Néhány nappal ezelőtt derült ki, hogy a Roblox játékplatform októbertől a Sony PlayStation konzolokon is elérhetővé válik, a júliusi tesztverziót követően pedig még szeptemberben megjelenik a Meta Quest MR-eszközein. A társaság termékigazgatója a Reutersnek nyilatkozva elmondta, hogy a platfromot szándékaik szerint "mindenhol hozzáférhetővé teszik, ahol a felhasználók használni próbálják", beleértve a mobil, asztali és AR/VR környezeteket is. Az Axios riportjában pedig a Roblox technológiai vezetője azokról a tervekről beszélt, amelyek mentén "a világ legjobb kommunikációs platformjává" fejlesztenék a jelenleg már napi 66 millió felhasználóval működő játékos szolgáltatást.
A cég nemrég demózta a Roblox Connect nevű kommunikációs modellt, ami első körben hang alapú társalgást tesz lehetővé, miután a képernyőn csak a felhasználók avatárját jeleníti meg. Ahogy a Roblox fejlesztői konferencián kiderült, a platformon már működő csevegőprogram továbbfejlesztéséről van szó, ami a beszélgetések résztvevőinek telefonos, táblagépes vagy asztali számítógépes kameráját használja az arckifejezések és végül a felsőtest mozgásainak animálására és az avarárokra való rávetítésére. A mostani bejelentések értelmében a futtatáshoz szükséges technológiát még az idén elérhetővé tennék minden 13 évesnél idősebb felhasználó számára.
Nem csak gyerekeknek
A beszámolókban szó esik egy mesterséges intelligenciával hajtott "világépítő chatbot" bevezetéséről is, ami szöveges utasítások alapján, kódolás nélkül lesz képes a virtuális objektumok és jelenetek generálására. A többségében tinédzserek által látogatott Roblox az egyik legnépszerűbb játékos szolgáltatás, ami online játékplatformként és játékkészítő rendszerként lehetővé teszi felhasználóinak az új játékok programozását és természetesen a mások által készített programokkal való játékot is. A Reuters tudósítása kiemeli, hogy a Meta és más technológiai óriáscégek is árgus szemekkel figyelik, mire jut a kaliforniai Roblox Corporation a felhasználók következő generációjával.
Bár nem valószínű, hogy a cég szolgáltatásai kiszoríthatnák a "zoomolást" vagy az SMS-ezést, a kommentárok szerint az alkalmazáson belüli hívások bevezetése határozott ambíciót mutat. Az alkalmazás ehhez már mindenki szerint elég masszív, és a Roblox az utóbbi időben azon is sokat dolgozott, hogy a fiatalok mellett vonzóbbá tegye platformját az idősebb közönség számára, például a 17. évüket betöltött felhasználókat célzó élményekkel. A The Verge cikke szerint már olyan elképzelések is felmerültek, hogy a felnőtteknek is találkozó- és randevúhelyszínt biztosítsanak, az ilyen célok megvalósítása érdekében pedig jelentős összegeket fektetnek a generatív MI-eszközökbe.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak