Az e-sport arányaiban évek óta a világ leggyorsabban növekvő üzletei közé tartozik, legyen szó a szegmens bevételeinek vagy a résztvevők és a nézők számának bővüléséről. Ehhez indirekt módon még a világjárvány és az ahhoz kapcsolódó korlátozások is hozzájárulnak, az online töltött idő növekedésével pedig ebben az évben az e-sportok rajongói bázisa is minden előrejelzés szerint új rekordokat dönt majd. A GoldenCasinoNews riportjában összegyűjtött adatok alapján 2020 végére majdnem 500 millió ember követ majd ilyen eseményeket világszerte, ami 25 százalékos növekedést jelentene a három évvel ezelőtti létszámhoz képest.
Ennél is gyorsabban növekszik a tényleges rajongók száma, vagyis az olyan felhasználóké, akik rendszeresen nézik az e-sport eseményeket. Ilyen tekintetben már 30 százalékos fejlődésről lesz szó, amennyiben az idén több mint 220 millióan figyelik kedvenc játékaikat és játékosaikat. A Newzoo prognózisa ráadásul azt valószínűsíti, hogy a trend a belátható jövőben töretlenül folytatódik: 2023-ra a követők száma a 650 milliós nagyságrendbe emelkedik, a komoly rajongók pedig 45 százalékkal lesznek többen, ami globális szinten majdnem 300 millió felhasználónak felelne meg.
A növekedés megjelenik a profik díjazásában is
A regionális statisztikákból kiderül, hogy a nézők legnagyobb része, majdnem 60 százaléka az ázsiai és csendes-óceáni térségből származik, és a 16 százalékos Európa megelőzi ugyan a 12 százalékos Észak-Amerikát, de a legnagyobb piacnak együttesen is csak alig a felét adták. Tavaly a három legnagyobb játékkiadó együttesen több mint 3,8 milliárd órányi streaming közvetítést jegyzett, közülük az amerikai Riot Games önmagában is 1,5 milliárd órával zárta az évet a különböző streaming platformokon.
A teljes iparág 2020-ra jósolt 1,1 milliárd dollárnyi bevétele és 495 millió nézője mellett érdemes megemlíteni a versenyek díjazásának gyors növekedését is, ami odáig vezetett, hogy az augusztusi adatok értelmében az 5 legtöbbet kereső e-sportoló összes jövedelme meghaladta a 30 millió dollárt. A GoldenCasinoNews cikke szerint közülük is a legtöbbet kereső versenyző majdnem 7 millió dollárt vihetett haza eddigi karrierje során, és a díjak folyamatos növekedésére jellemző, hogy ennek 80 százalékát pedig az előző két évben kereste meg.
A statisztika alapján egyébként a top5-ben kizárólag a msokhoz képest legjobban fizető, Dota 2 nevű játékot művelő professzionális játékosok szerepelnek. Az e-sport szervezetekről szólva az Esports Earnings azt is közzétette, hogy az idén augusztusig legtöbb pénzt termelő csapat már a 35 millió dolláron is túl van. (Az előzőek értelmében nem meglepő, hogy ez az összeg közel kétharmad részében a Dota 2 játékra szervezett versenyekből származik.)
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak