A jobbára fülhallgatókat, okosórákat és okoskarkötőket takaró wearable-piac több mint 28 százalékkal növekedett 2020-ban az IDC számítása szerint. Az Apple a szegmens harmadát birtokolja.

Majdnem 100 millió darabbal több hordozható okoseszközt (wearable) értékesítettek 2020-ban, mint egy évvel korábban - derül ki az IDC frissen közzétett elemzéséből. Az amerikai piackutató szerint ez az erős növekedés leginkább annak köszönhető, hogy az emberek utazás helyett ilyen termékekre (is) költötték a vírus miatt kényszerűségből felszabaduló jövedelmüket.

Közel a félmilliárd

A szektor forgalmában hagyományosan erős időszakot jelent az utolsó félév. A tavalyi ünnepi szezonra nem is lehet sok panaszuk a gyártóknak, hiszen a 153,5 millió darabos forgalom 27,2 százalékos éves bővülésnek felel meg. A helyzet azonban az, hogy ennél az impresszív növekedési ütemnél is jobban teljesített a szektor a teljes évet nézve. Utóbbi egyenlege ugyanis 444,7 millió értékesített modell lett, ez pedig 28,4 százalékkal haladja meg a 2019-ben realizált 346,4 milliós forgalmat.

Az utazási és kijárási korlátozások nem csak azért élénkítették meg a keresletet az okosórák és fitneszkarkötők iránt, mert nem kellett/lehetett nyaralásra költeni. Az otthonukba kényszerülő fogyasztók egy nagy részénél ugyanis megjött a kedv a testedzés iránt, ennek egyenes következménye pedig az, hogy az ilyen tevékenységet segítő elektronikus eszközök is kelendőbbé váltak.

A szektor szereplőinek teljesítményét azonban nem csak pozitív körülmények befolyásolták. Egyes gyártóknál és bizonyos termékkategóriákban ugyanis komoly hátrányt jelentett a tavalyi évet végigkísérő alkatrészhiány - itt elsősorban a nehezen beszerezhető félvezetőkre érdemes gondolni. 

A különböző termékcsoportokat illetően a legnagyobb tömeget a fülhallgatók adják 64,2 százalékos részesedéssel. A második legnépesebb tábort az okosórák képviselik (24,1%), és csak utánuk jönnek 11,5 százalékos aránnyal a karkötők. 

Itt is almából fonják a kerítést

Ami az egyes gyártók teljesítményét illeti, ezen a piacon is kiemelkedőt hozott az Apple. Cupertino óráiból és fülhallgatóiból úgy fogyott a legtöbb a világon, hogy a cég termékei finoman szólva sem a legolcsóbb kategóriákban versenyeznek. Az Apple éves szinten a piaci átlagot is meghaladó, közel 36 százalékos növekedést könyvelhet el, amivel a teljes szegmens harmadát tette zsebre. Legalábbis darabszámot tekintve, mivel értékben ennél is jobban állhat.

 

Hordozható eszközök forgalma 2020-ban - IDC
Infogram
Konzumer tech

Fontos tervrajzokat loptak az Apple-től. Zsarolják a vállalatot

A Maceket is elérte az új zsarolási típus. Az időzítés valószínűleg szándékos: a napokban mutatták be a vállalat új termékeit.
 
Hirdetés

Három fontos tanács a jövőálló vállalkozások felépítéséhez

A VMware Future Ready Solution megoldásai lehetővé teszik a problémákra adott gyors reakciót, az új körülményekhez való alkalmazkodás és az innováció felgyorsítását is.

A virtualizáció nem válik elavulttá a konténerizació és a Kubernetes miatt, sőt katalizátora lehet az új techológiák bevezetésének.

a melléklet támogatója a Tech Data

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.