Egy év alatt a duplájára nőtt a viselhető eszközök piaca az IDC friss Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker összesítése szerint. A növekedés elsősorban a különböző fülbe illeszthető intelligens eszközök (az IDC terminológiájában earwear) iránti növekvő keresletnek köszönhető, de minden más termékkategória piaca erőteljes bővülést mutat. Míg tavaly a harmadik negyedévben még csak 43,4 millió viselhető eszközt adtak el globálisan, az idei azonos időszakban már 84,5 millió eszköz talált gazdára. Ez egyébként történelmi rekord is, hiszen soha ennyi terméket nem adtak el a gyártók egyetlen korábbi negyedév során sem.
Mindenki szexi fülbevalót akar
A piac slágertermékei a negyedévben a speciális okosfülhallgatók voltak: az értékesített termékek közel fele (48 százalék) ebbe a kategóriába tartozott. Sikerüket Ramon T. Llamas, az IDC wearables csoportjának kutatási igazgatója azzal magyarázta, hogy az Apple nyomán egyre több gyártó távolította el a fejhallgató-csatlakozót az okostelefonjairól, ami a vásárlókat is a vezeték nélküli fülhallgatók irányába tolta. Szintén segítették az ilyen fülesek terjedését azok a fejlesztése, melyek javítják vagy bővítik a fülhallgatókkal elérhető audioélményt. Az is segítette a piac növekedését, hogy jelentősen csökkent ezeknek az eszközöknek az ára, egyes modelleket már kevesebb mint 20 dollárért be lehet szerezni.
Ahogy a grafikonból is kitűnik, az Apple kimagaslik a szállítók mezőnyéből. Cupertinóban 195 százalékos éves növekedésnek örülhetnek, azaz közel háromszor annyi órát és fülhallgatót tudtak idén a harmadik negyedévben eladni, mint egy évvel korábban. Az Apple Watch, az AirPods és a Beats fejhallgató egyaránt impresszív fogyást produkált, aminek következtében immár a teljes piac 35 százalékát uralja a cég.
Az üldözőktől való elszakadást segítette, hogy a korábban és most is még második Xiaominál némileg visszafogottabb volt a lendület. A kínai márka ugyan több mint 10 millió Mi Band eszközt értékesített, ám a 66 százalék körüli éves növekedés a jelenlegi piaci viszonyok között gyengécskének hat.
A harmadik Samsung viszont inkább az Apple útját járja. Dél-Koreában is sikerült megduplázni a tavalyi eladásokat. A gyártó órái és hallgatható eszközei összesen 8,3 millió példányban keltek el, ami impresszív, 10 százalék körüli piaci részesedésnek felel meg.
A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk
A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.
Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével
Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak