Az Állami Autópálya Kezelő a HU-GO rendszert ért túlterheléses támadásokról számolt be, a rendszer délelőtt óta állítólag már zavartalanul üzemel.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) honlapján először egy hajnal 3-ig tartó üzemszünet elrendeléséről tájékoztatott, amelyre a rendszert ért túlterheléses támadások miatt volt szükség. A támadások ügyében a kijelölt és jogosult állami szervek megkezdték a vizsgálatot. A társaság nem sokkal később, 7 óra 30 és 10 óra között újabb üzemszünetet rendelt el, így ebben az időszakban az érintett tehergépjárművek ismét díjmentesen használhatták a teljes díjköteles úthálózatot. A vonatkozó kormányrendelet szerint az útdíjszedő köteles tájékoztatni a fizetésre kötelezetteket, ha a rendszer műszaki hibájára visszavezethető okból legalább két órán keresztül nem képes biztosítani a fedélzeti eszközök használatát, de a leállást részletesen nem indokolta.





Mint korábban beszámoltunk róla, az e-útdíj projekt megvalósulását bevallási közreműködőként GPS adatok szolgáltatásával segítő WebEye Magyarország vasárnap még azt közölte saját oldalán, hogy az ÁAK és a WebEye közötti éles szerverkommunikáció nem indult el, így a rendszer éles működési tesztjének lebonyolítására sem kerülhetett sor. A cég ennek megfelelően arra figyelmeztetett, hogy a hétfői napon a tényleges útdíj-bevallást nem indítja el egységein keresztül.

Az önbevallás így is működik  A leállásokkal kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy üzemszünettel érintett útszakaszok használatáért nem bírságolható, aki az üzemszünet miatt nem tudja teljesíteni útdíjfizetési kötelezettségét. A jogosulatlan úthasználatért augusztus végéig 24 órán belül nem szabható ki újabb bírság, míg szeptember 1-jétől már az első jogosulatlan úthasználatot követő 8 órán túl is újra bírságolhatja a hatóság az üzembentartót.

Egységes és elektronikus iratkezelés a hazai közigazgatásban
A paripa és a fegyver mellé pénz is kell

Aki viszonylati jeggyel akar közlekedni, annak nem kell regisztrálnia magát az útdíjfizetési rendszerben, de az önbevallás során ki kell számítania, hogy hány kilométert akar megtenni a fizetős útvonalakon, és a jegyért is sorba kell állnia.

A szomszéd kertje se zöldebb  Az index.hu hírportál beszámolója szerint nem csak az e-útdíj informatikai rendszerével akadtak problémák: a Magyar Posta szintén ma reggel üzembe állított csomagfelvételi rendszere sem működött, így reggel 8 óta csak papíron lehet csomagokat feladni a postákon, mivel a régi rendszer már, az új még nem működik.

A németek is rámordultak az EU-ra a hálózati költségek megosztásának ügyében

Öt másik tagállammal együtt nyílt, átlátható vitát és világos ütemtervet sürgetnek abban az ügyben, hogy az Európai Bizottság milyen közvetlen hozzájárulást vár a nagy online szolgáltatóktól a távközlési hálózat működtetéséhez.
 
Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.