Egy év alatt a duplájára nőtt a viselhető eszközök piaca az IDC friss Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker összesítése szerint. A növekedés elsősorban a különböző fülbe illeszthető intelligens eszközök (az IDC terminológiájában earwear) iránti növekvő keresletnek köszönhető, de minden más termékkategória piaca erőteljes bővülést mutat. Míg tavaly a harmadik negyedévben még csak 43,4 millió viselhető eszközt adtak el globálisan, az idei azonos időszakban már 84,5 millió eszköz talált gazdára. Ez egyébként történelmi rekord is, hiszen soha ennyi terméket nem adtak el a gyártók egyetlen korábbi negyedév során sem.
Mindenki szexi fülbevalót akar
A piac slágertermékei a negyedévben a speciális okosfülhallgatók voltak: az értékesített termékek közel fele (48 százalék) ebbe a kategóriába tartozott. Sikerüket Ramon T. Llamas, az IDC wearables csoportjának kutatási igazgatója azzal magyarázta, hogy az Apple nyomán egyre több gyártó távolította el a fejhallgató-csatlakozót az okostelefonjairól, ami a vásárlókat is a vezeték nélküli fülhallgatók irányába tolta. Szintén segítették az ilyen fülesek terjedését azok a fejlesztése, melyek javítják vagy bővítik a fülhallgatókkal elérhető audioélményt. Az is segítette a piac növekedését, hogy jelentősen csökkent ezeknek az eszközöknek az ára, egyes modelleket már kevesebb mint 20 dollárért be lehet szerezni.
Ahogy a grafikonból is kitűnik, az Apple kimagaslik a szállítók mezőnyéből. Cupertinóban 195 százalékos éves növekedésnek örülhetnek, azaz közel háromszor annyi órát és fülhallgatót tudtak idén a harmadik negyedévben eladni, mint egy évvel korábban. Az Apple Watch, az AirPods és a Beats fejhallgató egyaránt impresszív fogyást produkált, aminek következtében immár a teljes piac 35 százalékát uralja a cég.
Az üldözőktől való elszakadást segítette, hogy a korábban és most is még második Xiaominál némileg visszafogottabb volt a lendület. A kínai márka ugyan több mint 10 millió Mi Band eszközt értékesített, ám a 66 százalék körüli éves növekedés a jelenlegi piaci viszonyok között gyengécskének hat.
A harmadik Samsung viszont inkább az Apple útját járja. Dél-Koreában is sikerült megduplázni a tavalyi eladásokat. A gyártó órái és hallgatható eszközei összesen 8,3 millió példányban keltek el, ami impresszív, 10 százalék körüli piaci részesedésnek felel meg.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak