Közel negyedével nőttek a kínai Huawei Technologies távközlési vállalat bevételei 2010-ben. A vállalat a napokban jelentette be, hogy második legnagyobb elosztóközpontját Magyarországon hozza létre.
A Huawei hétfőn közzétett éves jelentése szerint a legnagyobb kínai távközlésieszköz-gyártó cég bevételei 2010-ben 24,2 százalékkal növekedtek, és elérték a 185,2 milliárd jüant (28,4 milliárd dollár). A vállalat a külföldi eladásai 33,8 százalékkal 120,4 milliárd jüanra ugrottak. A Huawei nettó nyeresége tavaly 30 százalékkal bővült, elérte a 23,8 milliárd jüant (3,6 milliárd dollár), ami a forgalom 12,8 százalékának felelt meg.

A növekedés elsősorban a távközlési hálózatok, berendezések és a globális szolgáltatások területén fokozódó keresletnek volt köszönhető - nyilatkozta Zsen Cseng-fej (Ren Zhengfei), a cég alapító elnöke.

140 országban A Huawei külföldi eladásai az összes értékesítésnek tavaly mintegy 65 százalékát tették ki, 5 százalékponttal többet, mint egy évvel korábban. A hazai piacon viszonylag szerényebb - 9,7 százalékos - bevételemelkedést értek el. A sencseni székhelyű távközlési vállalat a világ 140 országában van jelen termékeivel és megoldásaival, de az Egyesült Államokban eddig többször is kudarcot vallott a piaci terjeszkedéssel, így nem járt sikerrel a 3Com vagy a 2Wire akvizíciójával vagy a 3Leaf Systems szabadalmainak felvásárlásával sem.

A Huawei erős pozíciókkal rendelkezik Magyarországon is, így a kínai szállító végezheti el a Vodafone Magyarország következő generációs hálózatának kiépítését is. Ennek, valamint a további régiós terjeszkedési szándéknak is köszönhető, hogy a cég múlt héten bejelentette, felfuttatja magyarországi ellátóbázisának termelését, és így Magyarország lesz a Huawei második legnagyobb ellátóközpontja a világon. A Huawei Kínán kívül csak Brazíliában működtet ilyen központot.

Vodafone-Huawei: együtt gyorsulnak Magyarországon
Magyar egyetemistákat támogat a Huawei


A Huawei 2009-ben hozta létre Magyarországon kísérleti jelleggel a Europe Supply Center (ESC) elnevezésű ellátóközpontját azzal a céllal, hogy komplex ellátási hálózatot építsen ki a távközlési berendezésekkel kapcsolatos piaci igények kielégítésére a cég érdekeltségi területén Európában, az észak-afrikai és közel-keleti országokat felölelő Mena régióban, majd a későbbiekben Észak-Amerikában és a FÁK országokban. Az MTI tájékoztatása szerint a központ exportja tavaly 600 millió dollárt tett ki, az idén 100 százalékos növekedést várnak.

Szájkosarat raknának a britek a közösségi óriásokra

Hétfőn kemény jelentést tett az asztalra az Egyesült Királyság illetékes bizottsága. A Facebook-alapítót személyesen is felelőssé teszik amiatt, hogy az álhíreknek, a manipulációnak nincs megfelelő gátja, miközben a felhasználói adatokat nem védik megfelelően.
 
Két út közül választhatnak a magánfelhőben gondolkodó vállalatok. Vagy saját maguk alakítják ki a platformot, vagy bérelik azt egy szolgáltatótól. A nagy kérdés: hogyan lehet dönteni a két módszer között?

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.