A befektetők abban bíztak, hogy a 11x nevű, az értékesítés automatizálásával foglalkozó startup szállítja majd a mesterséges intelligencia egyik sikertörténetét, de aztán minden a várható módon alakult.

A mesterséges intelligencia éppen mostanában újítja meg a munkavégzés eddig ismert módját, legalábbis a technológiai szolgáltatók, a kockázati befektetők és a vállalati közlemények tanúsága szerint. Ebből egyelőre csak annyi látszik, hogy az internetet elárasztja az MI-vel generált, véleményes minőségű tartalom, a hatalmas felhajtás ellenére pedig inkább olyan esetekkel lehet gyakran találkozni, amikor az új eszközök elhasalnak a valóságpróbán – vezeti be a Futurism néhány nappal ezelőtti riportját egy MI-automatizálással foglalkozó startupról, a 11x-ről, melynek mesterséges intelligenciára épülő robotja a jelek szerint mégsem forradalmasította az értékesítést.

A 11x technológiája elvileg azonosítja a potenciális ügyfeleket, üzeneteket gyárt és telefonhívásokat kezdeményez, adatokat gyűjt, vagy akár megbeszéléseket szervez anélkül, hogy ehhez emberi közreműködésre lenne lenne szüksége. A társaság legutóbb novemberben szerzett 50 millió dollár értékű finanszírozási olyan befektetőktől, mint az Andreessen Horowitz, akik akkor a digitális munkavégzés új modelljének nevezték a 11x megoldását. Utóbb a befektetők természetesen eredményeket is szerettek volna látni az ígéretes növekedési pálya igazolására, ami azonban már nem ment simán: annyira nem, hogy a cég referenciákat fabrikált magának, amelyekre később hivatkozott.

Ők azért a humán munkaerőre fogadnak

A TechCrunch összeállítása alapján a befektetői tájékoztatóiban, a weboldalán, sőt az MI-alapú hívásokban is olyan ügyfelekre hivatkozott, amelyek már régen otthagyták, mivel a lap szerint hamar megelégelték, hogy a mesterséges intelligencia csak hallucinálja a vásárlói információkat, és hajlamos lemondani a tervezett találkozókat is. A cikkben megszólal a 11x egy korábbi mérnöke, aki úgy gondolja, hogy a startup termékei "alig-alig működnek", és a megszerzett ügyfelek "70-80 százalékát elvesztették", de ez nem akadályozta meg őket abban, hogy a szerződések felbontását követően továbbra is aktuális megrendelőként hivatkozzanak rájuk.

A történetben különösen ironikus, hogy a munkavégzés megújításával házaló MI-startup házon belül milyen munkakörülményeket teremtett: a heti 60 órás munkaidő mellet elvárta alkalmazottaitól, hogy a hét minden napján, 24 órában elérhetők legyenek. A helyzet odáig fajult, hogy a munkavállalók és néhány befektető is kiteregette a szennyest a TechCrunch-nak, újabb példát szolgáltatva, hogy az úgynevezett MI-forradalom egyelőre nem sokkal több a körülötte gerjesztett felhajtásnál. És ez az értékesítés területén is igaz, ahol rendszeresen bukkannak fel olyan esetek, mint amikor a ChatGPT-re épülő robot gondol egyet, és 1 dollárért adja el az új kocsikat.

Közösség & HR

Az erdőtüzet jelző MI is befuccsol emberi segítség nélkül

Fürdik a befektetői pénzben és állmai megrendelésekben a Pano nevű startup, amelynek technológiáján továbbra is kifognak a felhők, a por vagy a szándékosan gyújtott tüzek.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?

A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.