A tervek szerint a jövő év közepére készül el az Országos Mentőszolgálat informatikai alapú mentésirányítási rendszere, melyet a Tigra Computer és az Enterprise Communications konzorciuma építhet ki.
Informatikai alapú mentésirányítási rendszert kap az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) . A jövő év közepére elkészülő rendszertől azt várják, hogy a riasztások 90 százalékában a mentők tizenöt percen belül érkeznek a helyszínre érkeznek majd. Cél továbbá, nyilatkozta Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkára, hogy csökkentsék a sürgősségi ellátáshoz hozzáférés jelenlegi egyenlőtlenségeit.

Nehéz szülés A projekt nehéz szülés volt. Mint azt megírtuk, január elején jelent meg a Közbeszerzési Értesítőben, hogy az OMSZ gyorsított meghívásos közbeszerzési felhívással keres ajánlattevőket a mentésirányítási rendszerének kiépítésére. A felhívásban nettó 2 milliárd 269 millió forintra becsülték a projektet, és a megvílósítását 2014 márciusára tervezték. A gyorsított eljárásra azért volt szükség, mert az OMSZ által korábban kiírt nyílt közbeszerzés eredménytelen lett.

A gyorsított eljárásra végül két ajánlat érkezett. A nyertes a Tigra Computer- és Irodatechnikai Kft. és az Enterprise Communications Magyarország Kft. konzorciuma lett nettó 1,921 milliárd forintos árajánlattal. Az Enterprise Communications az először 2008-ban kiírt pályázat szinte mindegyik fordulójában indult, más és más partnerrel. A Napi Gazdaság  információi szerint egyébként a győztes pályázatról már április 25-én döntött az OMSZ, és június 26-án alá is írták a nyertesekkel a szerződést.

A vesztes pályázó, a T-Systems Magyarország Zrt. ugyan május közepén jogorvoslati eljárást kezdeményezett a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KD), hogy semmisítsék meg az OMSZ döntését, ám azt a KD május végén hozott döntésében érdemi vizsgálat nélkül elutasította. Arra hivatkoztak, hogy a T-Systems nem fizette be az eljárás elindításához a több százezer forintos igazgatási-szolgáltatási díjat. A T-Systems kérelmében egyébként arra hivatkozott, hogy szerinte érvénytelen ajánlatott hozott ki győztesnek az OMSZ.



Egyelőre papíralapú az irányítás (fotó: MTI / Mohai Balázs)

Papírról térnek át Az egy éves, mintegy 2,5 milliárd forint keretösszegűre tervezett projekt uniós támogatással valósulhat meg – mondta az MTI-nek az OMSZ megbízott főigazgatója, Burány Béla. A rendszerhez minden mentőautóban terminált szerelnek, amelyek a késedelem nélküli információátadást biztosítja. Eddig, mint azt Burány elmondta, a mentésirányítás papír alapon történt.

Az új rendszernek épp az lesz az egyik nagy előnye, hogy a segélyhívás után a telefonálótól megszerzett információ azonnal a kivonuló mentőcsapat rendelkezésére áll majd. A mentésirányító központban a rendszer térképen jeleníti meg a helyszínt, valamint az elérhető ellátóegységek pozícióját. Így arra is képes lesz, hogy javaslatot tegyen a legközelebbi, valamint "szükséges kompetenciájú", riasztható mentőegységre, amely a képernyőről azonnal kiválasztható, és indítható is.

A kórházak is bekapcsolódnak A mentésirányítási rendszer informatikai alapokra helyezésével az ellátási adatok a célintézmény, azaz a beteget fogadó kórház, rendelőintézet számára is elérhetők lesznek, valamint az egészségügyi adatbázis egyszerűen kutathatóvá és lekérdezhetővé válik.

A fejlesztéssel egy időben csökkentik a mentésirányítási központokat: a jelenlegi 26 helyett csak 20 működik tovább, valamint kialakítanak egy vészhelyzeti tartalék központot is.

Az év végére készül el a 112-es segélyhívó rendszer
Ismét kiírták a 2 milliárdos OMSZ-tendert

Az örökéletű oldalakért szövetkezik az Internet Archive és a Cloudflare

A Cloudflare új Always Online szolgáltatását igénybe vevő weboldalak URL-jét a jövőben automatikusan archiválják a Wayback Machine rendszerében.
 
Bár a PSD2 kapcsán váltak széles körben ismertté az API-kban rejlő kockázatok, nem kell külső, harmadik fél ahhoz, hogy ezek a kockázatok testet öltsenek.

a melléklet támogatója a BalaSys

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.