Cupertino közel 200 százalékkal növelte szállításait, de a többi nagy szállítónál is korai karácsonyt hozott az idei harmadik negyedév.

Egy év alatt a duplájára nőtt a viselhető eszközök piaca az IDC friss Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker összesítése szerint. A növekedés elsősorban a különböző fülbe illeszthető intelligens eszközök (az IDC terminológiájában earwear) iránti növekvő keresletnek köszönhető, de minden más termékkategória piaca erőteljes bővülést mutat. Míg tavaly a harmadik negyedévben még csak 43,4 millió viselhető eszközt adtak el globálisan, az idei azonos időszakban már 84,5 millió eszköz talált gazdára. Ez egyébként történelmi rekord is, hiszen soha ennyi terméket nem adtak el a gyártók egyetlen korábbi negyedév során sem.

Mindenki szexi fülbevalót akar

A piac slágertermékei a negyedévben a speciális okosfülhallgatók voltak: az értékesített termékek közel fele (48 százalék) ebbe a kategóriába tartozott. Sikerüket Ramon T. Llamas, az IDC wearables csoportjának kutatási igazgatója azzal magyarázta, hogy az Apple nyomán egyre több gyártó távolította el a fejhallgató-csatlakozót az okostelefonjairól, ami a vásárlókat is a vezeték nélküli fülhallgatók irányába tolta. Szintén segítették az ilyen fülesek terjedését azok a fejlesztése, melyek javítják vagy bővítik a fülhallgatókkal elérhető audioélményt. Az is segítette a piac növekedését, hogy jelentősen csökkent ezeknek az eszközöknek az ára, egyes modelleket már kevesebb mint 20 dollárért be lehet szerezni.

 

 

Wearables-piac alakulása (2019/Q3) - IDC
Infogram

 

Ahogy a grafikonból is kitűnik, az Apple kimagaslik a szállítók mezőnyéből. Cupertinóban 195 százalékos éves növekedésnek örülhetnek, azaz közel háromszor annyi órát és fülhallgatót tudtak idén a harmadik negyedévben eladni, mint egy évvel korábban. Az Apple Watch, az AirPods és a Beats fejhallgató egyaránt impresszív fogyást produkált, aminek következtében immár a teljes piac 35 százalékát uralja a cég.

Az üldözőktől való elszakadást segítette, hogy a korábban és most is még második Xiaominál némileg visszafogottabb volt a lendület. A kínai márka ugyan több mint 10 millió Mi Band eszközt értékesített, ám a 66 százalék körüli éves növekedés a jelenlegi piaci viszonyok között gyengécskének hat.

A harmadik Samsung viszont inkább az Apple útját járja. Dél-Koreában is sikerült megduplázni a tavalyi eladásokat. A gyártó órái és hallgatható eszközei összesen 8,3 millió példányban keltek el, ami impresszív, 10 százalék körüli piaci részesedésnek felel meg.

Konzumer tech

Így vettem hatezer forintért Microsoft Office-t. Ön ne vegyen

Sajnos az ajánlat mellett nem volt ott, amit a híres bűvész, Rodolfo minden trükkje előtt elsütött: „Figyeljék a kezemet, mert csalok!” Sokan bedőltek a trükknek. Girardi Kornél (IPR-Insights) írása.
 
Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.