Komoly fejlesztéseket terveznek a 66 millió napi felhasználóval rendelkező alkalmazásnál, melyek fő célja a kiöregedő generációk folyamatos kiszolgálása.

Néhány nappal ezelőtt derült ki, hogy a Roblox játékplatform októbertől a Sony PlayStation konzolokon is elérhetővé válik, a júliusi tesztverziót követően pedig még szeptemberben megjelenik a Meta Quest MR-eszközein. A társaság termékigazgatója a Reutersnek nyilatkozva elmondta, hogy a platfromot szándékaik szerint "mindenhol hozzáférhetővé teszik, ahol a felhasználók használni próbálják", beleértve a mobil, asztali és AR/VR környezeteket is. Az Axios riportjában pedig a Roblox technológiai vezetője azokról a tervekről beszélt, amelyek mentén "a világ legjobb kommunikációs platformjává" fejlesztenék a jelenleg már napi 66 millió felhasználóval működő játékos szolgáltatást.

A cég nemrég demózta a Roblox Connect nevű kommunikációs modellt, ami első körben hang alapú társalgást tesz lehetővé, miután a képernyőn csak a felhasználók avatárját jeleníti meg. Ahogy a Roblox fejlesztői konferencián kiderült, a platformon már működő csevegőprogram továbbfejlesztéséről van szó, ami a beszélgetések résztvevőinek telefonos, táblagépes vagy asztali számítógépes kameráját használja az arckifejezések és végül a felsőtest mozgásainak animálására és az avarárokra való rávetítésére. A mostani bejelentések értelmében a futtatáshoz szükséges technológiát még az idén elérhetővé tennék minden 13 évesnél idősebb felhasználó számára.

Nem csak gyerekeknek

A beszámolókban szó esik egy mesterséges intelligenciával hajtott "világépítő chatbot" bevezetéséről is, ami szöveges utasítások alapján, kódolás nélkül lesz képes a virtuális objektumok és jelenetek generálására. A többségében tinédzserek által látogatott Roblox az egyik legnépszerűbb játékos szolgáltatás, ami online játékplatformként és játékkészítő rendszerként lehetővé teszi felhasználóinak az új játékok programozását és természetesen a mások által készített programokkal való játékot is. A Reuters tudósítása kiemeli, hogy a Meta és más technológiai óriáscégek is árgus szemekkel figyelik, mire jut a kaliforniai Roblox Corporation a felhasználók következő generációjával.

Bár nem valószínű, hogy a cég szolgáltatásai kiszoríthatnák a "zoomolást" vagy az SMS-ezést, a kommentárok szerint az alkalmazáson belüli hívások bevezetése határozott ambíciót mutat. Az alkalmazás ehhez már mindenki szerint elég masszív, és a Roblox az utóbbi időben azon is sokat dolgozott, hogy a fiatalok mellett vonzóbbá tegye platformját az idősebb közönség számára, például a 17. évüket betöltött felhasználókat célzó élményekkel. A The Verge cikke szerint már olyan elképzelések is felmerültek, hogy a felnőtteknek is találkozó- és randevúhelyszínt biztosítsanak, az ilyen célok megvalósítása érdekében pedig jelentős összegeket fektetnek a generatív MI-eszközökbe.

Konzumer tech

CIO Hungary 2025: aki felkészül, az győz?

Beszámolónk második része a 16. CIO Hungary konferencia első napjáról, benne az elmaradhatatlan biztonsági panellel, amit természetesen már a mesterséges intelligencia is tematizált.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.