Egy friss elemzés szerint az utóbbi időben nagyon megugrott azon rosszindulatú hirdetések aránay, amelyekkel a Google operációs rendszerét futtató gépeket célozták. Ettől függetlenül darabra természetesen még mindig a Windows vezet.
Hirdetés
 

A kifejezetten hirdetések biztonságára szakosodó Devcon érdekes számokat közölt legutóbbi méréseikre hivatkozva. A cég arra volt kíváncsi, hogy a rendszereikben regisztrát rosszindulatú hirdetések milyen operációs rendszerekben bukkantak fel leginkább.

A Windows kézenfekvő célpont

Tekintettel arra, hogy a világ személyi számítógépeinek elsöprő többségén a Microsoft operációs rendszere fut, így nem meglepő, hogy a legtöbb elektronikus bandita a Windowsra összpontosít. A július közepétől november második feléig tartó időszakban a rosszindulatú reklámok 61 százalékát a rendmondi oprendszerhez tudták kötni. (Az adware-ek olyan hirdetések, amelyeket kifejezetten azért hozták létre, hogy a felhasználót egy preparált oldalra csalják, vagy rávegyék valamilyen káros kód letöltésére.)

 

 

Ahogy a Devcon adataiból kitűnik, ennél is érdekesebb a második helyezett személye. A Chrome OS ugyanis kiugróan magas arányt produkált ahhoz képest, hogy desktopokon a piaci jelenléte az 1-2 százalékos tartományban mozog. Sajnos a biztonsági cég bejegyzése ezzel kapcsolatban nem szolgál további információval, így azt nem lehet pontosan tudni, hogy mi állhat a meghökkentő számok hátterében.

Leghátul a Linuxot találjuk, ami viszont nem meglepő, hiszen a rendszer leginkább szervereken népszerű, személyi számítógépeken maximum azok a technológiára fogékony emberek használják, akik amúgy is nehezen csalhatók lépre egy preparált hirdetéssel.

Három hálózat terjeszti a szemét nagyját

A témához szorosan kapcsolódik a Confiant múlt héten kiadott jelentése. A szintén reklámbiztonságban utazó vállalat a rosszindulatú hirdetéseket azok megjelenési helye szerint vizsgálta. Az idei harmadik negyedévre vonatkozó felmérés szerint 120 milliárdszor jelentek meg ilyen káros anyagok, összesen 75 különböző hirdetési hálózaton.

Bár nem nagyon lehet találni olyan szolgáltató, ahol három hónap alatt ne csúszott volna át a szűrőn egy-egy adware, a fenti volumen döntő többsége (közel 60%) mindössze három hálózathoz köthető. Ezek között is az egyik kiemelkedően rosszul teljesített, hiszen az adware-megjelenések 30 százaléka ott történt.

A Confiant ugyan nem nevezte meg ezeket a kétes üzembiztonságú hálózatokat, de szerintük elég nehezen hihető, hogy az ilyen óriási volumenű megjelenések nem szúrják ki a szolgáltatók szemét. Kimondatlanul is arra utalhat ezzel a biztonsági cég, hogy a reklámok megjelenítéséből élő vállalatok ellenérdekeltek a káros kampányok kiszűrésében, mivel azok ugyanúgy pörgetik a bevételeket, mint a normál hirdetések.

Biztonság

99,9 százalékban biztonságosak az uberes utazások

Akit a maradék egytized százalék érdekel, az átböngészheti vállalat legelső ízben kiadott biztonsági statisztikáit.
 
PR-interjú

A digitalizáció a kezünk alá dolgozik

Néhány év alatt organikus fejlődés révén vált távközlési vállalatból infrastruktúra alapú infokommunikációs szolgáltatóvá az Invitech. A társaság bevételeinek meghatározó részét mára a vállalati szolgáltatások üzletág adja. Vezetőjével az irányváltás hátteréről és a jövő lehetőségeiről beszélgettünk.

Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.