A hazai iparági szervezet ma tette közzé éves felmérését a magyarországi reklámpiac helyzetéről. A 2015-ös év azzal vonul be a történelemkönyvbe, hogy ekkor vette át a televíziótól a vezető szerepet az online média.
Szerény emelkedéssel körített trónfosztás
A várakozásoknak megfelelően nem tudta a korábbi tempót tartani a magyar hirdetési piac. Míg 2014-ben 8 százalékos volt a növekedés, tavaly ez kevesebb mint 3 százalékot tett ki. Ráadásul ennek nagyrészét el is vitte a szektorra kivetett különadó. A szegmens nettó forgalma immár alig 5 milliárd forinttal marad el a 200 milliárdos szinttől. Az egy évvel korábbi növekedési ütem fenntartása nem volt reális, hiszen 2014-ben a focivébé és az országos választások alaposan megemelték a keresletet.
Ami a különböző hirdetési platformokat, kategóriákat illeti, a legfontosabb megállapítás az online hirdetésekhez kötődik. A közel 15 százalékos éves növekedést mutató digitális szektor ugyanis tavaly első ízben végzett az élen. Az 54,1 milliárd forintos összbevétel bőségesen elég volt az elmúlt időszak nagyágyújának, a televíziónak a trónfosztásához. Utóbbi azért még nem haldoklik, hiszen tévés szpotokra is valamivel többet költöttek 2015-ben, mint tavalyelőtt. Az azonban borítékolható, hogy az új irányba kinyílt olló az elkövetkezendő esztendőkben csak szélesedni fog.
Nem járt túl jól a többi, hagyományosnak tekinthető formátum sem. A hosszadalmas haláltusáját vívó nyomtatott sajtó szűk 7 százalékos zsugorodást volt kénytelen elszenvedni, ami a legrosszabb eredmény az összes szegmens között. A rádió és a külterületi reklámhordozók szerényebb, nagyjából 3 százalékos buktán vannak túl.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak