Ma már egyértelmű, hogy a digitalizáció egy véget nem érő folyamat, és a szolgáltatóknak egy organikusan fejlődő ökoszisztémában kell helytállni. A folyamatos fejlődés és átalakulás része, hogy több, akár különböző szolgáltatásra kifejlesztett alkalmazás vagy digitális szolgáltatás egy pillanat alatt kerülhet egy ernyő alá a digitális térben. Ennek oka sok minden lehet, pl. felvásárlás, átszervezés vagy racionalizálás a cégek, cégcsoportok vagy intézmények életében.
Ennek oka lehet felvásárlás, átszervezés vagy ...
Ahogy Kánvási Zoltán, a MuleSoft platformon integráló e6 Integrations Kft. ügyvezetője fogalmaz: "Itt jön a képbe az alkalmazás integráció, hiszen ezeket az alkalmazásokat működésben kell tartani egy átszervezés, szervezeti változás után is, ráadásul úgy, hogy a felhasználó csak pozitív változásokat észleljen."
"Vegyük például a közösségi közlekedést. Nekem, mint felhasználónak egyáltalán nem mindegy, hogy hány alkalmazásban kell regisztrálnom, ahhoz, hogy megszervezzem a hétvégi utazásomat a Balatonra, hányszor és hogyan kérik el a bankkártya adataimat és milyen gyorsan kapom meg végül a menetjegyeket" - mondja László és hozzáteszi: "Bár nem látszik, de ebben a folyamatban legalább 6-8 rendszer vesz részt. Ha nem jól működnek együtt ezek a rendszerek, akkor nem jó az ügyfélélmény, aminek komoly hatásai lehetnek a felhasználói számokra és végül a teljes digitalizációs folyamat kerülhet veszélybe. Egy jó integráció azt jelenti, hogy mind a megvalósítás, mind a megvalósított üzleti folyamat gyors és hatékony."
László János és Kánvási Zoltán 2018-ban alapították az e6 Integrations Kft-t. Víziójuk az volt, hogy olyan szoftverintegrációs szolgáltatást nyújtsanak, ami viszonylag kis fejlesztési kapacitás segítségével, gyorsan és költséghatékonyan tud megoldást nyújtani a digitális térben növekvő vállalatoknak. A MuleSoft partnereként az elképzelés életképesnek bizonyult, az e6 sikeres projekteket bonyolított le kereskedelem és mobilitás területén.
Az e6 Integrations rendszeresen méri és számokkal dokumentálja a projektek megvalósulását és utóéletét. A cég adatai szerint a MuleSoft platformon, a MuleSoft módszertanával elvégzett integráció, akár 50%-kal gyorsabb és alacsonyabb költségű a hagyományos eszközökhöz és gyakorlathoz képest.
Sikertörténet a MOL Move applikáció bevezetése, amit a MOL Digital Factory és az e6 kollégái most kapcsoltak össze a MOL Limo és a MOL Plugee alkalmazásokkal. Ezzel az integrációval ma már lehetséges a keresztregisztráció, ezen felül pedig az autótöltésért, valamint a megtett kilométerekért is a MOL Move-ban kapja meg a felhasználó a jutalompontjait.
"A MOL Digital Factory jól látja, hogy a sokszereplős mobilitási piacon, pl. autóbérlésnél, sok múlik a felhasználói élményen" – mondja Zoltán. "Hab a tortán, hogy az alkalmazások integrálása nem csak zökkenőmentes ügyfélélményt eredményez, de számos marketing és CRM eszköz számra is megnyitja a kaput. Például egy nagyobb felhasználói bázis további szegmentációjára lehetőséget biztosít, így személyre szabottabb ajánlatokkal lehet megkeresni az ügyfeleket."
"Ha rendszerek összekapcsolása a feladat, akkor ezt megtehetjük az úgynevezett "spagetti modellel", azaz minden rendszert minden más rendszerrel közvetlenül kapcsolunk össze, vagy egy összekötő komponenst használunk, amibe minden más rendszer becsatlakozik. Ilyen platform a MuleSoft" – mondja János.
A MuleSoft rendszer segítségével gyorsan lehet integrálni az alkalmazásokat, mivel az API-led connectivity technológia lépésekre bontja az integrációs folyamatot. Ez a módszer annyira bevált, hogy az iparágban kezd egyre inkább meghonosulni.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak