A Magyar Reklámszövetség saját felmérése szerint 2015-ben már az internetes hirdetésekre költötték a legtöbbet. A televízió uralkodásának ezennel itthon is vége.
Hirdetés
 

A hazai iparági szervezet ma tette közzé éves felmérését a magyarországi reklámpiac helyzetéről. A 2015-ös év azzal vonul be a történelemkönyvbe, hogy ekkor vette át a televíziótól a vezető szerepet az online média.

Szerény emelkedéssel körített trónfosztás

A várakozásoknak megfelelően nem tudta a korábbi tempót tartani a magyar hirdetési piac. Míg 2014-ben 8 százalékos volt a növekedés, tavaly ez kevesebb mint 3 százalékot tett ki. Ráadásul ennek nagyrészét el is vitte a szektorra kivetett különadó. A szegmens nettó forgalma immár alig 5 milliárd forinttal marad el a 200 milliárdos szinttől. Az egy évvel korábbi növekedési ütem fenntartása nem volt reális, hiszen 2014-ben a focivébé és az országos választások alaposan megemelték a keresletet.

 

A hazai reklámpiac helyzete
Create your own infographics


Ami a különböző hirdetési platformokat, kategóriákat illeti, a legfontosabb megállapítás az online hirdetésekhez kötődik. A közel 15 százalékos éves növekedést mutató digitális szektor ugyanis tavaly első ízben végzett az élen. Az 54,1 milliárd forintos összbevétel bőségesen elég volt az elmúlt időszak nagyágyújának, a televíziónak a trónfosztásához. Utóbbi azért még nem haldoklik, hiszen tévés szpotokra is valamivel többet költöttek 2015-ben, mint tavalyelőtt. Az azonban borítékolható, hogy az új irányba kinyílt olló az elkövetkezendő esztendőkben csak szélesedni fog.

Nem járt túl jól a többi, hagyományosnak tekinthető formátum sem. A hosszadalmas haláltusáját vívó nyomtatott sajtó szűk 7 százalékos zsugorodást volt kénytelen elszenvedni, ami a legrosszabb eredmény az összes szegmens között. A rádió és a külterületi reklámhordozók szerényebb, nagyjából 3 százalékos buktán vannak túl.

 

Piaci hírek

Ingyenes appal biztosít biztonságos forrásjelölést az Adobe

A gyártó bejelentette az Adobe Content Authenticity alkalmazás publikus bétáját, amelynek segítségével örök áron ellenőrizhetővé és kezelhetővé tennék a képek forrását igazoló metaadatokat.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.