A YouGov felmérése alapján nem elég, hogy tízből kilencen okostelefonnal a zsebükben indulnak útnak, de a többség a készülék nélkül már elutazni se volna hajlandó.
Hirdetés
 

Ma már nem számít újdonságnak, hogy az utak lefoglalását és a velük kapcsolatos ügyintézést, illetve az utazások során szóba jöhető felhasználásokat meghatározza a digitalizáció. Mindez azonban még feltűnőbb, ha számszerű statisztikákban is visszaköszön a technológia szerepe a szolgáltatók és a fogyasztók oldalán. Erre példa a YouGov aktuális amerikai felmérése, amelyből egyebek mellett kiderül, hogy az utazást tervező emberek 92 százaléka már el sem indulna nyaralni okostelefon nélkül, de már az utazások megtervezéséhez is tízből minimum heten használnak okostelefonos alkalmazásokat.

Az online piackutató ezzel kapcsolatban megállapítja, hogy már régen nem hóbortról, hanem teljesen praktikus szempontokról van szó. A fenti csoport tagjai közül ötből négyen azt emelik ki, hogy az okostelefon egyszerűen megkönnyít nekik egy csomó mindent az utazások során, legyen szó gyakorlati vagy közösségi jellegű tevékenységekről. A márkahűség viszont egyértelműen háttérbe szorul az ár-érték arányok vizsgálatával szemben, és az elérést az segíti a leginkább, ha a szolgáltatók tisztába vannak vele, hogy a fogyasztók az egyes stációk során milyen technológiákat használnak szívesen.

Visszatérve a felhasználási arányokra, nem csak az idén nyárra utazást tervezők 92 százalékánál van vagy lesz okostelefon, és nem csak 81 százalékuk gondolja azt, hogy a készülék hozzájárul az élményszinthez, de 58 százalékuk egyenesen azt állítja, hogy okostelefon nélkül elutazni se lenne hajlandó. Ez persze nem jelenti, hogy mindenki beéri egy sima telefonnal: a válaszadók 61 százaléka okosórát, 55 százaléka tabletet, 44 százaléka laptopot, 26 százaléka pedig valamilyen hordozható játékgépet is magával visz – természetesen azok közül, akik eleve rendelkeznek ilyen eszközökkel.

Szinte mindenkinek más okból fontos

A nyaralás közben is fenntartott online kapcsolatokról szólva 77 százalék tartja fontosnak, hogy folyamatos összeköttetésben legyen az otthoniakkal, eközben pedig nem sokkal kevesebben, 74 százalékban attól is félnek, hogy lemaradnak valami fontos dologról, ha okostelefon vagy tablet nélkül utaznak el. A kimaradástól való félelemnek (FOMO) nevezett jelenség egyébként már régóta ismert a közösségi felhasználásban, és szorosan összefügg a tudatos médiafelhasználás hiányával, egyben mérhetően csökken a közösségi alkalmazások használatának önkorlátozásával.

A felmérésben szereplő további fontos, bár ennyire sem meglepő eredmény, hogy az okostelefon-tulajdonosok 77 százaléka már a telefont kameráját használja a nyaralás során a fényképek készítésére is, de bőven 50 százalék fölött van a navigáció vagy az étteremkeresés is. Az elérhető szabadidős programok felkutatására már kevesebben, de még így is minden második ember használ telefont, de a különféle foglalásokra egyelőre csak 20-30 százalék veszi igénybe a mobil eszközöket. Ehhez képest kicsit ijesztő, hogy 17 százalék már nyaralás közben is érintőképernyőn tervezi meg a napi programját.

Az utazáshoz kapcsolódó mobilalkalmazások között is az ingyenesség a legfőbb szempont, bár a válaszadóknak ezt ma már csak 53 százaléka jelölte meg prioritásként. A biztonság ezen a listán csak a harmadik helyre jött be az appok teljesítménye mögött a maga 37 százalékával, az összes többi preferencia – mint a hanghívások és weboldalak kiváltása, vagy mondjuk az elektronikus jegyek és beszállókártyák tárolása – ennél is alacsonyabb mértékben jelenik meg a felhasználóknak fontos jellemzők között. A mobilos fizetésben még egyértelműen a PayPal a nyerő, de már az Apple Pay szolgáltatást is 26 százalék használja vagy tervezi használni.

A YouGov felmérésének publikus változata itt olvasható pdf formában, benne további statisztikákkal például az utazásszervezők vagy a szállásadók sikeresnek bizonyult modelljeiről.

Konzumer tech

Lego-válogatásra is jó az MI

Egy ausztrál mérnöknek elege lett a fárasztó szortírozásból, így inkább összelegózott egy önműködő válogatógépet.
 
PR-interjú

A digitalizáció a kezünk alá dolgozik

Néhány év alatt organikus fejlődés révén vált távközlési vállalatból infrastruktúra alapú infokommunikációs szolgáltatóvá az Invitech. A társaság bevételeinek meghatározó részét mára a vállalati szolgáltatások üzletág adja. Vezetőjével az irányváltás hátteréről és a jövő lehetőségeiről beszélgettünk.

Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.