A tavaly decemberben végzett online kutatásban azt is felmérték, hogy hány darab és milyen típusú kiegészítője van a magyar telefontulajdonosoknak.

A magyarok fejenként átlagosan 5,4 mobiltelefon-tartozékkal rendelkeznek - derült ki a MediaMarkt és a Cellect közös, hazai mobiltelefon kiegészítők piacát vizsgáló felméréséből. A decemberben lebonyolított, nem reprezentatív kutatásban 1000 felhasználót kérdeztek meg. Ugyan a fenti átaghoz a fiatalabbak több, míg az idősebb korosztály kevesebb kiegészítő "felmutatásával" járult hozzá, a generációs különbségek itt kevésbé élesek, mint mondjuk a tartalomfogyasztási szokások tekintetében.

Nem különösebben meglepő, hogy a legelterjedtebb mobiltelefonos kiegészítők itthon a tokok, a védőfóliák és a töltők. A rendszerint komoly értéket képviselő telefonok fizikai védelméről szinte kivétel nélkül mindenki igyekszik valamivel gondoskodni. A megkérdezettek 97 százalékának van tok a mobilján, háromnegyedük pedig a kijelzőt is védi extra borítással. Ami az energiát illeti, tízből kilenc válaszadónak van készülékéhez vezetékes vagy vezeték nélküli dedikált töltője.

 

 

Az alapvető védelem és a töltés mellett a kiegészítők között magas, 70 százalék körüli arányt képviselnek az adatátviteli eszközök, illetve a fej- és fülhallhgatók. Hangszóróval, blootooth-os headsettel viszont már csak a felhasználók nagyjából harmada rendelkezik.

Feljövőben van viszont egy igen költséges kiegészítő, a sok modell esetében már önállóan is használható okosóra. Az elmúlt ünnepi időszakban például az eladási adatok szerint mind a nők, mind a férfiak között a leggyakrabban választott három kiegészítő termék között volt az okosóra.

Zöldre váltott a hazai lámpa

A kutatás készítői szerint már a járvány előtti időkben is megfigyelhető tendencia volt, hogy a vásárlók egyre tudatosabban, környezetbarát szempontokat is mérlegelve emeltek le egy-egy terméket a polcról, de a járványnak köszönhetően a fogyasztói tudatosság még tovább erősödött. A válaszok alapján a mobiltelefon-tartozék választásakor a vásárlók döntését az ár (86%) és a praktikum (55%) mellett a környezetvédelem (33%) határozza meg leginkább. A márka (30%) és az ajánlás ereje (23%) hátrébb sorolódik.

Az online felmérés során a készítők tesztelték is a hazai felhasználók tudását a környezettudatosság témájában. Nem tekinthető rossz eredménynek, hogy minden második válaszadó helyesen tudta, hogy egy 100 százalékban komposztálható tok a környezetben 6-24 hónap alatt bomlik el, míg teljesen műanyag alapú társa 200 évnél is tovább terhelheti a környezetet. A vásárlók 70 százaléka egy hagyományos és egy környezetbarát tok esetén, azonos ár mellett a zöld tokot választaná, sőt, tízből három vásárló magasabb árat is hajlandó lenne fizetni a környezet védelméért.

Konzumer tech

A Nagy Mesterséges Intelligencia Paradoxon

Azaz: hogyan akadályozza a probléma MI-vel történő megoldását maga a probléma?
 
A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.