Átfogó, egyszerű és biztonságos ügyfél-azonosítási rendszert alakít ki a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala és a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. Az új azonosítási rendszer a távoli ügyintézés lehetőségét is megteremti.
Teljes egészében uniós forrásból, 2,1 milliárd forint beruházással valósítja meg a „Teljes körű ügyfél-azonosítás" elnevezésű projektet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) és a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ). Az új rendszer várhatóan  2014. első negyedévére készül el.

Igazodva az új trendekhez A projektről kiadott közlemény szerint az új ügyfél-azonosítási rendszer célja, hogy az elektronikus ügyintézés során nagyobb szabadságfokot biztosítson az ügyfélnek, lehetővé téve az állami költségvetést kevésbé terhelő megoldások alkalmazását, és figyelembe véve a piaci trendeket, új technológiákat is.

A fejlesztés egyik eredményeként rendelkezhetünk majd arról, hogy amikor kapcsolatba lépünk a közigazgatási hatóságokkal, a személyes adataink kezelésében megszorító vagy megengedő ügyintézést várunk el. Megmarad a jelenleg működő, ügyfélkapus – felhasználónév és jelszavas – azonosítás, de lehetőség nyílik magasabb biztonsági szintű azonosítási szolgáltatások igénybevételére is, például a tanúsítványalapú azonosításra. A jövőben akár telefonon is intézhetjük ügyeinket. Rendszeres értesítést is igényelhetünk a személyes adat felhasználásról, illetve arról, hogy mikor és milyen elektronikus ügyintézést indítottunk.

Jön a kormányzati hitelesítés szolgáltatás A projektért felelős konzorcium –  a közlemény szerint – kialakítja a kormányzati hitelesítés szolgáltatást is. Ez a szolgáltatás lesz felelős az állam nevében eljáró személyek, szervezetek elektronikus aláírásához szükséges tanúsítványok kiadásáért, emellett feladata lesz az azonosítási és titkosítási célú tanúsítványok kiadása, valamint minősített időbélyeg szolgáltatást is nyújt.

A NetLock veszi át az Educatio hitelesítési szolgáltatásait
E-közigazgatás, digitális szakadék az Infotér konferencia fókuszában

Már nem az iPhone-ok gyártása a Foxconn legfőbb üzlete

A tajvani bérgyártónál év elején legfeljebb két évre saccolták, mire az MI-hez köthető megrendelései túlnövik az Apple telefonok összeszereléséből származó forgalmat. Most viszont kiderült, hogy ez már meg is történt.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.