A német startup ugyan komolyan dolgozik légi taxijának bevezetésén, ám élesben valószínűleg hamarabb fog debütálni a most leleplezett, kétszáz kilót mozgató VoloDrone.
Hirdetés
 

A 2011-ben indított Volocopter biztosan nem érzi egyedül magát, hiszen becslések szerint az autonóm légi taxizás megvalósításán rajtuk kívül nagyjából száz másik szereplő dolgozik a világban. A legutóbbi befektető körben jobbára kínai tőkét kapó német cég viszont sok szempontból kitűnik a mezőnyből. Erre utal például, hogy nem ragaszkodnak az önvezető mód erőltetéséhez. De az is, hogy miközben az emberek szállításához szükséges tengernyi tesztet végzik és várnak a szabályozási környezet megteremtésére, más, hamarabb termőre fogható változattal is próbálkoznak.

Kisáruszállítás kicsit máshogy

A héten bemutatkozó VoloDrone gyakorlatilag ugyanolyan felépítéssel bír, mint a cég taxizásra megálmodott járműve, a VoloCity. Mindkét nagy teljesítményű drónt 18, elektromos meghajtású drón emeli a magasba. A kifejezetten áruszállításra kitalált VoloDrone a taxis rokonhoz képest valamennyivel messzebb, akár 40 kilométeres távolságra is eljuthat egy feltöltéssel. Hasznos teherbírása 200 kiló, ami a felhasználás céljától függően nagyon különböző formát ölthet.
 


Ahogy a bemutatkozó kisfilmben is látszik, a vállalat elsősorban a mezőgazdasági munkáknál (pl. permetezés), az építkezéseknél és fontos, sürgősen leszállítandó áruk esetében látja a legtöbb potenciált. A maximum 110 km/órával haladni képes VoloDrone ugyanakkor bevethető lehet például katasztrófa sújtotta területeken a mentési munkálatok támogatására, illetve az ellátás biztosítására is. A nem egészen 10 méter átmérőjű gépet távirányítással és előre programozott útvonalon automata módban is lehet reptetni.

Arról egyelőre nincs pontos információ, hogy a cég mikor szeretné kereskedelmi forgalomba hozni a VoloDrone-t, mivel mindössze a "közeli jövőben" kifejezés hangzott el a tájékoztatón. Ennek ellenére valószínűsíthető, hogy a személyszállítás 2023-ra tervezett beindulásához képest valamivel korábbi dátummal számolnak.

Teljes infrastruktúrát építenek

A teherszállító változat bemutatásakor ugyanakkor világossá tette a cégvezetés, hogy a fő csapásirány számukra továbbra is a légi taxik bevezetése. A VoloCity egyik korábbi generációja először 2016-ban emelkedett fel a földről, de még nem robotpilóta, hanem a cég egyik munkatársa irányította. Ugyanakkor a német startup – nagyon okosan – nem ragadt le a repülő szerkezet önvezetésének problémájánál, hanem szinte egyedüliként párhuzamosan foglalkozott az infrastruktúrával is.

És épp ez adja a Volocopter előnyét. A németek ugyanis ebben szinte mindenkit megelőztek. Idén bemutatták egy taxiállomás-prototípust is, amely a teljes földi kiszolgáló hátteret biztosítja az ügyfélszolgálattól a karbantartó ellenőrzésekig és az akkuk felöltéséig. Az utazók a ügyfélkiszolgálás teljes folyamatát (rendelés, fizetés stb.) egy taxis appon intézhetik.

A cég egyébként még az idén el akarja indítani taxiállomásaival a kísérleti repülést Szingapúrban. A Volocopternél úgy képzelik a városi közlekedés megvalósítását, mint az autópályákat: légi utakkal kötnék össze az állomásokat, amelyeken az ellenirányú forgalmat elkülönítenék.

Piaci hírek

Le kell-e mondani a távmunkázóknak a céges karrierről?

Ha valaki nem szeretne élete végéig a céges hierarchia alján maradni, nehéz helyzetben lesz, ha a távmunkát választja – vélik egyes szervezetfejlesztési szakértők.
 
A biztonság kiszervezéséhez komoly bizalmi tőke kell, ami lassan épül fel, de tartósabb is, mint a betyárbecsület.

a melléklet támogatója a Euro One

Hirdetés

Így érdemes kialakítani a biztonságfelügyeletet

A jó példákért nem kell messze menni. Az alábbiakban csupa magyarországi bevált gyakorlat következik.

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.