon  elhelyezett információs térképet járhat végig. A Prezi.com legismertebb  terméke az ingyenesen is használható online prezentáció-szerkesztő  alkalmazás. A cég kínálatában szerepel még az eszköz asztali, offline  változata (
Prezi Desktop), egy a prezentációk valós idejű, közös  szerkesztését, illetve bemutatását lehetővé tevő alkalmazás (
Prezi  Meeting), valamint  a 
Prezi Viewer iPad app, melynek segítségével a  prezik bárhol bemutathatóak akár internet kapcsolat nélkül is. 
- Mainstream terméket akarunk fejleszteni, amellyel a különböző  ötletek megosztását szeretnénk érdekesebbé tenni. Az emberiség legalább  harmada osztja meg egymással az ötleteit iskolai, üzleti vagy  magáncélból, ezért a célunk, hogy 2 milliárd felhasználót  szerezzünk - ezekkel a szavakkal kezdte a beszélgetést 
Halácsy Péter, az utóbbi évek egyik legnagyobb nemzetközi sikerét elért hazai szoftverfejlesztő vállalkozás alapítója és fejlesztési vezetője. 
Halácsy két éve San Franciscóból irányítja a cége ügyeit, és legutóbb is csak néhány napra látogatott haza, hogy 
előadást tartson egy konferencián,  és hogy interjúztassa a céghez jelentkező fejlesztőket, akik immár nem  csak Magyarországról, de a világ legkülönbözőbb pontjairól érkeznek  hozzájuk.
Az emberiség legalább harmada osztja meg egymással  az ötleteit, ezért a végső célunk, hogy 2 milliárd  felhasználót  szerezzünk...
Siker három év alatt ■ Persze  a fenti kijelentés meglehetősen fellengzősnek tűnhet egy alig három éve  alakult cég vezetőjének szájából, de a 2009-ben indult Prezi az elmúlt  két esztendőben a magyarországi léptékekhez képest szédítő sikereket ért  el. A szoftver 2009 áprilisában elindított első változata a 
Kitchen Budapest kutatóműhely alapításában is részt vett 
Somlai-Fischer Szabolcs (a külföldieknek Ádám) ötletéből született, amelyet végül Halácsy  Péter, a Budapesti Műszaki Egyetem tanárának segítségével fejlesztett  szolgáltatássá. 
A fejlesztők 
Árvai Péter vezérigazgató  bevonásával alapították meg a céget, amelybe rövid időn belül beszállt  az amerikai TED Conferences és a Sunstone Capital is. A  kockázatitőke-befektetők tőkeinjekcióját követően a cég áttette  székhelyét San Franciscóba, a fejlesztés viszont itthon maradt.
Már van elég cash ■ A Prezi idén októberben jelentette be, hogy 
elérte az 5 milliós felhasználói számot,  időközben azonban már 7 milliónál is több felhasználónál tartanak.  Érdekesség, hogy a statisztikák szerint a Budapestről kinőtt megoldás  gyorsabban fejlődik, mint pár hasonlóan sikeres pályát bejárt startup,  mint például a Soundcloud vagy az Evernote. 
Halácsy Péter a  Bitport kérdésére nem árulta el, hogy a 7 millióból mennyi a fizető  ügyfél, csak annyit mondott, hogy a budapesti fejlesztőközpontban  dolgozó 47, valamint a San Franciscó-i irodában további 10 emberrel  működő cég cashflow-pozitívan működik, azaz már most bizonyították az  életképességüket. A rövidtávú tervek is hasonlóan ambíciózusak: 1-2 éven  belül a jelenlegi felhasználószám 10-20-szorosát szeretnék magukának  tudni.
A legnagyobb versenytárs természetesen a Microsoft  PowerPoint, de Halácsy emellett kiemelte az Apple Keynote-ot vagy az  OpenOffice különböző változataiban megtalálható prezentációkészítő  eszközöket is. A
 PowerPointhoz képest azonban teljesen másfajta paradigmából indultak ki:  jelenleg sincs más zoomolható prezentációkészítő eszköz a piacon, mint  ahogy a freemium üzleti modell (ingyenes alapszoftver szolgáltatásként,  és fizetős desktop változat plusz funkciókkal) is eltér a  versenytársakétól. 
A felhasználókat szeretnék meggyőzni, hogy  érdemes váltaniuk, de sokszor nincs szükség erre sem: a  visszajelzésekből azt lehet leszűrni, hogy gyakran a kisiskolások  mutatják meg a szüleiknek az alkalmazást, illetve annak használatát. A  szoftverért jellemzően kétfajta felhasználó fizet: a kisebb  szervezeteknél könnyebben döntenek a használat mellett, a  nagyvállalatoknál inkább az jellemző, hogy ha valakinek megtetszik a  szolgáltatás, akkor a saját zsebéből fizeti ki az éves használati díjat,  csak hogy a céges prezentációit is Preziben tudja elkészíteni. 
Egyelőre  a Prezi nem is dolgozott ki nagyvállalatok számára  lincenszkonstrukciókat, ugyanakkor Halácsy is úgy látja, hogy a jövőben  sem elsősorban az informatikai vezetők, hanem az egyes üzleti területek  menedzserei, így például a marketingvezető lehet az, aki dönteni fog  arról, hogy az eddigi mellett vagy ahelyett egy másik prezentációkészítő  alkalmazást használjanak majd a cégen belül.
Rémisztő üres felületek ■ A  fejlesztési vezető elismerte: egyelőre még a termék nem olyan jó, hogy  mindenki - így akár egy nagyvállalati felhasználó - használni tudja, így  ennek érdekében 
folyamatosan fejlesztik a Prezit.  A projektek egy része ennek megfelelően "higiéniai" jellegű: meg kell  oldaniuk, hogy a PowerPointban könnyen használható funkciók - mint  például a képernyőarány automatikus változtatási lehetősége vagy az  áttűnések készítése - Preziben is megoldottak legyenek. 
A  használhatóságon olyan módon is dolgoznak, hogy szeretnék eltüntetni a  "rémisztő üres felületeket", azaz szeretnék könnyebbé tenni a  felhasználóknak, hogy a fejükben lévő ötleteket minél gyorsabban  megjeleníthessék (ilyen segítség lehet a különböző mintaprezentációk  vagy prezidizájnok elérhetővé tétele nagyobb számban). A gyorsabb  adaptációt segítheti az is, hogy nemsokára lehetőség lesz a PowerPoint  prezentációk Prezibe való importálására. Emellett 
az iPades prezentációs appot is tovább csiszolják.