Az elsősorban kézműves, egyedi termékeket készítő művészekre, kisebb vállalkozásokra építő platform húzása finoman szólva sem aratott osztatlan sikert a felhasználók között.

Alaposan átvariálta hirdetési rendszerét az Etsy, és ezek a változtatások nem kifejezetten növelik a felhasználói élményt, vagy éppen erősítik a brandet. Az viszont tagadhatatlan, hogy az öt évvel ezelőtt tőzsdére lépett vállalkozás így potenciálisan jóval több bevételhez juthat. Kérdés, a réven nyert összeg több lesz-e, mint amennyit veszítenek a vámon, azaz a csalódottságukban elvándorló ügyfeleken.

Ajánlottan kötelező

A tegnap megjelent hivatalos blogposzt szépen végigveszi a módosításokat. Eszerint a cég saját hirdetési rendszere, az Etsy Ads mostantól kizárólag az Etsy platformján megjelenő reklámokat jelenti. Korábban ide tartoztak azok a költések is, amelyek a Google Shopping rendszerében megjelenő hirdetéseket fedezték. Utóbbiak viszont mostantól (azaz azonnali hatállyal) átkerülnek a frissen felállított Offsite Ads elnevezésű programba, amely az Etsyn lévő termékek külső oldalakon való reklámozását fogja egybe.

Az Offsite Ads szolgáltatás lényege, hogy az Etsy szervezi le a hirdetéselhelyezéseket a Google, a Facebook, az Instagram, a Pinterest és a Bing felületein. Ezért cserébe jutalékot számít fel az Etsy, de csak akkor, ha a külső hirdetésre kattintó felhasználó 30 napon belül ténylegesen megvásárolta a terméket. Így első hallásra mindez nem is hangzik rosszul, ám az ördög itt is a részletekben lakozik.

Rögtön az első érdekes húzás az Etsy részéről, hogy az új rendszerbe automatikusan beterelt mindenkit, azaz nem választható, hanem kötelező belépésről van szó. Igaz ugyan, hogy a kisebb forgalmat bonyolító eladók kitáncolhatnak, ám a platformot valamennyire is komolyabban igénybe vevő kereskedőknek nincs ilyen lehetősége. Az évi 10 ezer dolláros forgalomnál meghúzott szint egyáltalán nem tűnik barátinak, hiszen ekkora összegből még egy ember megélhetése se nagyon gazdálkodható ki. Mi több, a felhasználó akkor sem hagyhatja el a rendszert, ha forgalma a megadott szint alá esne a későbbiekben.

A másik probléma a jutalék mértéke és felszámítási módja. Az egyénileg megadható költségvetéssel használható Etsy Ads rendszeréhez képest az Offsite Ads minden esetben levesz 15 (a nagyobb partnerek esetében 12) százalékot a bevételből, amennyiben a már említett kapcsolat fennáll, azaz a vásárló az elmúlt 30 napban lekattintotta az adott hirdetést. Ha netán ez a vásárló egy hónap alatt többször is rendelne, akkor pedig minden egyes üzletből jár az Etsynek a jutalék.

Több a soknál

A helyzet viszont így nagyon csúnyán alakul az eladók számára, hiszen a cég különböző jogcímeken már így is 8-9 százalékot zsebre tesz az értékesítésből. Ezt követően viszont ez a fix jutalék 20 százalék fölé ugorhat a nagyobb kereskedőknél, amit kérdéses, hogy ki tudnak-e, vagy éppen akarnak-e gazdálkodni. A másik lehetőség az áremelés lenne, ami viszont a megrendelési szám megcsappanásával járhat, és végső soron egy mindenki számára rossz helyzetet teremtene.
 

Egy a megannyi csalódott megnyilvánulás közül


Nem véletlen, hogy dühös posztok tömege jelent meg a bejelentést követően. A felháborodott eladók többsége rögtön azt is hozzátette, hogy akkor köszöni szépen, de ebből ő nem kér, és keres magának másik platformot, ahol nem kényszerítenek rá ilyen lehetetlen feltételeket.

Ugyanakkor a befektetőknek láthatóan elnyerte a tetszését a pénznyomda bejelentése. Az Etsy papírjainak az árfolyama tegnap este a zárás utáni kereskedésben megközelítőleg 10 százalékot erősödött.

Közösség & HR

Minden második megzsarolt szervezet fizet a feloldókulcsért

A Proofpoint kutatása szerint a szervezetek kétharmadát érte támadás. A zsarolók pedig egyre mohóbbak.
 
Nyakunkon a ransomware 2.0, de szerencsére van ellenszer az elődeinél fejlettebb fenyegetésekre.

a melléklet támogatója az Euro One

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.