Az Amazon bejelentette, hogy felvásárolja a James Bond-franchise-t is birtokló MGM filmstúdiót.
Hirdetés
 

Megvan a Tom és Jerry? És a klasszikus, 1935-ös Lázadás a Bountyn vagy Ben Hur a legendás kocsijelenettel? A híd túl messze van és a Rocky-sorozat? Nos, ezek a filmek mind Jeff Bezos széfjébe kerültek, ahogy a méltán népszerű James Bond-franchise összes filmje is (meg a velük járó jogi viták). Na jó, az Amazon tulajdonába. A vállalat bejelentette, hogy 8,45 milliárd dollárért felvásárolja az MGM (Metro Goldwyn Mayer) stúdiót.

Az 1924-ben alapított legendás stúdió hatalmas filmtára komoly tartalékokat jelent az Amazon saját filmcsatornájának, a 2019 óta Magyarországon is elérhető Prime Videónak. De nem csak egy fantasztikus, Hollywood gyökereiig visszanyúló filmállománnyal lesz gazdagabb a szolgáltatás, hanem egy jelentős amerikai kábeltévé-társasággal, az Epixszel is.

Valami kellett, hogy versenyben maradjanak

A stúdióval megszerzett filmkincs (és a filmekkel járó jogok) önmagában is komoly tőkét jelentenek, de a további fejlesztéseket is segítheti, utalt a felvásárlás mögötti megfontolásokra Mike Hopkins, a Prime Video és az Amazon Studios vezetője. Mint a Reuters írja, ezen a piacon nagyon kemény a verseny, és az Amazon vetélytársai (Netflix, HBO, Walt Disney, Apple) már régebb óta vannak a piacon, vagy lényegesen elkötelezettebb felhasználókra építhetnek (Apple).

Ma már a piac meghatározó szereplői nem csak sugároznak, hanem a tartalomgyártásba is beszálltak, de még így is fontos, hogy hatalmas újrahasznosítható filmbázissal elégítsék ki az online filmnézők telhetetlen étvágyát. Elemzők szerint emiatt további konszolidáció várható a streamingpiacon.

Az MGM az Amazon második legnagyobb beszerzése a Whole Foods után (13,7 milliárd dollár). A filmstúdió a szakértők szerint nem volt épp alkalmi vétel: az Amazon a cég ez évre várt EBITDA-jának a 37-szeresét fizeti érte. A Reuters ennek kapcsán felidézi Jeff Bezos egy 2016-os kijelentését, ami arra utal, hogy itt is a kereskedelem felpörgetése lehet a cél. Az Amazon-vezér szerint, ha az Amazon Golden Globe-díjat nyer, akkor több cipőt tud eladni. A vételárat meg van miből kifizetni, a vállalat idén például minden percben 837 ezer dollár bevételt termelt, és vastagon nyereséges.

Ha tehát minden a tervek szerint halad, akkor James Bond hamarosan nem csak a legjövedelmezőbb franchise lesz, hanem a leghatásosabb marketingeszköz is: az Amazon kínálata pedig elég széles ahhoz, hogy találjanak benne a 007-es kezébe jól illő termékeket. Emellett nagy lehetőségek vannak a klasszikusok remake-jeiben is. Ezzel együtt sokan úgy vélik, kemény munka kell ahhoz, hogy az MGM visszahozza az árát, hiszen a stúdiót hosszú távú szerződések kötik tévécsatornákhoz, és bizonyos sikeres műsorok emiatt jó ideig nem kerülhetnek be a Prime Video kínálatába. Hasonlóan nehézségek lehetnek a Bond-filmek jogaival is (a filmesítés jogát a 60-as években szerezte meg Albert R. Broccoli, amit aztán a családja is megörökölt).

Mások inkább kiszállnak...

Az Amazon bevásárlását különösen érdekessé teszi az AT&T napokban hozott döntése. A társaság leválasztja magáról a WarnerMediát, amely így egyesül a főleg ismeretterjesztő csatornáiról ismert Discoveryvel. John Stankey, az AT&T vezérigazgatója a lépést azzal indokolta, hogy a streaming piac globális, míg az AT&T elsősorban az amerikai piacra összpontosít. Így a szintén globális Discoveryvel egyesülve a Warnernek is jobbak lesznek a pozíciói a versenyben.

Piaci hírek

Szokjunk hozzá, hogy a plüssökön keresztül néha megszólít a kínai állampárt

És ez még nem is akkora probléma, mint amikor az MI-chatbotokkal integrált játékok arra tanítják a gyerekeket, hogyan kell kést élezni.
 
Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.