Mostantól ugyanis bárki előfizethet UPC mobilszolgáltatásra – már ha a potenciális ügyfél UPC által lefedett területen él.

Eddig 40 ezer ügyfele van a UPC nagyjából egy éve indított teljes mobilszolgáltatásának – mondta Magnus Ternsjö. Az ügyfelek mintegy 5 százaléka üzleti előfizető. A vezérigazgató hangsúlyozta: a magyarországi mobilpiacon a UPC az egyetlen valódi virtuális szolgáltató, amely más – a köztudatban ugyancsak virtuálisként számon tartott, de lényegében inkább branded resellernek számító mobil márkával (Tesco, Lidl) – szemben nemcsak marketinget és értékesítést végez, hanem közvetlen kapcsolatban is áll az ügyféllel, intézi a számlázást, az ügyfélszolgálatot, és műszaki segítséget nyújt.  A UPC Mobil önálló számtartományt (31) is szerzett a teljes körű szolgáltatás elindításához.

Óvatos volt a mobilpiaci belépő

Mint már többször is írtunk róla, a UPC már az évtized elején fontolóra vette, hogy beszáll a mobilpiacba, de a megvalósítás óvatos léptekkel haladt. Az kezdettől fogva egyértelmű volt, hogy klasszikus infrastruktúraszolgáltatóként nem, de valódi virtuális szolgáltatóként előbb-utóbb megjelenik majd a magyar mobilpiacon. Végül 2012-ben indította el mobilinternet-szolgáltatását, és akkor döntött úgy, hogy hálózati szolgáltatónak a Vodafone-t választja.

Az akkori vezérigazgató a Bitportnak adott interjújában elmondta, hogy hangszolgáltatást még egy ideig biztosan nem terveznek bevezetni. Akkor Betzalel Kenigsztein ezt részben azzal is magyarázta, hogy a mobil hangpiacon való megjelenés nagyobb pénzügyi befektetést igényelne. Ott már jóval szélesebb készülékválasztékra, esetleg készüléktámogatásra lenne szükség, mint a mobilnetnél, ahol a UPC az elején egyféle modemmel árulta a szolgáltatást, melyért adatmennyiségtől függően havi 1500-6500 forintot kellett fizetni.
         
A hangpiaci belépőre egészen 2014. novemberéig kellett várni, az induló díjcsomagok aztán tavaly tavasszal korlátlan adatforgalommal egészültek ki. A szolgáltató koncepciója szerint a versenyben ugyanis olyan egyedi ajánlatokkal érdemes megjelenni, amit a már piacon lévő szolgáltatók nem kínáltak. Így a UPC előtérbe helyezte a hűségidő nélküli csomagokat és a valóban korlátlan adatforgalmat, illetve azt, hogy a készülékeket kártyafüggetlenként árusítja ügyfeleinek.

Elsődleges növekedési forrássá lépett elő a mobil

Ezzel a bővítéssel a UPC egyben beléphetett a négyes szolgáltatást (vezetékes internet, telefon, kábeltévé, mobil) nyújtó hazai operátorok közé. A mobil azóta az elsődleges növekedési forrása a cégnek. Herenyik Györgyi, a társaság termékmenedzsmentért felelős igazgatója szerint éppen ezért vált aktuálissá, hogy olyan potenciális ügyfeleket is megcélozzanak a szolgáltatással, akiknek jelenleg még semmilyen UPC-előfizetésük sincs. Egyetlen korlátozó feltétel, hogy a magánszemély vagy a vállalkozás a cég által lefedett területen legyen.

Herenyik elmondta: fontos, hogy a vezetékes ügyfelekben is jobban tudatosodjon, mobilszolgáltatást is nyújt a UPC. Ezzel ugyanis egyik legutóbbi felmérésük szerint jelenleg csak valamivel több mint az egyharmaduk van tisztában.

A korlátlan adatforgalom kapcsán elhangzott, hogy a UPC-nél valóban nincs felső korlát, és nincs lassított forgalom. Az is tény, ugyanakkor, hogy a korlátlansággal nemcsak élnek, hanem vissza is élnek egyes ügyfelek: az átlagos havi adatforgalom 2,5 gigabájt, de a csúcstartó ügyfelüknek havi 216 gigabájt az adatforgalma. Bár az ilyen túlforgalmazók jelentősen leterhelik a hálózatot és többletköltséget jelentenek, a UPC a későbbiekben is fenn akarja tartani a korlátlanságot.

Tegyük hozzá: bár az adatforgalom nincs korlátozva, a letöltési és feltöltési sebesség igen: a két legolcsóbb korlátlan csomag maximális sebessége 1 Mbit/s letöltésnél és 0,5 Mbit/s feltöltésnél, a legdrágábbé (közel 20 ezer forintért) 4 Mbit/s lefelé és 2 Mbit/s felfelé. Vezetékes szolgáltatás nélkül kereken 1000 forinttal drágábbak a mobilcsomagok, mintha valaki vezetékes előfizetőként veszi igénybe.

Az okostelefonnal sokan kifutnak az adatkeretükből

A korlátlan adatforgalom népszerűségét támasztotta alá az eseményen ismertetett hazai kutatás is, amelyet a cég megbízásából az ITHAKA kutatói végeztek UPC-s és nem UPC-s előfizetők körében. A felmérés szerint a magyarországi okostelefon-használók negyede minden hónapban kifut az adatkeretéből, csaknem felükkel pedig rendszeresen történik hasonló. Ez különösen annak fényében fontos, hogy a hazai mobilozók több mint háromnegyede rendkívül szoros kapcsolatban van a telefonjával, egyenesen úgy fogalmaztak, hogy nem tudnának nélküle élni.

A kutatók arra kérték a válaszadókat, hogy tippeljék meg bizonyos alkalmazások, funkciók napi adatforgalmát. A legtöbb esetben helytállóak voltak a becslések. Többségük úgy válaszolt, hogy egy átlagos e-mail 10 kilobájt, míg egy óra időtartamú videostream kb. 500 MB nagyságú. Ez arra enged következtetni, hogy a felhasználók többsége megfontoltan, tudatosan netezik telefonján. Bár az is látszik, hogy a korlátlan adatforgalommal rendelkezők, aktívabbak a tartalomfogyasztásban, mint akik kénytelenek számolni a biteket.

A hazai okostelefon-használók átlagosan 8 funkciót használnak rendszeresen eszközeiken. Az öt leggyakrabban megnevezett a cset, a közösségi oldalak, a navigáció, a videostreaming és az e-mail.

A UPC Mobil ügyfeleinek egyébként több mint fele ( 54 százalék) használja internetes oldalak böngészésére mobilját lakáson vagy irodán kívül, míg az összes magyarországi okostelefon-használó körében ugyanez a szám csupán 27 százalék. Az e-mailezésnél 54:28, a videostreamingnél pedig 21:8 százalék ez az arány.

Mobilitás

A végén a bíróság döntheti el, mennyire okos a földbuta mesterséges intelligencia

Bár egyelőre nem úgy tűnik, hogy a jelenlegi nagy nyelvi modellekből valaha is kifejlődik a sokat emlegetett szuperintelligencia, az OpenAI és a Microsoft összecsapásában rengeteg pénz múlik a fogalom meghatározásán.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.