A tavaly decemberben végzett online kutatásban azt is felmérték, hogy hány darab és milyen típusú kiegészítője van a magyar telefontulajdonosoknak.
Hirdetés
 

A magyarok fejenként átlagosan 5,4 mobiltelefon-tartozékkal rendelkeznek - derült ki a MediaMarkt és a Cellect közös, hazai mobiltelefon kiegészítők piacát vizsgáló felméréséből. A decemberben lebonyolított, nem reprezentatív kutatásban 1000 felhasználót kérdeztek meg. Ugyan a fenti átaghoz a fiatalabbak több, míg az idősebb korosztály kevesebb kiegészítő "felmutatásával" járult hozzá, a generációs különbségek itt kevésbé élesek, mint mondjuk a tartalomfogyasztási szokások tekintetében.

Nem különösebben meglepő, hogy a legelterjedtebb mobiltelefonos kiegészítők itthon a tokok, a védőfóliák és a töltők. A rendszerint komoly értéket képviselő telefonok fizikai védelméről szinte kivétel nélkül mindenki igyekszik valamivel gondoskodni. A megkérdezettek 97 százalékának van tok a mobilján, háromnegyedük pedig a kijelzőt is védi extra borítással. Ami az energiát illeti, tízből kilenc válaszadónak van készülékéhez vezetékes vagy vezeték nélküli dedikált töltője.

 

 

Az alapvető védelem és a töltés mellett a kiegészítők között magas, 70 százalék körüli arányt képviselnek az adatátviteli eszközök, illetve a fej- és fülhallhgatók. Hangszóróval, blootooth-os headsettel viszont már csak a felhasználók nagyjából harmada rendelkezik.

Feljövőben van viszont egy igen költséges kiegészítő, a sok modell esetében már önállóan is használható okosóra. Az elmúlt ünnepi időszakban például az eladási adatok szerint mind a nők, mind a férfiak között a leggyakrabban választott három kiegészítő termék között volt az okosóra.

Zöldre váltott a hazai lámpa

A kutatás készítői szerint már a járvány előtti időkben is megfigyelhető tendencia volt, hogy a vásárlók egyre tudatosabban, környezetbarát szempontokat is mérlegelve emeltek le egy-egy terméket a polcról, de a járványnak köszönhetően a fogyasztói tudatosság még tovább erősödött. A válaszok alapján a mobiltelefon-tartozék választásakor a vásárlók döntését az ár (86%) és a praktikum (55%) mellett a környezetvédelem (33%) határozza meg leginkább. A márka (30%) és az ajánlás ereje (23%) hátrébb sorolódik.

Az online felmérés során a készítők tesztelték is a hazai felhasználók tudását a környezettudatosság témájában. Nem tekinthető rossz eredménynek, hogy minden második válaszadó helyesen tudta, hogy egy 100 százalékban komposztálható tok a környezetben 6-24 hónap alatt bomlik el, míg teljesen műanyag alapú társa 200 évnél is tovább terhelheti a környezetet. A vásárlók 70 százaléka egy hagyományos és egy környezetbarát tok esetén, azonos ár mellett a zöld tokot választaná, sőt, tízből három vásárló magasabb árat is hajlandó lenne fizetni a környezet védelméért.

Konzumer tech

Lebuktatta az OpenSignal az amerikai 5G-t, alig gyorsabb a 4G-nél

A felhasználók agyának rózsaszín köddel borításában profik a szolgáltatók. Meglehet, túl bonyolult is a technológia.
 
Míg korábban a kínálat szűkösségén fanyaloghattunk, most inkább a bőség zavara viheti tévútra a vállalatokat.

a melléklet támogatója a Tech Data

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.