Cupertino közel 200 százalékkal növelte szállításait, de a többi nagy szállítónál is korai karácsonyt hozott az idei harmadik negyedév.
Hirdetés
 

Egy év alatt a duplájára nőtt a viselhető eszközök piaca az IDC friss Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker összesítése szerint. A növekedés elsősorban a különböző fülbe illeszthető intelligens eszközök (az IDC terminológiájában earwear) iránti növekvő keresletnek köszönhető, de minden más termékkategória piaca erőteljes bővülést mutat. Míg tavaly a harmadik negyedévben még csak 43,4 millió viselhető eszközt adtak el globálisan, az idei azonos időszakban már 84,5 millió eszköz talált gazdára. Ez egyébként történelmi rekord is, hiszen soha ennyi terméket nem adtak el a gyártók egyetlen korábbi negyedév során sem.

Mindenki szexi fülbevalót akar

A piac slágertermékei a negyedévben a speciális okosfülhallgatók voltak: az értékesített termékek közel fele (48 százalék) ebbe a kategóriába tartozott. Sikerüket Ramon T. Llamas, az IDC wearables csoportjának kutatási igazgatója azzal magyarázta, hogy az Apple nyomán egyre több gyártó távolította el a fejhallgató-csatlakozót az okostelefonjairól, ami a vásárlókat is a vezeték nélküli fülhallgatók irányába tolta. Szintén segítették az ilyen fülesek terjedését azok a fejlesztése, melyek javítják vagy bővítik a fülhallgatókkal elérhető audioélményt. Az is segítette a piac növekedését, hogy jelentősen csökkent ezeknek az eszközöknek az ára, egyes modelleket már kevesebb mint 20 dollárért be lehet szerezni.

 

 

Wearables-piac alakulása (2019/Q3) - IDC
Infogram

 

Ahogy a grafikonból is kitűnik, az Apple kimagaslik a szállítók mezőnyéből. Cupertinóban 195 százalékos éves növekedésnek örülhetnek, azaz közel háromszor annyi órát és fülhallgatót tudtak idén a harmadik negyedévben eladni, mint egy évvel korábban. Az Apple Watch, az AirPods és a Beats fejhallgató egyaránt impresszív fogyást produkált, aminek következtében immár a teljes piac 35 százalékát uralja a cég.

Az üldözőktől való elszakadást segítette, hogy a korábban és most is még második Xiaominál némileg visszafogottabb volt a lendület. A kínai márka ugyan több mint 10 millió Mi Band eszközt értékesített, ám a 66 százalék körüli éves növekedés a jelenlegi piaci viszonyok között gyengécskének hat.

A harmadik Samsung viszont inkább az Apple útját járja. Dél-Koreában is sikerült megduplázni a tavalyi eladásokat. A gyártó órái és hallgatható eszközei összesen 8,3 millió példányban keltek el, ami impresszív, 10 százalék körüli piaci részesedésnek felel meg.

Konzumer tech

Japánban tényleg komolyan gondolják a repülő autókat

A SkyDrive nevű startup technológiai befektetők és a japán kormányzat támogatását is élvezi az árában és méretében is a hagyományos autókat idéző légi járművek fejlesztésében.
 
Már Budapesten is van olyan előadás, amit wifihálózat és mobiltelefon segítségével tettek interaktívvá.

a melléklet támogatója a TP-Link Magyarország

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.