A digitális tartalmak és a legújabb eszközök ismét felpörgethetik a hagyományos bolti kereskedelmet – emelte ki csütörtöki kelet-közép-európai videokonferencia előadásán Lisa Fretwell, a Cisco Internet Business Solutions Group főigazgatója. A Bitport kérdésére kifejtette, az újfajta technológiák és megoldások bevezetésének a célja nem a bolti eladók kiváltása, de alkalmazásuk jelentősen átalakítja az értékesítési tevékenységet.
Új lehetőségek ■ Cége nemrégiben közzétett tanulmányát ismertető szakértő szerint az új lehetőségekkel a kiskereskedők magukhoz vonzhatják a különböző vásárlási módok között válogató vevőket, és így új színt vihetnek a hagyományos bolti értékesítésbe. Erre főként a középkategóriát képviselő kereskedőknek lesz nagy szüksége, mert a két végletet a luxusárut, illetve a diszkont termékeket forgalmazóknak még a válság ellenére is jól megy az üzlet.
A felmérés ezer amerikai és további ezer brit vásárlóra terjedt ki. A kutatás többek között rámutat a technológiában jártas vevői kör igényeire, valamint arra, hogy ezen elvárások kielégítése érdekében a kiskereskedők milyen digitális tartalmakkal és egyszerűen használható technológiai megoldásokkal tudják fokozni a vásárlás élményét.
Online és offline ■ A felmérés kimutatta, hogy a digitális tartalmak hatékony eszköznek bizonyulnak a vásárlási döntések befolyásolásában, és ez különösen igaz a közvetlenül a boltokban elérhető online tartalmakra. A válaszadók több mint 40 százaléka a vásárlás során már odafigyel a boltokban elhelyezett képernyőkre és kijelzőkre, illetve igényt tartana ilyen szolgáltatásokra. Közel egyharmaduk online videókból is tájékozódik, amikor kiválasztja a megfelelő terméket vagy szolgáltatást. A válaszadók több mint 50 százaléka már használt, vagy szeretne használni olyan információs pontot, ahonnan a boltokban is elérhetők a webes tartalmak. Az amerikai válaszadók 40, a brit válaszadók 38 százaléka használja mobiltelefonját digitális tartalmak elérésére a boltokban, illetve érdeklődik e lehetőség iránt. Közel ugyanennyien, a válaszadók 35-37 százaléka nyilatkozta, hogy használ, vagy szívesen használna a jövőben táblagépet is ilyen célra.
Az internet és a mobileszközök terjedése, valamint az e-kereskedelem felfutásával kialakult egy új fogyasztói magatartásforma, az úgynevezett többcsatornás vásárlás. A vevők több forrásból is tájékozódnak a vásárlási döntés meghozatala előtt: a válaszadók háromnegyede a vásárlási döntést megelőzően körülnézett az interneten is. A vásárlók 44 százaléka nyilatkozta, hogy szokott vagy szeretne mobileszköz segítségével tájékozódni, mielőtt a weben keresztül vásárol.
Élményvadászat ■ A felmérés során megkérdezték a vásárlókat, mit szólnának ahhoz, ha egy életnagyságú képernyő előtt állva, egy virtuális próbafülkében „felpróbálhatnák” a különböző ruhadarabokat és kiegészítőket, illetve a lakberendezés esetében egy virtuális szobában elhelyezhetnék a bútorokat, világítótesteket vagy a függönyöket. A válaszadók közel felel helyeselte a kilátásba helyezett lehetőséget. Ezen kívül egyebek mellett népszerűek lehetnek a nagy méretű, interaktív termékmegjelenítők, amelyeken a vevők adott és összehasonlítható árucikkekre kereshetnek rá.
A japán bölcsesség ereje: emberség a technológiai megoldások mögött
A globális válság súlyosan érintette az office piacot, ami a GLOBAL-UNION Kft. tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100 százalékos magyar tulajdonban álló vállalat azonban a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak