Negyedéves pénzügyi jelentésével egyértelműen a válsághelyzet nyertesei közé lehet besorolni a Dropboxot. A cég profilja miatt ez várható is volt, hiszen a távmunka robbanásszerű felerősödésével együtt az online tárolásra, fájlmegosztásra és csoportmunkára egyaránt alkalmas platformjára is megnőtt a kereslet.
A kasszához értek
A társaság az év első három hónapjában 455 millió dollárnyi forgalmat könyvelhetett el, ami nem sokkal ugyan, de meghaladta a 452,2 millióra átlagolt előzetes szakértői várakozásokat. A bevételek nagyon dinamikusan, éves alapon 18 százalékkal növekedtek. Ez nem kis részben a periódus legutolsó heteinek köszönhető, amikor is a koronavírus kiváltotta kényszerintézkedéseket egyre több térségben kellett bevezetni.
A forgalomnál is lényegesebb elem viszont az a tény, hogy a Dropbox most először volt képes nettó profitot felmutatni 2018 márciusi tőzsdére menetele óta. A kasszában arányosan nem is kevés, közel 40 millió dollár maradt. Az egészen pontosan 39,3 milliós profit részvényenként 9 centnyi tiszta hasznot jelent. Egy évvel ezelőtt a cég 7,7 milliós nettó veszteséggel zárta tavalyi első negyedévét.
Ha az egyszeri tételektől megtisztított adatokat nézzük, ott még jobb a helyzet. Az üzlet alapvető profitabilittermelő képességét valamivel jobban tökröző adat szerint részvényenként 17 centre jött ki a nyereség. Ez utóbbi szám pedig szintén meghaladja (nem is kevéssel) az elemzők előzetes, 14 cent körüli elvárását.
Tömött sorokban jönnek az érdeklődők
Az internetes szolgáltatásokban utazó tőzsdei vállalatoknál a befektetők kiemelten figyelik a felhasználói tábor alakulását is. Ha ez emelkedik, akkor a részvényesek egész sokáig hajlandók türelmesek maradni, és nem verik az asztalt hevesen a profitra vonatkozó követelésekkel.
A Dropbox ebből a szempontból sem kezdte rosszul az évet. Ahogy említettük, a felfutás leginkább március második felére váltott komolyabb sebességre, de a cég vezetői szerint a lendület kitartott áprilisban is. A csoportos használatra alkalmas Dropbox Business eszköztárát a korábbinál 40 százalékkal többen kezdték próbálgatni, de az egyéni előfizetési lehetőségre is több mint 20 százalékkal többen voltak kíváncsiak.
A cég ugyan sok százmillió felhasználóval büszkélkedhetett eddig is, de tőzsdei cégként különösen fontos, hogy ezekből mennyit sikerül fizetős ügyféllé "konvertálni". Utóbbiak tábora is látható mértékben növekedett. A most bejelentett 14,6 milliós előfizetői szám nagyjából 10 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A forgalom még dinamikusabb emelkedését az magyarázza, hogy ezzel párhuzamosan az egy fizető felhasználóra jutó bevételt is sikerült 121 dollárról 126 dollár fölé tornázni.
Ezek után nem volt meglepő, hogy a jelentés nyilvánosságra kerülését követően a társaság papírjai erős emelkedésbe kezdtek. A zárás utáni kereskedésben végül közel 5 százalékot drágultak a Dropbox-részvények.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak