Az eNET-Telekom jelentése szerint a készülékeket főleg fiatalok, férfiak, iskolázottabbak és budapestiek használják.
A magyar felnőttek 29 százalékának volt okostelefonja tavaly év végén. A 2,4 millió okostelefont főleg a fiatalok, a férfiak, az iskolázottabbak és a budapestiek birtokolják. A használók 60 százaléka szokott internetezni telefonján, ennél valamivel kevesebben e-maileznek és látogatják a közösségi oldalakat telefonon – derül ki az eNET-Telekom Jelentés az internetgazdaságról felméréséből. Az NRC friss kütyüfelmérése szerint az okostelefonok terjedése lassuló ütemben, de még mindig nő, a netbookok viszont végleg kihalásra vannak ítélve. 

Fiatalok, férfiak, iskolázottak  Magyarországon tavaly év végén 6,8 millió hagyományos mobiltelefon és 2,4 millió okostelefon volt használatban. A készülékállomány ugyanakkor csak azoknak a telefonoknak a számát mutatja meg, amelyek adatot forgalmaztak, azt nem, hogy ki hány telefont használ. Ehhez a lakossági felmérés adataira van szükség. 2012. december végén a magyar felnőtt lakosság 29 százalékának volt okostelefonja. A férfiak, a fiatalok, a magasabb iskolai végzettségűek, illetve a fővárosban és a megyeszékhelyeken lakók körében átlag feletti az okostelefon-használat. Az alkalmazások
letöltéséből kiderül, hogy ők intenzívebb mobilhasználók is.

6,8 millió buta- és 2,4 millió okostelefon van használatban hazánkban

Érdekes adat, hogy az okostelefon-használók több mint 60 százaléka szokott internetezni a telefonján. Vagyis az okostelefon-tulajdonosok harmada egyelőre nem él telefonja egyik legfontosabb képességével, sem mobilinternet szolgáltatás, sem WiFi használatával. Ugyanakkor az okostelefonnal rendelkező iskolázott, fővárosi, fiatal férfiak mintegy 70 százaléka mobilnetezik.

E-mailt a felhasználók 53 százaléka olvas az okostelefonján. A legaktívabb, budapesti csoport 72 százalékban levelezik a telefonján. A közösségi oldalak látogatottsága majdnem olyan népszerű, mint az e-mailezés: az okostelefon-felhasználók 45 százaléka rendszeresen látogat ilyen oldalakat telefonján. Sőt, a községekben, falvakban élők közül többen látogatják a közösségi oldalakat, mint ahányan e-mailt használnak. A Facebookot valamivel több mint 1,2 millió felhasználó nézi okostelefonján is Magyarországon.

Egyre jobban kütyüsödünk  Az eNET-Telekom felmérés által adott képet jól egészíti ki az NRC más megközelítésű, rendszeresen elvégzett kütyükörképe. Az NRC negyedévente megismétlésre kerülő kutatássorozata 2011 harmadik negyedévében indult el. A jelenlegi hullám adatfelvétele 2013 februárjában zajlott, 1000 fős mintán, a 18‒69 éves internetezők körében. Az eredményekből az derül  ki, hogy a hazai internetezők 51 százaléka tartozik a kütyütulajdonosok körébe, azaz ennyien rendelkeznek az okostelefon, táblagép, netbook és e-könyvolvasó legalább egyikével. Egy évvel ezelőtt ez az arány még 38 százalék volt, míg másfél évvel ezelőtt (a kutatássorozat indulásakor) pedig 31 százalék.

A legelterjedtebb kütyünek az okostelefon számít, amivel jelenleg az internetezők 45 százaléka rendelkezik. Az elmúlt fél évben 5 százalékponttal nőtt az arányuk, míg az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest pedig 11 százalékponttal. A növekedés üteme tehát lassul, de még mindig jelentős: nagyjából félévente minden tizedik hagyományos mobilhasználóra jellemző az, hogy lecseréli régi mobilkészülékét egy új, internetképes darabra.

NRC: egy év alatt 2-ről 9 százalékra nőtt a táblagépek aránya (fotó: ZDNet.com)

A legdinamikusabban terjedő kicsi, modern, high-tech eszköz a táblagép: egy év alatt 2-ről 9 százalékra emelkedett a tablettulajdonosok aránya, tehát gyakorlatilag több mint négyszer annyi hazai internetező birtokol ilyen eszközt, mint tavaly ilyenkor. Az e-könyvolvasó esetén is növekedés tapasztalható: 2-ről 4 százalékra emelkedett 2012 első negyedévéhez képest az arányuk.

Népszerűség szempontjából a kütyük közül egyedül a netbook tekinthető kakukktojásnak: ennél az eszköznél nem látható növekedés az elmúlt egy évben, jelenleg 6 százaléka birtokol ilyen eszközt. A „kütyütulajdonlás” demográfiai jellemzőit tekintve megfigyelhető, hogy míg egy évvel ezelőtt és korábban is ez egy sokkal inkább „férfias vonás” volt, mostanra ez a különbség eltűnőben van, és mára a kütyüvel rendelkezők aránya a nők körében (50%) megközelíti a férfiak körében mértet (52%).

Óriásit ugrott a hazai táblagép piac 
Összeomlóban a 10 colos táblagépek piaca
Először kelendőbb az okostelefon, mint a buta 

A cloudos játékból sem maradhat ki a Facebook

A közösségi óriás is beszáll a streamelt játékok piacára. Tanulva egyes korábbi próbálkozók hibájából, a Facebook óvatosan indít.
 
Hirdetés

Van olyan tanácsadó, aki pénzt hoz?!

Pedig külső szemlélőként csak annyit mutat meg, hogy miből van hiány és miből van fölösleg. Ám ha szoftverlicencekről van szó, ez százmilliókat is érhet – megtakarításban.

Érdemes-e használt szoftvert venni a vállalatnak? És ha igen, hogyan? Egy biztos, nem úgy, mint egy használt autót.

a melléklet támogatója az IPR-Insights

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.