Mától zöld jelzést kapott minden cég, vállalkozás, márka: a Google+ felületén saját oldal készíthető, amelynek segítségével akár videós csevegésre is invitálhatók a fogyasztók, rajongók.
Hirdetés
 
Alig néhány hete tett a Google két vezetője ígéretet arra, hogy sok fronton felfegyverzik az egyelőre még helyét kereső közösségi szolgáltatásukat, a Google+-t, és ennek jelei máris kézelfoghatók. Az apró fejlesztések és a keresőóriás különöböző megoldásainak összehangolása folyamatosan érzékelhető, de a mostani bejelentés, miszerint a jó sokáig kizárt céges oldalak már megjelenhetnek a Google+ felületén komoly mérföldkő lehet a termék életútján.



A Dell már szorgalmasan gyűjti a +1-eket...

Üdítőtől az NFL-ig Néhány kiválasztott cég, így például a Pepsi, a Toyota USA vagy éppen a Dallas Cowboys amerikaifutball-csapat már gőzerővel működő oldalakkal büszkélkedhet, ám mostantól a sarki fűszeres is szerencsét próbálhat a Google közösségi hálójában.

Az üzleti célú kommunikációra, az üzenetek eljuttatására a Facebookhoz hasonló formákat vethetünk be itt is. Így természetesen lehet cikkeket, üzeneteket megosztani, képeket, videókat feltölteni, akciókat hirdetni. Ami a Facebookon a Tetszik/Like, az itt a +1-ezés. Ám a +1-et nem csupán a vállalat, márka pluszos oldalán lehet megnyomni, hanem például keresőben, Adwords hirdetésnél vagy éppen a cég saját honlapján is lehetőség lesz erre. Ennek megfelelően nem a jelenleg kommunikált 40 milliós Google+ felhasználói bázist lehet elérni, hanem potenciálisan ennél nagyságrendekkel többet, köszönhetően annak a sok százmillió embernek, akik a cég keresőjét használják nap mint nap.

Szegmentálás A körök használatával a céges követőket is könnyedén lehet szegmentálni például munkatársak, ügyfelek, partnerek, satöbbi felosztásban. Így még célzottabb lehet a kommunikáció, amit kellő energia és erőforrás esetén nagyban feldobhat például egy előre beharangozott videós csevegés (Hangouts) a felhasználókkal. De rendszeresíthető például egy szakértői fogadóóra is, ahol a követők tájékozódhatnak, kérdezhetnek, ötleteket, visszajelzéseket adhatnak.

A Google+-os oldalak és azok tartalma a keresőben is megjelenik, sőt bizonyos kiválasztott cégeknél már működik az a trükk is, hogy ha a név elé egy +-t írunk a keresőben (pl. +Angry Birds), akkor rögtön a közösségi oldalt kapjuk találatként. Az úgynevezett Közvetlen Kapcsolat most még csak néhány oldal esetében működik, de az ígéretek szerint ez a kör folyamatosan bővülni fog.

A Google saját kis Facebookját építgeti...
– Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója

Nem lefutott meccs Bár a Facebook alapítója egy friss interjúban a fenti lekicsinylő megjegyzéssel próbálja bagatellizálni a Google törekvéseit, a helyzet sokkal összetettebb annál, mint hogy a Facebooknak 800 millió, a Google+-nak pedig csak 40 millió regisztráltja van. Ugyanis a Google nem Facebook-utánzatként próbál kiharapni egy szeletet a közösségi oldalak amúgy is telített piacából. Sokkal inkább arról van szó, hogy széles körű, emberek százmilliói által használt szolgáltatási palettáját megpróbálja összehangolni, és ennek keretében egy gerincre (újra)építeni. Ez a közös pont nem más, mint a Google+.

A céges nyitással és a többi integrációs lépéssel, valamint az év végéig még bizonyosan érkező további fejlesztésekkel együtt a keresőóriás megoldása bizony sok szempontból lesz más, és megkockáztatható, hogy több, mint a Facebook.

Minden szinten frissülnek a Google szolgáltatásai
Keményen küzd a Google+

A vízalatti robotflották kommunikációjában készül nagy dobásra egy izraeli startup

A Skana Robotics SeaSphere szoftvere egy régi problémát oldana meg a felszín alatt működő, pilóta nélküli járművek valós idejű adatmegosztásának biztosításával.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.