Az e-sportok rajongótábora és bevétele is gyors ütemben növekszik, a legmagasabban jegyzett játékosok pedig már dollármilliókat kerestek az új iparágban.

Az e-sport arányaiban évek óta a világ leggyorsabban növekvő üzletei közé tartozik, legyen szó a szegmens bevételeinek vagy a résztvevők és a nézők számának bővüléséről. Ehhez indirekt módon még a világjárvány és az ahhoz kapcsolódó korlátozások is hozzájárulnak, az online töltött idő növekedésével pedig ebben az évben az e-sportok rajongói bázisa is minden előrejelzés szerint új rekordokat dönt majd. A GoldenCasinoNews riportjában összegyűjtött adatok alapján 2020 végére majdnem 500 millió ember követ majd ilyen eseményeket világszerte, ami 25 százalékos növekedést jelentene a három évvel ezelőtti létszámhoz képest.

Ennél is gyorsabban növekszik a tényleges rajongók száma, vagyis az olyan felhasználóké, akik rendszeresen nézik az e-sport eseményeket. Ilyen tekintetben már 30 százalékos fejlődésről lesz szó, amennyiben az idén több mint 220 millióan figyelik kedvenc játékaikat és játékosaikat. A Newzoo prognózisa ráadásul azt valószínűsíti, hogy a trend a belátható jövőben töretlenül folytatódik: 2023-ra a követők száma a 650 milliós nagyságrendbe emelkedik, a komoly rajongók pedig 45 százalékkal lesznek többen, ami globális szinten majdnem 300 millió felhasználónak felelne meg.

A növekedés megjelenik a profik díjazásában is

A regionális statisztikákból kiderül, hogy a nézők legnagyobb része, majdnem 60 százaléka az ázsiai és csendes-óceáni térségből származik, és a 16 százalékos Európa megelőzi ugyan a 12 százalékos Észak-Amerikát, de a legnagyobb piacnak együttesen is csak alig a felét adták. Tavaly a három legnagyobb játékkiadó együttesen több mint 3,8 milliárd órányi streaming közvetítést jegyzett, közülük az amerikai Riot Games önmagában is 1,5 milliárd órával zárta az évet a különböző streaming platformokon.

A teljes iparág 2020-ra jósolt 1,1 milliárd dollárnyi bevétele és 495 millió nézője mellett érdemes megemlíteni a versenyek díjazásának gyors növekedését is, ami odáig vezetett, hogy az augusztusi adatok értelmében az 5 legtöbbet kereső e-sportoló összes jövedelme meghaladta a 30 millió dollárt. A GoldenCasinoNews cikke szerint közülük is a legtöbbet kereső versenyző majdnem 7 millió dollárt vihetett haza eddigi karrierje során, és a díjak folyamatos növekedésére jellemző, hogy ennek 80 százalékát pedig az előző két évben kereste meg.

A statisztika alapján egyébként a top5-ben kizárólag a msokhoz képest legjobban fizető, Dota 2 nevű játékot művelő professzionális játékosok szerepelnek. Az e-sport szervezetekről szólva az Esports Earnings azt is közzétette, hogy az idén augusztusig legtöbb pénzt termelő csapat már a 35 millió dolláron is túl van. (Az előzőek értelmében nem meglepő, hogy ez az összeg közel kétharmad részében a Dota 2 játékra szervezett versenyekből származik.)

Közösség & HR

Egyre furcsábbak lesznek a CAPTCHA tesztek, ahogy a gépek is okosodnak

Már nagyon jók például például a fényképek címkézésében, de a logikai összefüggéseken könnyen fennakadnak. Igaz, ezzel így lehet némelyik emberi felhasználó is.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.