Komoly fejlesztéseket terveznek a 66 millió napi felhasználóval rendelkező alkalmazásnál, melyek fő célja a kiöregedő generációk folyamatos kiszolgálása.

Néhány nappal ezelőtt derült ki, hogy a Roblox játékplatform októbertől a Sony PlayStation konzolokon is elérhetővé válik, a júliusi tesztverziót követően pedig még szeptemberben megjelenik a Meta Quest MR-eszközein. A társaság termékigazgatója a Reutersnek nyilatkozva elmondta, hogy a platfromot szándékaik szerint "mindenhol hozzáférhetővé teszik, ahol a felhasználók használni próbálják", beleértve a mobil, asztali és AR/VR környezeteket is. Az Axios riportjában pedig a Roblox technológiai vezetője azokról a tervekről beszélt, amelyek mentén "a világ legjobb kommunikációs platformjává" fejlesztenék a jelenleg már napi 66 millió felhasználóval működő játékos szolgáltatást.

A cég nemrég demózta a Roblox Connect nevű kommunikációs modellt, ami első körben hang alapú társalgást tesz lehetővé, miután a képernyőn csak a felhasználók avatárját jeleníti meg. Ahogy a Roblox fejlesztői konferencián kiderült, a platformon már működő csevegőprogram továbbfejlesztéséről van szó, ami a beszélgetések résztvevőinek telefonos, táblagépes vagy asztali számítógépes kameráját használja az arckifejezések és végül a felsőtest mozgásainak animálására és az avarárokra való rávetítésére. A mostani bejelentések értelmében a futtatáshoz szükséges technológiát még az idén elérhetővé tennék minden 13 évesnél idősebb felhasználó számára.

Nem csak gyerekeknek

A beszámolókban szó esik egy mesterséges intelligenciával hajtott "világépítő chatbot" bevezetéséről is, ami szöveges utasítások alapján, kódolás nélkül lesz képes a virtuális objektumok és jelenetek generálására. A többségében tinédzserek által látogatott Roblox az egyik legnépszerűbb játékos szolgáltatás, ami online játékplatformként és játékkészítő rendszerként lehetővé teszi felhasználóinak az új játékok programozását és természetesen a mások által készített programokkal való játékot is. A Reuters tudósítása kiemeli, hogy a Meta és más technológiai óriáscégek is árgus szemekkel figyelik, mire jut a kaliforniai Roblox Corporation a felhasználók következő generációjával.

Bár nem valószínű, hogy a cég szolgáltatásai kiszoríthatnák a "zoomolást" vagy az SMS-ezést, a kommentárok szerint az alkalmazáson belüli hívások bevezetése határozott ambíciót mutat. Az alkalmazás ehhez már mindenki szerint elég masszív, és a Roblox az utóbbi időben azon is sokat dolgozott, hogy a fiatalok mellett vonzóbbá tegye platformját az idősebb közönség számára, például a 17. évüket betöltött felhasználókat célzó élményekkel. A The Verge cikke szerint már olyan elképzelések is felmerültek, hogy a felnőtteknek is találkozó- és randevúhelyszínt biztosítsanak, az ilyen célok megvalósítása érdekében pedig jelentős összegeket fektetnek a generatív MI-eszközökbe.

Konzumer tech

Beleremegtek a negyedéves jelentésbe a CoreWeave-részvényei

Az MI-feladatok kiszolgálására specializált adatközpontokat üzemeltető cég bevételei rakétáznak, ám a veszteség így is sokkal nagyobb lett, mint amit a befektetők vártak.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.