A kereskedők addig fokozták a versenyt a kiszállítás területén, hogy egyre nehezebben képesek megfelelni a vásárlók növekvő elvárásainak. A következő évtized közepére így is jóval több mint 200 milliárd csomagot kézbesítenek majd világszerte.

Az eredetileg postázó gépekben és más postai eszközökben vagy szolgáltatásokban utazó Pitney Bowes egy ideje már a szoftverekre és általában az e-kereskedelmi világpiacot célzó termékekre koncentrál, így a jövőre 100 éves amerikai vállalatnak jó rálátása van a globális csomagszállítási folyamatokra. A társaság nemrég adta ki legfrissebb éves jelentését a nemzetközi csomagküldésről, ezen belül is az online kereskedelemről szóló 2018-as statisztikákkal, amelyből kiderül, hogy a gazdasági környezet sokat emlegetett negatív hatásai ellenére az iparág nem hogy felfutóban van, de hat éven belül akár meg is duplázódhat a megrendelt és feladott küldemények mennyisége.

Az októberben közzétett Pitney Bowes Parcel Shipping Index adatai alapján az előző évben körülbelül 87 milliárd csomagot szállítottak ki 13 meghatározó régióban, ami nem csak a 2017-es 74 milliárdhoz képest nagy arányú bővülés, de értelemszerűen új rekordot is jelent ezen a területen. A cég a legfeljebb 70 font (nagyjából 31,5 kilogramm) tömegű küldemények számát próbálta megbecsülni a B2C, B2B és C2B szegmensekben, illetve a magánfelhasználók közötti áruforgalomban, összegezve a 3,7 milliárdos népességű amerikai, kanadai, brazil, német, brit, francia, olasz, norvég, svéd, kínai, japán, ausztrál és indiai piacokat.

A társaság a belátható jövőre nézve 13,7 százalékos átlagos éves növekedési ütemre számít, amiből az következne, hogy 2025-re a csomagok száma a 200 milliárd darabos küszöböt is simán átlépheti majd. Ez több mint duplája lenne a tavalyi mennyiségnek, ami pedig már így is elég látványos volt: a szóban forgó 13 országban minden egyes állampolgárra havi két feladott csomag jutott, és másodpercenként 2760 darab küldeményt indítottak útnak. A növekedést jól illusztrálja az éppen lezárult kínai "szinglinap" akciós forgalma is: alig néhány órával ezelőtt számoltunk be róla, hogy az Alibaba a kedvezmények élesítését követően mindössze 68 másodperc alatt hozott össze egymilliárd dollár értékű megrendelést.

Inegynesen és gyorsan szerejük

A leggyorsabb növekedést Kína produkálja már 2012 óta, és az 51 milliárdos darabszámot tekintve is bőven az első helyen áll, de 119 milliárd dollár értékű bevételeivel továbbra is a négyszer kevesebb csomagot mozgató USA számít a legnagyobb piacnak. A kutatás megállapítja, hogy a határokon átnyúló e-kereskedelmi forgalom folyamatosan emelkedik ugyan, de a költségek és az időtényező miatt a vásárlók egyre inkább kerülik a közvetlen külföldi megrendeléseket: az amerikai fogyasztók például 90 százalékban elégedetlenek a Kínából rendelt csomagok kézbesítésével.

Nem meglepő, hogy a tanulmány szerint a csomagok szaporodása leginkább az elektronikus kereskedelem felfutásának köszönhető, azonban a számokból az is kiderül, hogy ezt a felfutást túlnyomó részben az Amazon és más, jelentősebb piacterek generálják. A felmérésben feldolgozott válaszokból az is kiderül, hogy az e-kereskedelemnek a kiszállítás már abban a tekintetben is integráns része, hogy a fogyasztók 86 százaléka valamilyen lépést tesz a nem megfelelő kézbesítések kapcsán, több mint fele soha az életben nem megy többet az érintett eladóhoz, sőt a fogyasztóvédelemhez is fordulna, a legfiatalabb generáció tagjai közül pedig minden ötödik vásárló a közösségi médiában is közzé teszi a fiaskókat.

A túlzott elvárások egyébként annyiban visszaütnek, hogy az online vásárlók növekvő tömege az egyre gyorsabb és megbízhatóbb kiszállítási módok mellett is egyre többször csalódik a kézbesítésben, ennek pedig a márkákra és a kereskedőkre nézve is negítív következményei vannak. A vásárlási szokások persze folyamatosan változnak, amire példa az online előfizetéses szolgáltatások előretörése, de az továbbra is igaz, hogy a vásárlói hűség továbbra is az ingyenes kiszállítással fokozható leginkább – amennyiben a szállítási idő így sem haladja meg az öt napot.

A Pitney Bowes összeállítása részletesen erről az oldalról érhető el.

Közösség & HR

Ezúttal egy iskolaigazgatót hurcoltak meg deepfake miatt

A hatóságok szerint egy bosszúszomjas kolléga kreált és terjesztett MI segítségével hamisított, rasszista megjegyzésektől hemzsegő hangfelvételt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.