A kínai BYD járműgyártó a legfrissebb adatok alapján túlszárnyalta a Teslát az alternatív meghajtású autók (new energy vehicles, NEV) eladásának volumenében. A hongkongi tőzsdén vasárnap közzétett bejelentések szerint a sencseni székhelyű BYD 2022 első felében összesen 641 ezer teljesen elektromos autót és különböző elektromos hibridet szállított, ami több mint négyszerese a tavalyi első hat hónap eredményének, ebből pedig 323 ezer darab volt akkumulátoros elektromos jármű.
Összehasonlításképpen, 2022 első két negyedévében a Tesla valamivel több mint 564 ezer járművet szállított le, amit nagyban befolyásolt a második negyedévben tapasztalt megingás, miután a sanghaji lezárások lelassították az ottani Gigafactory termelését. Az igazsághoz tartozik, hogy a legszigorúbb összehasonlításban (vagyis kizárólag az akkumulátoros elektromos autók tekintetében) még bőven vezetnek az amerikaiak, hiszen ők másban nem is utaznak, de a BYD részvényei így is 36 százalékkal erősödtek a januári szinthez képest. A Warren Buffett-féle Berkshire Hathaway által támogatott kínai autógyártó piaci kapitalizációja ezzel megközelíti az egybillió jüant, ami aktuálisan majdnem 150 milliárd dollárnak felel meg.
Jó lóra tettek a korai befektetők
A BYD gyors felemelkedését természetesen nagyban segíti a kínai kormányzat törekvése is a polgárok személyes szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére, és ezt olyasmi sem döccentette meg, hogy a délkeleti Hunan tartományban található egyik gyárának nyilvánvaló szennyezései miatt például vizsgálatot is indítottak, miután a környék lakói orrvérzéstől, hányástól és légzési problémáktól szenvedtek. Még fontosabb azonban, hogy a BYD gyárai a regionális bezárások mellett is teljes üzemben folytatták a munkát.
A Tesla ezzel szemben a koronavírus-gócnak nyilvánított Sanghajban rendelkezik meghatározó kínai jelenléttel: tavaly az ott működő Gigafactory 3 már az amerikai gyártó globális termelésének nagyjából a felét adta. A létesítmény azonban idén májusban 22 napra teljesen leállt a járványügyi korlátozások miatt, azután pedig, hogy újraindult benne a termelés, a folyamatos alkatrészhiány akadályozta meg benne, hogy ismét elérje a járvány előtti szintet.
A fenti adatokat összesítő Business Insider arra is emlékeztet, hogy a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk 2011-ben még nem tartotta a Tesla riválisának a BYD-t, sőt kifejezetten viccet csinált a kínai járművek dizájnjából és minőségéből. A Berkshire Hathaway azonban a jelek szerint másként gondolta, mostanra pedig befektetéseihez képest 40-szeres megtérülésnél jár a kínai autógyártó részvényeivel: az alap 2008-ban 232 millió dollárért szerezte a ma több mint 9 milliárd dollárt érő részesedését.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak