A vállalat az utóbbi időben kevés dologgal fürdött be, de a saját műsorok gyártása éppen ilyen volt. Most még elszántabbak, a következő nekifutásra egymilliárd dollárt tolnak Hollywood letámadásába.

Az Apple saját térképszolgáltatásának öt évvel ezelőtti katasztrófája mellett talán csak az eredeti tartalomgyártás az a terület, amibe a világ legértékesebb vállalatának látványosan beletört a bicskája. A kész műsorok megvásárlása állítólag a társaság kompromisszumokat nem ismerő tárgyalási stílusa miatt nem igazán jött össze. A házon belül készített műsorok enyhén szólva sem kaptak pozitív kritikát, a legutóbb beharangozott sorozatok pedig meg nem nevezett nehézségek miatt vagy késve jöttek ki, vagy egyáltalán meg sem érkeztek.

Ezt a szakmát nekik is tanulniuk kell

A kommentárok rendszerint azt boncolgatják, hogy az Apple érdekes módon egy igen nehezen pozicionálható márka a televíziós műsorok piacán. Azt semmiképpen sem engedheti meg magának, hogy az almás logót a fogyasztók különösebben szexuális vagy erőszakos jellegű tartalommal párosítsák, így nehezen versenyezhet például a műfaj új etalonjával, az HBO Trónok harca sorozatával. A családbarát és minőségi termékek vonalán viszont a Disney épített fel magának világos imázst, így az Apple ebben az irányban sem hozhatja a tőle megszokott exkluzivitást.

Az Apple-t mindennek alapján ahhoz a sportolóhoz hasonlítják, aki a saját sportágában bajnok lett, de mindenki jól szórakozik rajta, amikor megfelelően bénán végzi el egy baseball mérkőzés kezdő dobását. A bennfentesek szerint az eddigi próbálkozásokon az sem segített, hogy a vállalat bármilyen kohezív stratégia nélkül vágott bele a tartalomgyártásba, a különböző műsorokba pedig eseti jelleggel bonyolódtak bele a cég különböző vezetői, akiknek ráadásul nem volt semmilyen tapasztalata ezen a területen.

Új vezetők jönnek rendes büdzsével

Ez utóbbit minden bizonnyal az Apple-nél is érzékelték, hiszen a nyár elején kát iparági nagyágyút fogadtak fel, hogy kézbe vegye a gyeplőt. A Sony Pictures Entertainmenttől érkező új vezetők ráadásul a szükséges forrásokat is megkapják, hogy maradandót alkossanak: a WSJ beszámolója alapján az Apple egymilliárd dollárt szán rá a következő évben, hogy versenyképes műsorokkal lépjen a közönség elé. Ez a WSJ szerint tíz tévésorozat beindítását jelentené, amelyek közül néhányat a márkát meghatározó, szimbolikus terméknek szánnak.

A kezdeti egymilliárdos büdzsé nagyon komoly támogatást jelent, és mindenképpen biztosíthatja, hogy az Apple végre megvesse a lábát a számára idegen piacon. Összehasonlításban azonban tényleg csak induló összegnek számít: a HBO tavaly 2 milliárdot költött műsorgyártásra, az idén pedig ennél jóval többet tervez. Az Amazon a JPMorgan becslése alapján már 4,5 milliárdot fordít 2017-ben saját műsorokra, míg a Netflix még ezt is megfejeli, és saját közlése alapján 7 milliárdból forgat ebben az évben.

Az élvonalba tartozó televíziós műsorok gyártásának költségeit egyébként epizódonként 2 és 5 milliárd dollár közé teszik, attól függően, hogy limonádéról vagy drámáról van szó, de a már említett és minden szempontbóla műfaj csúcsát jelentő Trónok harca ma már 10 milliót is eléget egy-egy új rész forgatására. A várható nyereség viszont sokkal magasabb: az Apple esetében az iTunes forgalmának felpörgetése lenne az elsődleges cél, amely tavaly összességében 4,1 milliárd dolláros bevételt generált, ebből azonban már csak 35százalékot tett ki a filmek kölcsönzése és eladása, szemben a 2012-es 50 százalékkal.

A falakon is átlátnak majd az izraeli katonák

Egy új fejlesztés valós időben, az alanyok mozgását is követve azonosítja az "élő objektumokat" a cementen és betonon keresztül.
 
Éltek már vissza a bankkártyaadataival? Ha nem, akkor azt nagy valószínűséggel egy csalásfelderítő rendszernek köszönheti.

a melléklet támogatója a Balasys

A Világgazdasági Fórum figyelmeztetése szerint jelentős szakadék tátong a C-szintű vezetők és az információbiztonságért felelős részlegek helyzetértékelése között.

A járvány üzleti vezetőt csinált a CIO-kból

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.