Többrétű megállapodást kötött a világ egyik legjelentősebb játékgyártója és a ChatGPT fejlesztője. A hivatalosan kiadott közleményt azonban nehéz lenne azzal vádolni, hogy túl sok apró részletet árul el a Mattel és az OpenAI partnerségéről.
Annyi mindenesetre tudható, hogy a stratégiai együttműködés fő célja "a Mattel márkáin alapuló, mesterséges intelligenciával támogatott termékek és élmények" megalkotása. A játékgyártó az OpenAI technológiájának felhasználásával szeretné "az MI varázsát" elhozni "a korosztálynak megfelelő játékélményekbe, különös hangsúlyt fektetve az innovációra, a magánélet védelmére és a biztonságra".
A megállapodás másik szeletét az adja, hogy az OpenAI eszközei bekerülnek a Mattel üzleti működésébe. A remények szerint a munkatársak többek között a ChatGPT Enterprise funkcióira támaszkodva tudják majd javítani termelékenységüket, kreativitásukat.
A rövidke sajtóközlemény a vezetők kötelezően egymást méltató nyilatkozatai után azzal zárul, hogy a felek több különböző "termék és élmény" fejlesztésén dolgoznak párhuzamosan. A partnerség első közös termékét várhatóan még idén bejelentik majd.
1. Barbie; 2. ChatGPT; 3. ...; 4. és a profit!
Hogy pontosan mit is főznek ki a szövetségre lépett cégek a gyermekek szórakoztatására, azt tehát nem lehet tudni, de a lehetőségek meglehetősen szélesek. A Barbie, Hot Wheels és egy Mattel márkákra építve ugyanúgy elképzelhetők MI-képességekkel felvértezett játékok és appok, mint ahogy az sem kizárt, hogy fizikai játékokba integrálják valamilyen formában a generatív algoritmusokat.
Utóbbival azonban mindenképpen érdemes óvatosan bánni. Főleg annak a Mattelnek, amely egy évtizeddel ezelőtt már megégette magát a témában. A technológiai vívmányok úttörő felhasználójaként tetszelgő játékgyártó ugyanis olyan babákat dobott piacra, amelyek mikrofont, hangszórót és wifis internethozzáférést kaptak.
Az elképzelés szerint a gyerek által elmondottakat továbbították a Mattel szervereire, ahonnan aztán előre elkészített választ kapott a kedvencével diskuráló fiatal. A koncepció technikai fogyatékosságai és hibái mellett azonban komoly biztonsági és adatvédelmi problémák is felszínre kerültek, így a cég a széles körű tiltakozást látva csendben el is temette a Hello Barbie projektet.
(Cikkünk illusztrációját a ChatGPT készítette.)
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak