A hazai webshopok száma egyre nő, és úgy tűnik, az internetes áruházak jó része a megmérettetést is vállalja, hogy kiderüljön, melyikük lesz az Ország Boltja.
Alig egy hónapja indult el az I. Ország Boltja verseny, máris 400 magyar webáruház regisztrált a megmérettetésre. A szervezők közleményéből kiderül, hogy elsőre nem is számítottak ekkora érdeklődésre, ezért a tervezettnél több kategóriát kell indítaniuk a versenyzők számára.

Hogyér' adja? Ha egy internetes bolt igazán sikeres szeretne lenni, jóval többre van szükség, mint jó árakra és valamilyen alapszintű dizájnra. Erre hegyezték ki a verseny kiírói a minőségi és a népszerűségi megközelítést.


A minőségi díj odaítélésében valódi ügyfelek is közreműködnek, akik a versenyben részt vevő webshopokban egy befejezett vásárlás után kitöltik a boltra vonatkozó kérdőívet, értékelve a szolgáltatásokat, a rendelési folyamatot és a kézbesítést. A népszerűségi díjra viszont a verseny weboldalán leadott szavazatokkal lehet kedvenc internetes áruházainkat promotálni október hetedikéig.

A fejlődés mércéje Egy hónappal az indulást követően 400 bolt van versenyben. Ez azt jelenti, hogy az aktív magyarországi webáruházak közel fele döntött úgy, ringbe száll az Ország Boltja címért. Eddig 13 alkategóriában lehetett indulni a díjakért, de a szervezőknek ki kellett bővíteniük a választékot a nagy érdeklődésre való tekintettel: mostantól már Baba-mama, Ajándékozás és Divat kategóriában is lehet indulni, illetve szavazni.

Pálinkát nem webboltban vesznek a magyarok
Magyarországon igenis működik a közösségi vásárlás
Csökken a bizalmatlanság az internetes vásárlással szemben

A versenyt jegyző Árukereső árösszehasonlító oldal nemrég közreadott felmérése szerint 2010-ben 137 milliárd forintot hagytak internetes áruházakban a magyar vásárlók, és az idei forgalom a várakozások szerint ennek akár triplája is lehet. A kutatásból azonban az is kiderült, hogy több területen, például a konverziós ráta figyelemmel követése vagy a versenytársak és trendek követése terén a hazai webshopok jó része elmarad a nemzetközi mércétől.

Egy webshop igazi fokmérője persze a vásárlói elégedettség, így az Ország Boltja kategóriagyőztesei minden bizonnyal jó példát mutathatnak a többieknek, amelyek saját boltjaik fejlesztésével még színvonalasabbá és ezáltal sikeresebbé tehetik a magyar e-kereskedelmet.

Szemüveg-csuklópánt kombóval irtja a dzsungelt a Meta a konzumer MI útjából

Mark Zuckerberg 799 dolláros mesterségesintelligencia-szemüveget és egy olyan csuklópántot is bemutatott, ami hozzá csatlakoztatva érzékeli a finom kézmozdulatokkal adott utasításokat, és szerinte nyugdíjba küldi majd a billentyűzeteket, az egereket, sőt az érintőképernyőket is.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.