Egészen mesés időszak elé néznek az okos képességekkel felvértezett hordozható eszközök gyártói - olvasható ki az IDC frissen publikált előrejelzéséből. Az amerikai piackutató üveggömbje éves átlagban közel 8 százalékos eladásgyarapodást jelez.
Nem húzzák be a fülüket
Idén összesen majdnem 223 millió termék találhat gazdára, ám ez a mennyiség 2023-ra akár 300 millió fölé is kúszhat, köszönhetően a folyamatos expanziónak. A növekedési hullámból azonban nem minden termékkör veszi ki részét ugyanolyan intenzitással.

A hordozható piac alakulása az IDC szerint
Ahogy a fenti táblázat mutatja, a két legnagyobb tételt jelentő típus, az órák és a fülön/fülben hordott eszközök egyaránt 10 százalékkal bővülhetnek évente, ami 2 százalékkal felette van a prognosztizált összpiaci átlagnak. Ennek köszönhetően jelenlétük és dominanciájuk csak tovább fokozódik: 2023-ban már ez a két kategória majdnem a 80 százalékát adja a szektornak.
Az óráknál az Apple vélhetően simán megtartja vezető szerepét és a jósolt időszak végére 25,9 százalékos piaci részesedést hasíthat ki magának. Mögötte egy sor másik gyártó fog tülekedni a piaci torta maradék darabjaiért. A kategória növekedését nem csak az egyre sokszínűbb modellválaszték, de az új felhasználási területek is segíthetik. Az IDC szakértői a gyermekek felügyeletét és az otthoni okos ökoszisztémával való szorosabb integrációt hozzák fel példának.
A fülre koncentráló megoldásoknál hasonló mintázat rajzolódik ki. A mesterséges asszisztensek kiterjesztése, vagy az egészségügyi adatok monitorozása mellett felmerülhet például a halláskárosultak támogatása egy a jelenlegi megoldásoknál lényegesen rugalmasabb, könnyebben finomítható okos eszközzel.
Lekötözött karkötők
Egy terület viszont látványosan megtorpan. Miközben minden más termékkörnél öles ugrásokkal nőhetnek az eladások, a karkötők esetében legjobb esetben is plusznullás időszakról beszélhetünk. Az IDC számításai szerint a szektor idén 54,2, 2023-ben pedig kereken 55 milliós értékesítéssel kalkulálhat. Az egy helyben toporgás meg is teszi a hatását: az idei majdnem 25 százalékos összpiaci jelenlét négy év múlva 18 százalék közelébe süllyedhet.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak