A tervek szerint a jövő év közepére készül el az Országos Mentőszolgálat informatikai alapú mentésirányítási rendszere, melyet a Tigra Computer és az Enterprise Communications konzorciuma építhet ki.
Hirdetés
 
Informatikai alapú mentésirányítási rendszert kap az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) . A jövő év közepére elkészülő rendszertől azt várják, hogy a riasztások 90 százalékában a mentők tizenöt percen belül érkeznek a helyszínre érkeznek majd. Cél továbbá, nyilatkozta Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkára, hogy csökkentsék a sürgősségi ellátáshoz hozzáférés jelenlegi egyenlőtlenségeit.

Nehéz szülés A projekt nehéz szülés volt. Mint azt megírtuk, január elején jelent meg a Közbeszerzési Értesítőben, hogy az OMSZ gyorsított meghívásos közbeszerzési felhívással keres ajánlattevőket a mentésirányítási rendszerének kiépítésére. A felhívásban nettó 2 milliárd 269 millió forintra becsülték a projektet, és a megvílósítását 2014 márciusára tervezték. A gyorsított eljárásra azért volt szükség, mert az OMSZ által korábban kiírt nyílt közbeszerzés eredménytelen lett.

A gyorsított eljárásra végül két ajánlat érkezett. A nyertes a Tigra Computer- és Irodatechnikai Kft. és az Enterprise Communications Magyarország Kft. konzorciuma lett nettó 1,921 milliárd forintos árajánlattal. Az Enterprise Communications az először 2008-ban kiírt pályázat szinte mindegyik fordulójában indult, más és más partnerrel. A Napi Gazdaság  információi szerint egyébként a győztes pályázatról már április 25-én döntött az OMSZ, és június 26-án alá is írták a nyertesekkel a szerződést.

A vesztes pályázó, a T-Systems Magyarország Zrt. ugyan május közepén jogorvoslati eljárást kezdeményezett a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KD), hogy semmisítsék meg az OMSZ döntését, ám azt a KD május végén hozott döntésében érdemi vizsgálat nélkül elutasította. Arra hivatkoztak, hogy a T-Systems nem fizette be az eljárás elindításához a több százezer forintos igazgatási-szolgáltatási díjat. A T-Systems kérelmében egyébként arra hivatkozott, hogy szerinte érvénytelen ajánlatott hozott ki győztesnek az OMSZ.



Egyelőre papíralapú az irányítás (fotó: MTI / Mohai Balázs)

Papírról térnek át Az egy éves, mintegy 2,5 milliárd forint keretösszegűre tervezett projekt uniós támogatással valósulhat meg – mondta az MTI-nek az OMSZ megbízott főigazgatója, Burány Béla. A rendszerhez minden mentőautóban terminált szerelnek, amelyek a késedelem nélküli információátadást biztosítja. Eddig, mint azt Burány elmondta, a mentésirányítás papír alapon történt.

Az új rendszernek épp az lesz az egyik nagy előnye, hogy a segélyhívás után a telefonálótól megszerzett információ azonnal a kivonuló mentőcsapat rendelkezésére áll majd. A mentésirányító központban a rendszer térképen jeleníti meg a helyszínt, valamint az elérhető ellátóegységek pozícióját. Így arra is képes lesz, hogy javaslatot tegyen a legközelebbi, valamint "szükséges kompetenciájú", riasztható mentőegységre, amely a képernyőről azonnal kiválasztható, és indítható is.

A kórházak is bekapcsolódnak A mentésirányítási rendszer informatikai alapokra helyezésével az ellátási adatok a célintézmény, azaz a beteget fogadó kórház, rendelőintézet számára is elérhetők lesznek, valamint az egészségügyi adatbázis egyszerűen kutathatóvá és lekérdezhetővé válik.

A fejlesztéssel egy időben csökkentik a mentésirányítási központokat: a jelenlegi 26 helyett csak 20 működik tovább, valamint kialakítanak egy vészhelyzeti tartalék központot is.

Az év végére készül el a 112-es segélyhívó rendszer
Ismét kiírták a 2 milliárdos OMSZ-tendert

A bíróságot nehéz meghatni a ChatGPT mutogatásával

Eddig is voltak ügyek az MI-robot által összehazudott dokumentumokból, nemrég pedig kiderült, hogy a bírók a ChatGPT véleményére sem feltétlenül kíváncsiak.
 
Hirdetés

Miért szerette Bill Gates a lusta kollégákat? – A produktivitás öt új trendje az ITSM-ben

Egy konferencia, ahol a CIO-k új produktivitásjavító eszközöket és módszereket tanulhatnak. Márciusban jön a 9. META-INF Atlassian Day – nem csak Atlassian-ügyfeleknek!

Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.