A Google újra nekifut, és a tragikusan sikerült Buzz (Zümm) szolgáltatás után más módszerrel támadja a közösségi teret: a vállalat megépítette saját Facebook-értelmezését.
Hirdetés
 
Az új recept szerint a Google-nél nem próbálják meg feltalálni a spanyolviaszt, egyszerűen csak bemutatják, hogy milyen lenne a Facebook, ha ők fejlesztenék. Az első benyomások alapján úgy tűnik: jobb, vagy legalábbis érdekesebb lenne.

Természetesen a Google+ még el sem indult, sőt a tesztidőszakban is csak külön meghívóval vehetnek részt az érdeklődők. Az mindenesetre már a szolgáltatás Flash alapú bemutatójából kiderül, hogy ezúttal jóval átgondoltabb dologról van szó, mint a Buzz esetében, ráadásul a működése sem annyira ötletszerű, mint amit a Facebook felhasználói gyakran tapasztalhatnak.

A Google+ nyitó felülete annyira hasonlít egy facebookos profiloldalhoz, hogy sok beszámoló ezen a ponton ér véget, és egyszerű Facebook-klónnak nevezi a Google közösségi oldalát. (Más kérdés, hogy a mezőnyben mindenki ezt a felületet másolja, nem is volna sok értelme különböző kialakítással próbálkozni.) A lényeg mégis a Google+ működése, ami valószínűleg tudatosan épít a hasonlóságra, mert lényegében egy rendbe rakott, kijavítgatott Facebook-oldalról van szó.

Mit főzött ki a Google? Az első és legfontosabb változás a kapcsolatrendszer és a személyes adatok eltérő kezelése. Mindenki jól meghatározható Körökbe (Circle) sorolhatja kapcsolatait, ezekhez pedig különféle beállításokat rendelhet. Így lehetővé válik, hogy minden csoporttal csak a rá tartozó információkat ossza meg, bár egy adott kontakt kézenfekvő módon több csoportnak is a tagja lehet. A körök alapvetően nem publikusak, de léteznek tematikus csoportok, és a Twitter mintájára fel is iratkozhatunk más tagok köreibe.



Az ismerősök névjegyét egérrel is a megfelelő körökbe pakolhatjuk, közben a rendszer apró üzenetekkel szórakoztat


Az Odú (Hangouts) és a Csődület (Huddle) nevű funkciók kis különbségekkel csoportos videóhívásokat és csoportos üzenetváltásokat tesz lehetővé, akár irányított módon, akár a véletlenszerű találkozások mintájára, valamilyen publikus csatornában. Az Azonnali Feltöltés (Instant Upload) az iCloud vagy a Windows Mobile megoldásaihoz hasonlóan működik, de itt direkt az asztalról húzhatjuk át a fotókat vagy videókat a Google+ albumokba.

A Sparks (Szikrák) tulajdonképpen egy tematikus feedolvasó, amely kulcsszavas keresések alapján működik. Az első kritikák szerint ez a Google+ legkevésbé kiforrott funkciója, de a Google Reader (Google Olvasó) eddig sem okozott senkinek csalódást, így a Sparks a tesztelők töretlen bizalmát élvezi. A Google fiókkal és más alkalmazásokkal való integrációról a vállalat oldalain néhány napja megjelent, sötét sáv hivatott gondoskodni. Ez biztosítja majd többek között a megfelelő értesítéseket és a hozzászólások követését is.

Mire jó mindez? A felhasználók többsége várhatóan nem fog egyszerre több közösségi oldalon is vitézkedni, egy részük azonban biztosan átszokik majd – lásd az iWiW-ről Facebookra migrálók tömegét. Jó példa minderre a 2004-ben induló Gmail esete is, amely a publikus béta állapotba is csak három évvel később jutott el, a viccek tárgyát képző "Beta" címke pedig 2009-ben tűnt el végleg a felületéről. A Gmail ma 200 millió aktív felhasználói fiókjával mégis a harmadik legnagyobb levelező szolgáltatás, amit elsősorban a felhasználói élmény tudatos fejlesztésével értek el.

A Google ráadásul ma már sokkal hatékonyabb eszközök birtokában van, hogy sikerre vigyen egy hasonló terméket. A szolgáltatáshoz például az okostelefonok terjedésével sokat adhat hozzá maga az Android rendszer. A Google Wallet mellett azt sem nehéz elképzelni, hogy vásárláskor a Google+ segítségével kell majd aktiválni bizonyos kuponokat és kedvezményeket. A cég ráadásul az alaptevékenységének számító keresőüzletben nem csak tapasztalatot, de annyi felhasználói statisztikát is begyűjtött, amennyit a Facebook a Bing keresővel való együttműködés ellenére sem szerezhet.

Google: egymilliárd felhasználó havonta
A Facebookkal próbálja kiütni a LinkedIn-t a rivális állásportál

A magyar fiataloknak bejön a mesterséges intelligencia

Egy tavaly ősszel végzett kutatás eredményei szerint a 13–16 éves fiatalok alapvetően pozitívan állnak hozzá a generatív algoritmusokhoz. A nagy többség nemcsak ismeri, de rendszeresen használja is a technológiát.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.